Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Chefo77 - майстор
На охлаждане още не съм го пробвал, вероятно ще е по-неприятно от високостенния, не може да направи хладен слой, който да слиза надолу. Но пък може да прави завеса :)
preslav - майстор
пет дек 06, 2019 8:39 amChefo77 написа:
На охлаждане още не съм го пробвал, вероятно ще е по-неприятно от високостенния, не може да направи хладен слой, който да слиза надолу. Но пък може да прави завеса :)
Охлажда си и е по-комфортно от високостенното - за съжаление не мога да дам отзиви за отоплението, но ти вярвам за това, което казваш за зиморничавата. Монтирах при сина подов климатик, хванахме последните горещи дни и видях как работи на охлаждане, но след 2 седици рашиха, че ще санират блока и се наложи да демонтираме външното тяло и още не знам как ще е на отопление - живот и здраве ще стане ясно, дано не е в края на зимата!
Колкото до притесненията на Козл, че заема място - не знам за какво се ползва мястото под прозорците, освен за някакви саксийници, с които мога да се разделя на драго сърце в името на комфорта. Предложих същото решение и на щерката, но там кандидат зетят се намеси и каза, че... абе разбрала ти свиня от кладенчова вода.
Аз пък не харесвам куфари по стената, макар, че всичките ми климатици са високостенни.
kozl - майстор
В спора за място и аз съм съгласен, че най комфортното е подовото отопление. И ся ме е яд, че за апартамента на сина изтървах случая да се интегрира подово отопление вместо с радиатори.
За липсата на място ще го разбере най-много този на който му е най-ценно. Обичайно сегашните апартаменти са в такъв калибър, че много бързо след усвояването им разбираш за липсата на място. Аз вече писах за комшийката и за "багажа" и всичко е за място.
Ама в карйна сметка кавото и да пишем пак ще стигнем до пари, защото и мястото е пари :roll:
Здравейте, темата остаря вече, но да дам обратна връзка, сложих климатик General, хиперинверторен 12ка, 2000лв. Излезе с монтажа, тръбен път 8 метра, за сега работи перфектно, само един друг въпрос, приятелите ми се правят на разбирачи и твърдят, че като е толкова дълъг тръбния път, ще ми качва сметката за тока, истина ли е това?
plamen6703 - майстор
Ще се качва сметката ти за ток, колкото по-студено става и колкото повече работи климатика ще се качва и сметката за ток.
Ако ще я поемеш по-леко може да вярваш, че се качва от дължината на тръбният път :wink:
Единственият вариант да не се качва сметката за ток е като не го ползваш за отопление! :partyman:
Hoвoceлckи - майстор
Би ли дал точния модел (буквално буквите и цифрите му)? Имаме нещо подобно и ... може да обменим повече информация.
Последна промяна от Hoвoceлckи на пон яну 13, 2020 6:58 pm, променено общо 1 път.
yanko78 - специалист
В сервизните упътвани, е записано, според дължината на тръбния път, как се процедира. Четох за моя, че над 7 метра до 8 се допълва определено количество фреон, от 8 до 9 вече оке повече се допълва и т.н. Мисля, максималния път, го даваха до 20 метра. Монтажниците би трябвало да ги знаят тези неща и ако е било необходимо, да дозаредят с посоченото количество. Възможно е, на твоите метри и да не се долива. Солкото до сметките за ток, не мисля, че ке има някаква съществена разлика. Дори при по дълъг път, климатика работи по добре.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
При Фуджи, Дженерал, Фуджитсу обикновенно е 15м. без доливане До 20м.с доливане.
Пада на мощността за 8м. е около 2-3% по спомен. Може и да е по-малко.
Компенсацията ще дойде от доброто управление на вентилатора.
Забивай 2-3 скорост и немаш грижи.
preslav - майстор
пон яну 13, 2020 7:37 pmabcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Забивай 2-3 скорост и немаш грижи.
Би ли се обосновал с какво 2-3 скорост са по-добрия избор от AUTO на вентилатора?
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
вт яну 14, 2020 7:29 ampreslav написа:
пон яну 13, 2020 7:37 pmabcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Забивай 2-3 скорост и немаш грижи.
Би ли се обосновал с какво 2-3 скорост са по-добрия избор от AUTO на вентилатора?
Мдааа. При Фуджи специално пък и не само, вентилатора на АУТО се управлява от стайната температура.
Колкото повече доближава стайната толкова намалява вентилатора, респективно ефективността.
Точно когато трябва да компенсира 1гр, компесора остава да бичи с намален вентилатор. Все едно работи със запушени филтри в тоя режим.
Друг проблем е, че може да не достигне температурата много често.
Май на новите Фуджита при АУТО не може да слезе на минимална скорост, което е малко по-добре замислено.
При 2-3-4 степен, вента се управлява от тръбният датчик. Когато гоним температура, компресора бичи здраво, темп. на тръбите е висока - вентилатора може да стигне степента която му е зададена. При достигане на темп. компресора намалява, пада темп. на тръбите тогава намалява и вентилатора. Може да падне на най-ниският вент., но компресора е на много ниска мощност. Дори да не са чистени филтрите 1година, няма проблем - тествано. Като са позапушени ще се вдигне темп. на топлообменника и ще мине на следващата скорост и ще си запази дебита за тая температура.
Погледни графиките от тая тема:
viewtopic.php?p=1009624#p1009624

PS: При Тошиба 2-3-4 степен не се управляват така.

Тема "Тръбен път на климатик" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: