Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
T.Mihov - напреднал
Здравейте.Тъй като по образование съм далеч от климатичната техника,но ми е интересна и когато ми остава време попрочитам това-онова от разни английски книжки,които намерих в нета,доста неща ми станаха ясни,но и доста са ми мътни.Ясна ми е по-скоро монтажната работа и си я практикувам успешно вкъщи-няколко пъти ми се налага да правя ремонти по климатика на служебната,зареждах мойта и няколко други коли,за спорта се мъчих да възкреся един дърт хладилник,на който се оказа ,че не му държат клапаните на компресора ,правя си разни опити уж за термопомпа въздих-вода ,за която бях питал в една друга тема,но както и да е,мисълта ми че основните процедури по монтирането и запускането на разни климатични системи от бита са ми ясни,но теорията малко ми куца т.е четейки ми излизат в главата някои въпроси на които не намерих отговори дори и след ровене в нета и го карам само на догадки,а за да знаеш нещо трябва да го разбираш,не просто да го наизустиш и да го приемеш за даденост.За това и моля за малко помощ на първо четене,а после може би и за още.Та по същество-какво би се случило ,ако кондензатора на една хладилна машина е преоразмерен и как това влияе общо на работата на машината и по-конкретно на ефективността и?.Да приемем,че машината е с капилярка,не с ТРВ.Според моите догадки би трябвало по-големия топлообменник да доведе до по-голямо подохлаждане на фреона на изхода на кондензатора,от което следва,че след капилярката налягането на течния фреон ще е по-ниско отколкото при нормален по големина кондензатор,което пък ще доведе до по-ниска температура на изпарение.По-ниската температура на изпарение,от една страна би означавала ,че ΔТ (т.е разликата между температурата на изпарителя и околната среда),ще се повиши,което пък би трябвало до доведе,до по-голям пренос на енергия (по-добра ефективност) в следствие на което,фреона би трябвало да се изпари по-рано в изпарителя и да влезе като по-прегряти пари в компресора т.е с по-висока температура,от което работния му ток пък би се вдигнал,което пък значи по-лош КОП на машината :? .Ни така,ни така.От друга страна,от това което съм чел,знам че по-ниската температура на кондензация обуславя по-добра ефективност заради по-малкия ток който консумира комресора за да си върши работата при пониженото налягане на кондензация,но пак не връзвам двата края?.Къде бъркам и къде е ключа от палатката? :?
Благодаря предварително за просветлението :)
plamen6703 - майстор
вт ное 27, 2018 10:04 pmT.Mihov написа:
Здравейте.Тъй като по образование съм далеч от климатичната техника,но ми е интересна и когато ми остава време попрочитам това-онова от разни английски книжки,които намерих в нета,доста неща ми станаха ясни,но и доста са ми мътни.Ясна ми е по-скоро монтажната работа и си я практикувам успешно вкъщи-няколко пъти ми се налага да правя ремонти по климатика на служебната,зареждах мойта и няколко други коли,за спорта се мъчих да възкреся един дърт хладилник,на който се оказа ,че не му държат клапаните на компресора ,правя си разни опити уж за термопомпа въздих-вода ,за която бях питал в една друга тема,но както и да е,мисълта ми че основните процедури по монтирането и запускането на разни климатични системи от бита са ми ясни,но теорията малко ми куца т.е четейки ми излизат в главата някои въпроси на които не намерих отговори дори и след ровене в нета и го карам само на догадки,а за да знаеш нещо трябва да го разбираш,не просто да го наизустиш и да го приемеш за даденост.За това и моля за малко помощ на първо четене,а после може би и за още.Та по същество-какво би се случило ,ако кондензатора на една хладилна машина е преоразмерен и как това влияе общо на работата на машината и по-конкретно на ефективността и?.Да приемем,че машината е с капилярка,не с ТРВ.Според моите догадки би трябвало по-големия топлообменник да доведе до по-голямо подохлаждане на фреона на изхода на кондензатора,от което следва,че след капилярката налягането на течния фреон ще е по-ниско отколкото при нормален по големина кондензатор,което пък ще доведе до по-ниска температура на изпарение.По-ниската температура на изпарение,от една страна би означавала ,че ΔТ (т.е разликата между температурата на изпарителя и околната среда),ще се повиши,което пък би трябвало до доведе,до по-голям пренос на енергия (по-добра ефективност) в следствие на което,фреона би трябвало да се изпари по-рано в изпарителя и да влезе като по-прегряти пари в компресора т.е с по-висока температура,от което работния му ток пък би се вдигнал,което пък значи по-лош КОП на машината :? .Ни така,ни така.От друга страна,от това което съм чел,знам че по-ниската температура на кондензация обуславя по-добра ефективност заради по-малкия ток който консумира комресора за да си върши работата при пониженото налягане на кондензация,но пак не връзвам двата края?.Къде бъркам и къде е ключа от палатката? :?
Благодаря предварително за просветлението :)
Това е популярно четиво за хора, които не са учили хладилна техника http://masterxoloda.ru/files/book/babak ... ilniki.pdf вътре ще намериш отговор на въпросите, които те вълнуват и не само на тях, а на много други. Много полезно четиво за хора, които искат да научат нещо във връзка с хладилната техника! :partyman:
T.Mihov - напреднал
Благодаря за книжката,ще я прегледам,макар че с руския ми е малко тегаво,но горе-долу схващам.
fox_vt,ясно ама как по-добре,по-зле?
fox_vt - майстор
Малко съм напред със ракията и съм сбъркал темите имах предвид съседната тема.
Hursa - специалист
вт ное 27, 2018 10:04 pmT.Mihov написа:
Та по същество-какво би се случило ,ако кондензатора на една хладилна машина е преоразмерен и как това влияе общо на работата на машината и по-конкретно на ефективността и?
Темата закрита ли е вече или все още е актуална? :)
a_stoev - специалист
Да вкарам неопределеност в разсъжденията:
Като увеличиш кондензатора сваляш високото налягани и от там намалява количеството фреон преминал през капилярката. т.е. ще свалиш капацитета на машината.
Hursa - специалист
ср ное 28, 2018 11:05 pma_stoev написа:
Като увеличиш кондензатора сваляш високото налягане
Зависи, какво имате в предвид. Но пък питащия загуби интерес, за разлика от мен.
(И според мен, налягането пред "капилярката" е малко по-ниско, по две причини (всъщност, дори евентуално три). Но може и да греша, или да имате предвид друга причина за която не съм се сетил.)
T.Mihov - напреднал
Темата си е актуална,просто нямах време да се докопам до лаптопа :)
По-малкото количесто фреон през капилярката означава ,че той ще се изпари по-бързо в изпарителя и парите ще влязат по-прегрети в компресора т.е парите на изхода му ще са по-горещи и той ще отнесе по-голямо натоварване за да ги компресира.В резюме по-ниска кондензация,по-ниско изпарение,по-висока температура на изхода на компресора,по-висока консумация на ток и в резултата по-ниска ефективност?.Ако е така,значи ефекта е горе-долу,като недозаредена машина или бъркам? :?

Тема "Няколко фреонджийски въпроса" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: