• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
thegmin - специалист
нед мар 29, 2020 8:52 pmLazarGanev написа:
Бе то хубу, ама не със въздух!
А всъщност защо да не го надуя с кислород?
шоп - майстор
нед мар 29, 2020 9:10 pmthegmin написа:


А всъщност защо да не го надуя с кислород?
Най-добре с азот, но ако нямаш под ръка и с обикновен въздух става ако температурата в помещението е константна.
a_stoev - майстор
нед мар 29, 2020 9:10 pmthegmin написа:
нед мар 29, 2020 8:52 pmLazarGanev написа:
Бе то хубу, ама не със въздух!
А всъщност защо да не го надуя с кислород?
Кислорода с маслото може да се самозапали и гърми. 2016 в Бургас гръмнаха един климатик, имаше ранени пишман техници. https://www.flagman.bg/article/103965

Като надуваш с въздух вкарваш влага в климатика. При повишаване на налягането първото което кондензира е водата. ПОЕ маслата са силно хигроскопични и я задържат. Вече проблемите са разни - замръзва и запушва капилярка/ТРВ, корозия. Ако няма азот, 5 бара на фреон, пак е по добре. Както го описваш е голяма дупка дето лесно ще я намериш със сапунена вода. Търси се като се залива или маже с четка с течност. Не се маже с гъба защото тя оставя пяна която ти скрива пропуските.
thegmin - специалист
Има ли някой майстор в София да мине да го види? :-D
thegmin - специалист
След цяла седмица творене съм дотук:
https://photos.app.goo.gl/jfgZ5p87zYnwX47MA
Работи, има проблем с едното кранче за зареждане, не се затваря добре игличката. Но като навия капачката не изпуска.
Обаче не работи наред. Мисля че няма достатъчно фреон. На 30 мин прави дефрост за по минута и температурата на вход фреон стига до 70 градуса. А е около 10 градуса навън. Преди да пусна системата показваше 7бара в покой на около 12 градуса навън. Май ми трябва техник да го погледне.

ПС :supz: :supz: много съм доволен че работи това животно :partyman: :partyman:
speka_rs - майстор
нед апр 05, 2020 8:55 pmthegmin написа:
След цяла седмица творене съм дотук:
https://photos.app.goo.gl/jfgZ5p87zYnwX47MA
Работи, има проблем с едното кранче за зареждане, не се затваря добре игличката. Но като навия капачката не изпуска.
Обаче не работи наред. Мисля че няма достатъчно фреон. На 30 мин прави дефрост за по минута и температурата на вход фреон стига до 70 градуса. А е около 10 градуса навън. Преди да пусна системата показваше 7бара в покой на около 12 градуса навън. Май ми трябва техник да го погледне.

ПС :supz: :supz: много съм доволен че работи това животно :partyman: :partyman:
Добре си започнал сега само да му добавиш и фреон.
Колко трябва да се добави там идва човека със манометрите и фреона и казва кога почва да се натоварва нормално.
Така побелели тръбички със сигурност е знак за малко фреон в системата.
thegmin - специалист
Вчера звънях на 4, 5 човека с манометри и никой не му се занимава с моята ТП. Дали заради корона или заради самоделката не знам... След няколко клипчета в ютуб със смелост отидох да си купя кенче (800гр) фреон. Не знам какво точно мерих, но ми се стори малко и ходих да го заредя пак. Тотал заредих към 1100-1200гр. Сега работи супер, без лед, шум и тн. Ама не съм сигурен колко точно съм го направил. :-D
Може ли някой да ми обясни на български, как с манометри и мултицет с термодвойка да измеря дали работи коректно? :prayer:
Ahmakov - специалист
чет фев 06, 2020 11:49 pmthegmin написа:
...Закупих Mitsubishi heavy fdc 140 vn...
По принцип, в завода ги зареждат с 3,8 кг фреон...
пон апр 06, 2020 7:00 pmthegmin написа:
Вчера звънях на 4, 5 човека с манометри и никой не му се занимава с моята ТП. Дали заради корона или заради самоделката не знам... След няколко клипчета в ютуб със смелост отидох да си купя кенче (800гр) фреон. Не знам какво точно мерих, но ми се стори малко и ходих да го заредя пак. Тотал заредих към 1100-1200гр. Сега работи супер, без лед, шум и тн. Ама не съм сигурен колко точно съм го направил. :-D
Може ли някой да ми обясни на български, как с манометри и мултицет с термодвойка да измеря дали работи коректно? :prayer:
Ще ти трябват амперклещи, термометри, манометър. Измерваш налягане на изпарение и кондензация, температура на подохлаждане, на прегряване, на изпарение и на кондензация, тока и си готов...
Последна промяна от Ahmakov на пон апр 06, 2020 9:15 pm, променено общо 1 път.
speka_rs - майстор
Ако не спира по високо, значи не е толкова зле.

п.с. Аз да попитам ти за охлаждане ще я ползваш ли ?
thegmin - специалист
пон апр 06, 2020 8:57 pmAhmakov написа:
чет фев 06, 2020 11:49 pmthegmin написа:
...Закупих Mitsubishi heavy fdc 140 vn...
По принцип, в завода ги зареждат с 3,8 кг фреон...
пон апр 06, 2020 7:00 pmthegmin написа:
Вчера звънях на 4, 5 човека с манометри и никой не му се занимава с моята ТП. Дали заради корона или заради самоделката не знам... След няколко клипчета в ютуб със смелост отидох да си купя кенче (800гр) фреон. Не знам какво точно мерих, но ми се стори малко и ходих да го заредя пак. Тотал заредих към 1100-1200гр. Сега работи супер, без лед, шум и тн. Ама не съм сигурен колко точно съм го направил. :-D
Може ли някой да ми обясни на български, как с манометри и мултицет с термодвойка да измеря дали работи коректно? :prayer:
Ще ти трябват амперклещи, термометри, манометър. Измерваш налягане на изпарение и кондензация, температура на подохлаждане, на прегряване, на изпарение и на кондензация, тока и си готов...
Има ли някъде в нета урок? Гледам клипчета в ютуб ама тотално ме объркаха с тия фаренхайти и psi. Това което разбрах е че за този тип климатици се мери температура на подохлаждане и гоня разлика някаква разлика? Така ли? Взех си и двата манометъра и имам амперклещи с термодвойка.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Тема "Термопомпа въздух-вода Мицубиши Хеви 16кв" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: