Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
arxd129 - специалист
Здравейте,

Монтираха ми климатик. С кондензна вана и нагревател.
Ето такава вана с нагревател:
https://vimax.bg/kondenzna-vana-nagrevatel.html


Чесно казано – когато поръчвах ваничката с нагревателя - нямах представа какво ще ми монтират.

Стана няколко дни гледам това чудо на чудесата: климатик с тава. И с нагревател в тавата.

И виждам колко недостатъци има подобно изпълнение. Някакъв конденз през зимата (при минус 10 градуса) трябва да се стече върху дъното на климатика. Да мине през един щуцер (на дъното на климатика) и да се излее /накапе/ в тавата. Ако до накапването в тавата все още не е замръзнал – да замръзне в тавата. После да се го разтопи нагревателя. И ако успее да го разтопи – кондензът да изтече през ПВЦф32 тръба (с дължина около 2 м). Фантастика ли е – не знам.

Как ви се струва! На мен – изглежда ми глупаво. Ама станалото – станало. Това съм поръчал – това са ми доставили и монтирали.

Мисля да преправям: Изхвърлям тавата /майната им на парите/. Нагревателят го пъхвам в ПВЦф32 тръбата ми. И през щуцера го вкарвам над дъното на (вътре в) климатика. И го връзвам за клемите, дето сега нагревателя е подвързан към тока. После закрепвам ПВЦ32 към щуцера (Те са с различно ФИ. Фи-то на щуцера е някъде... 15-18. Не знам колко е. Трудно ще закрепя тръба към щуцер... ама ще го мисля, де). Демек – елиминирам времето за охлаждане /разбирай – замръзване/ на конденза. Елиминирам възможността да нагрявам замръзнала вана... Представям си при МИНУС 10 градуса, как се нагрява каквото и да е; камо ли вана, изложена на всевъзможни въздушни течения

Да се консултирам: Подобно изпълнение не е ли по-рационално, отколкото отвеждане на конденз с помощта И на кондензна вана?

Благодаря за съветите ви.
a_stoev - майстор
Зависи от климатика ти. Ако е с една дупка направо се вкарва в тръбата. Вероятно климатика си има собствен нагревател и трябва нагревател за тръбата който са се управлява заедно с нагревателя на климатика. Ако климатика е с няколко дупки, трябва тава /което смятам за по-тъпо решение/.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
Инфо от специалист:

"Нашия кабел е по- скъп, и е само кабел
8,3 метра, което е грубо 0,8 кв
Ама е uv, и т.н. Устойчив.
И ако аз го монтирам има 20 години гаранция.
Ама ако му туря отделен предпазител и дефектно-токова защита, и пломба
🤪
Кабел около 85 лв
Терморегулатор
Немски 90-220 лева
Китайски- 30-60
Монтаж 100
Предпазител и дефекнирокова- 60
Окабеляване - 2,40 на метър.
Гаранция- 20 год.
Бах го у климатика
Той ш умре преди това"
arxd129 - специалист
чет май 21, 2020 12:38 ama_stoev написа:
Зависи от климатика ти. Mitsubishi Electric MSZ FH35VE / MUZ FH35VE. Ако е с една дупка направо се вкарва в тръбата. С една е. За която е предназначен коляно-щуцер, ф16. Вероятно климатика си има собствен нагревател (по-скоро няма - не е модел "зубадан") и трябва нагревател за тръбата който са се управлява заедно с нагревателя на климатика.
Моля, споделете още от това, което знаете. Моля, помогнете със съвети.
Предварително благодаря.
preslav - майстор
Остави си тавата, нагревателя може да ползваш, може и да не го ползваш. Това коляно с Фи 16 е мястото, в което се създават предпоставки за замръзване на конденза - когато го махнеш отвора е доста по-голям и достатъчен за отвеждането на конденза в тавата, а там дори и да замръзне няма да имаш проблем с тракаща по леда перка. При мен от недоглеждане не бяха свалени и две гумени тапи на дъното на климатика, водата замръзна точно в Г-то и тръбичката след него - голям цирк беше размразяването, добре че перката едва докосваше буцата лед, от тогава не забравем есенно време за тапите, лятото ги слагам защото нямам тава.
С две думи нагревателят може и да помогне в определени условия, но надали е нужен, големият отвор на тавата е по-малко вероятно да замръзне, а дори и да замръзне, буцата лед ще е в тавата, далеч от климатика.
arxd129 - специалист
preslav, благодаря за съветите Ви.

