Re: замръзващо вътрешно тяло на климатик
Публикувано: нед юли 22, 2018 10:49 am
Дали не може причината да бъде и в деформирана (смачкана) капилярна тръбичка и поради това ограничен разход на фреон (или "задръстена" от отложения, но пък какво ще се отлага).
А логиката пак същата - твърде ниско налягане в изпарителя и ограничен разход на фреон. В резултат фреона се изпарява при значително по ниска температура, но поради малкия разход (и по-голямата температурна разлика) успява да се изпари контактувайки с по-малка площ от топлообменика - "близо" до входа. А останалата част от топлообменика "работи на прегряване" доближавайки температурата на изпарения фреон до стайната. Замръзналата площ малко се увеличава в резултат на влошения топлообмен поради отлагането на скреж по изпарителните повърхности в областите около входа.
(Ако причината е във вентилатора на изпарителя или задръстени въздушни филтри - по скоро би вкарал неизпарен фреон в компресора.)
А логиката пак същата - твърде ниско налягане в изпарителя и ограничен разход на фреон. В резултат фреона се изпарява при значително по ниска температура, но поради малкия разход (и по-голямата температурна разлика) успява да се изпари контактувайки с по-малка площ от топлообменика - "близо" до входа. А останалата част от топлообменика "работи на прегряване" доближавайки температурата на изпарения фреон до стайната. Замръзналата площ малко се увеличава в резултат на влошения топлообмен поради отлагането на скреж по изпарителните повърхности в областите около входа.
(Ако причината е във вентилатора на изпарителя или задръстени въздушни филтри - по скоро би вкарал неизпарен фреон в компресора.)