Честно казано, на първо четене, не мога да разбера какво ми казвате; неразбирането произтича от това, че нямам опит при ползването на климатици. И ще помоля за доуточнения.
пет май 22, 2020 7:22 ampreslav написа:
Остави си тавата, нагревателя може да ползваш, може и да не го ползваш.
Разбрах за тавата.
За нагревателя: Бихте ли пояснили, защо НЕ СТЕ категоричен, че трябва да ползвам нагревателя. Мнението Ви за незадължителност да ползвам нагревателя, на какво се дължи? От какво произтича това мнение?
Моля, споделете.
пет май 22, 2020 7:22 ampreslav написа:
Това коляно с Фи 16 е мястото, в което се създават предпоставки за замръзване на конденза - когато го махнеш отвора е доста по-голям и достатъчен за отвеждането на конденза в тавата, а там дори и да замръзне няма да имаш проблем с тракаща по леда перка.
Нямам си представа, при отрицателни температури какво количество конденз се отделя от радиатора/кондензатора на външното тяло, но при температура около МИНУС 2-3 градуса, капките вода, паднали по дъното вътре в климатика, няма ли да замръзнат? Няма ли да замръзнат на самото дъно на климатика – преди да се оттечат в тавата? Още на самото дъно на климатика няма ли да замръзнат?! А при МИНУС 10-15 градуса?!

За коляното ф16. И за отстраняването му: Досега съм си мислел, че замръзването на водата, изтичащаидваща от кондензаторарадиатора, зависи само и единствено от температурата й; не и от отвора, през който изтича. Страно ми е, че замръзването й зависи И от диаметъра на отвора на коляното. Ако температурата е трайно отрицателна, какво би попречило на капещата от радиатора вода да замръзне и при преминаванто й през отвор с диаметър около 40 мм? Капка по капка – ще замръзне. По-бавно, но отворът ще замръзне... Или греша?

Уффф – ама че голям спец по климатиците се извъдих! :x И филосфффф. :wink: За което, моля за извинение.

пет май 22, 2020 7:22 ampreslav написа:
При мен от недоглеждане не бяха свалени и две гумени тапи на дъното на климатика, водата замръзна точно в Г-то и тръбичката след него - голям цирк беше размразяването, добре че перката едва докосваше буцата лед, от тогава не забравем есенно време за тапите, лятото ги слагам защото нямам тава.
Благодаря за споделеното! И са скрития в него съвет - зимъска да свалям гумените тапи. А лятос да ги монтирам пак.
Благодаря!
Чест и почитания!
пет май 22, 2020 7:22 ampreslav написа:
С две думи нагревателят може и да помогне в определени условия, но надали е нужен, големият отвор на тавата е по-малко вероятно да замръзне, а дори и да замръзне, буцата лед ще е в тавата, далеч от климатика.
Пак набягате на това – дали е нужен нагревателя. За да повторите нещо два пъти – това означава, че имате много сериозни аргументи. Моля, пояснете.

Да споделя предварително: Не би ми било приятно да получа отговор от типа: „Ами ползвай го като искаш. Щом не чуваш какво казвам – харчи ток (за нагревателя).”
Още нещо – защо не се притеснявате от замръзналата в тавата вода? Като замръзне тавата – изтичащият от отвора на климатика конденз нали би нарушил комфорта на съседите под моя апартамент?

preslav, благодаря за отделеното от Вас време за мен. И за съветите Ви към мен.
Почитания!
Благопожелания!
preslav - майстор
Аз нямам нагревател, но не по финансови причини, а защото няма как да повярвам, че със 150 Вата нагревателче ще стопиш буца лед, която непрекъснато се обдухва с вятър -10. Другото ми съображение за неизползването на нагревател е, че не съм чувал за нещо, което да му казва работи/недей да работиш (не казвам, че не може вече да има подходяща автоматика, просто не съм чувал за такава). Още един аргумент за неефективността на нагревателя във ваната е екстра консумацията на ток, та нали заради прославутата енергийна ефективност на климатиците си купуваме инвертори, хиперинвертори, маркови и т.н. Тошибата, която визирам не е най-висок клас, но при определени условия си сваля консумацията до 150 Вата, е не в големите студове, но все пак 150 Вата за инверторен климатик и още 150 Вата за елементарен нагревател, не е ли смешно?
Дефроста на външното тяло се управлява от електронния блок, следят се различни параметри, изпълняват се различни условия за да има дефрост само при нужда, а не както при по-старите и по-обикновени модели дефроста да е по време т.е. има/няма нужда климатикът "яде" енергия за дефрост, в същото време в стаята не се добавя топло и това се усеща. Най-простата логика на управление на дефроста е да се следи температурата на външната пита, мисля, че се гонеха едни 7-8 градуса за да се гарантира, че не само скрежът ще се стопи, но и питата ще изсъхне - процесът е доста интензивен ако външното тяло е на завет, стопеният скреж изтича бързо от отвора предвиден за целта, нооо когато има вятър, когато отворът е стеснен от Г-то, водата изтича по-бавно и има време да замръзне отново, особено когато след Г-то има маркуче, в което се образува ледена тапа. Замръзне ли веднъж Г-то или маркучето след него, при следващия дефрост новообразувалият се конденз няма къде да отиде, започва да се трупа на дъното на самия климатик, при мен се стигна до там, че буцата лед достигна перката на външния вентилатор и се наложи няколко часа да грея с пистолет за горещ въздух за да я стопя (мисля пистолетът беше 1600 Вата - срещу 150 Вата на нагревателчето)??? Чувал съм за още по-неприятни случаи (не мога да гарантирам, че е истина), събралият се лед пука най-долните тръбички на външния топлообменник и става...
Та това са ми съображенията за тавите, отворите, нагревателите и т.н. Чувал съм само, че преди време Митцубиши Електрик са имали проблем с обледеняване на външните тела, после този проблем е бил остранен с монтирането на фабричен нагревател, който се управлява от електрониката, сега как е не знам, но Митцубиши са може би най-добрите, което не ми пречи да съм фен на Тошиба и както съм фен на Тошиба да имам и недоразумения като Грии и още по-големи недоразумения като Санг, а също така поглед върху Дайкинчета.
шоп - майстор
пет май 22, 2020 4:14 pmpreslav написа:
Чувал съм за още по-неприятни случаи (не мога да гарантирам, че е истина), събралият се лед пука най-долните тръбички на външния топлообменник и става...
+ 1 към мнението на @preslav, аз не само съм чувал за такива проблеми, ами съм виждал и купувал за скрап такива дефектирали климатици.
Масово се случва следното. Лед, който нараства дотам, че чупи перка на външното тяло, и перката пробива изпарителя. Фреона в атмосферата и климатика за скрап.
arxd129 - специалист
пет май 22, 2020 4:14 pmpreslav написа:
Аз нямам нагревател, ….. защото няма как да повярвам, че със 150 Вата нагревателче ще стопиш буца лед, която непрекъснато се обдухва с вятър -10.
Абсолютна логика – ако сме в хипотезата на ВЕЧЕ образувала се буца лед.
Но целта на нагревателя не е ли да ПРЕДОТВРАТИ образуването на лед? Не знам. Замисълът на нагревателя е по-скоро ДА НЕ ДОПУСНЕ ледообразуване; май. Все пак... не знам.
Искам да разгадая, аджеба за какво всъщност е нагревател в/около климатика. Каква би била ползата от него? Би ли имало полза изобщо?

пет май 22, 2020 4:14 pmpreslav написа:
Другото ми съображение за неизползването на нагревател е, че не съм чувал за нещо, което да му казва работи/недей да работиш
Съгласен съм. Абсолютно!
Според Вас кога трябва да заработва нагревателя? Според мен, нагревателят трябва да се включва когато: Климатикът е в режим на отопление и външната температурата е под МИНУС 2-3 градуса. Но... може би тези условия не са достатъчни. По-скоро трябва да има и други условия, но моите познанията за климатиците са недостатъчни, за да давам мнение.
Не бих се отказал от мнения на познавачите на климатиците. Даже - моля за мнения.

пет май 22, 2020 4:14 pmpreslav написа:
... което да му казва работи/недей да работиш (не казвам, че не може вече да има подходяща автоматика, просто не съм чувал за такава).
Предлагаха ми модели на Мицубиши. Със странното име – ZUBADAN.
Разликата с неЗубадан-ите била, че Зубадан-ът имал нагревател (какъв нагревател – не знам), който нагревател нагрявал.... не знам какво нагрявал... при което климатикът можел да отоплява дори при минус 15 градуса външна температура. Знаете ли за какъв нагревател става дума при моделите Зубадан? Да не би да става дума за фабрично монтиран нагревател по дъното на климатика, който нагревател да не позволява да се обледи тенекиеното дъно на климатика?
пет май 22, 2020 4:14 pmpreslav написа:
Още един аргумент за неефективността на нагревателя във ваната е екстра консумацията на ток, та нали заради прославутата енергийна ефективност на климатиците си купуваме инвертори, хиперинвертори, маркови и т.н.
... но все пак 150 Вата за инверторен климатик и още 150 Вата за елементарен нагревател, не е ли смешно?
Желязна логика имате. =D>
пет май 22, 2020 4:14 pmpreslav написа:
.... стопеният скреж изтича бързо от отвора предвиден за целта, нооо когато има вятър, когато отворът е стеснен от Г-то, водата изтича по-бавно и има време да замръзне отново, особено когато след Г-то има маркуче, в което се образува ледена тапа.
Мммдаааа. :shock: :shock: :? :cry:
пет май 22, 2020 4:14 pmpreslav написа:
Та това са ми съображенията за тавите, отворите, нагревателите и т.н.
Да! Никак не са малко; състоятелни са. Смислени са; и уместни.

Благодаря, че отделихте време за мен. И споделихте знанията си с мен. =D>

Чест и почитания! За Вас.
preslav - майстор
Понеже не съм специалист, а и нямам Зубадан, мога само да се доверя на някоя подобна статия https://climacomweb.wordpress.com/2018/ ... 0-zubadan/ в случая става въпрос за фабрично монтиран нагревател, който вероятно се управлява от електрониката на климатика т.е. няма нищо общо с едно кабелче (било то и лентово) поставено на дъното на тавата и мушнато в контакта.
Тук в дискусиите се включва и едно момче от Пловдив, работи с климатици, предполагам знае много повече от мен - дано се произнесе по въпроса преди да си сътворил някоя безсмислена самоделка и вместо да подобриш нещата да ги ...

Тема "Нагревател с/без вана?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: