• 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
LazarGanev - "Велик майстор"
вт мар 02, 2021 8:20 pmшоп написа:
Ако си държал в ръцете си такъв топлообменник ще разбереш, че точно водата трябва да се разглежда като конструктивен елемент.
Не случайно Боян спомена, че преди години това е било гел. Гел, който има в пъти по-голяма топлопроводимост в сравнение с вода.

По принцип в този тип ТО имаме следните топлообмени:
фреон-мед-вода-мед-вода.
При пластинчат топлообменник е: фреон-стомана-вода.
Повечето на брой паразитни топлообмени в случая са нежелателни и няма как ТП да работи оптимало.
Производителите на ТП вода-вода препоръчват така или иначе да се инсталират с междинен, вътрешен кръг, така че пак са 2 топлообмена - в единия топлообменник сондажна вода/пропилен гликол и втория топлообменник пропилен гликол/фреон/ОИ. Това е с цел да се предпази максимално фреоновия топлообменник от мръсната (евентуално) сондажна вода. При избор на подходящ топлообменник, загубата на температура е 1-1,5 градуса
шоп - майстор
ср мар 03, 2021 8:21 amdavidzvezdata написа:
При пластинчатите - как е...
Екстра е!
Слагаш един филтър и всичко е ОК.
На моята ТП съм сложил филтри Farg имат вградени манометри преди и след филтърното тяло. Когато видя, че има над 0,3 бара разлика отвивам крането на колбата да се прочистят. Първата зима бях ентусиаст и го правех всеки месец. Сега веднъж преди началото на зимата само промивам неръждаемата цедка.

Кожухотръбните ТО също не трябва да работят без филтър. Няма да се задръстят, но пясъка и високата скорост на водата ще ги пробие рано или късно.
davidzvezdata - специалист
ср мар 03, 2021 11:45 amшоп написа:
ср мар 03, 2021 8:21 amdavidzvezdata написа:
При пластинчатите - как е...
Екстра е!
Слагаш един филтър и всичко е ОК.
На моята ТП съм сложил филтри Farg имат вградени манометри преди и след филтърното тяло. Когато видя, че има над 0,3 бара разлика отвивам крането на колбата да се прочистят. Първата зима бях ентусиаст и го правех всеки месец. Сега веднъж преди началото на зимата само промивам неръждаемата цедка.

Кожухотръбните ТО също не трябва да работят без филтър. Няма да се задръстят, но пясъка и високата скорост на водата ще ги пробие рано или късно.
И аз ползвам същия филтър...
шоп - майстор
ср мар 03, 2021 8:37 amLazarGanev написа:


Производителите на ТП вода-вода препоръчват така или иначе да се инсталират с междинен, вътрешен кръг, така че пак са 2 топлообмена - в единия топлообменник сондажна вода/пропилен гликол и втория топлообменник пропилен гликол/фреон/ОИ. Това е с цел да се предпази максимално фреоновия топлообменник от мръсната (евентуално) сондажна вода. При избор на подходящ топлообменник, загубата на температура е 1-1,5 градуса
Политиката на производителите е ясна!
Те искат да си вържат гащите.
Обаче, оскъпяването с втори ТО + цирк. помпа + ток + понижен КОП тях не ги бърка.

Обикновенно ДТ между двата флуида в ТО се смятат с разлика 5 гр

1-1,5 гр е супер, но това е адски скъп и преоразмерен ТО.
Аз разбира се не отхвърлям идеята за междинен ТО. При сондажна вода с цвят на боза това е възможно решение за се избяга от калта и тинята.
davidzvezdata - специалист
ср мар 03, 2021 11:54 amшоп написа:
ср мар 03, 2021 8:37 amLazarGanev написа:


Производителите на ТП вода-вода препоръчват така или иначе да се инсталират с междинен, вътрешен кръг, така че пак са 2 топлообмена - в единия топлообменник сондажна вода/пропилен гликол и втория топлообменник пропилен гликол/фреон/ОИ. Това е с цел да се предпази максимално фреоновия топлообменник от мръсната (евентуално) сондажна вода. При избор на подходящ топлообменник, загубата на температура е 1-1,5 градуса
Политиката на производителите е ясна!
Те искат да си вържат гащите.
Обаче, оскъпяването с втори ТО + цирк. помпа + ток + понижен КОП тях не ги бърка.

Обикновенно ДТ между двата флуида в ТО се смятат с разлика 5 гр

1-1,5 гр е супер, но това е адски скъп и преоразмерен ТО.
Аз разбира се не отхвърлям идеята за междинен ТО. При сондажна вода с цвят на боза това е възможно решение за се избяга от калта и тинята.
Със 7-8 киловата машина, в зависимост от водния дебит, от 1 кубик - до 2,2 кубика, за вътрешния кръг, постигам делта Т -от 9 до 3 градуса...
Boyan - специалист
На схемата в сайта на производителя всички входове и изходи са в един цвят и успяха да ме объркат. Помислих, че има трета тръба за фреона.
Благодарение на разрязания ТО, обаче вече ми става ясна конструкцията.

За изпарител, има проблем. Това, което описва производителя е вярно при висок фреонов поток, но при нисък ще се получи маслено задържане.
С други думи, ако инверторната термопомпа е дълго време развъртяна на ниски обороти влизаме в зоната на риска.
Вътрешният обем на фреоновата част е около 2 литра за модел S4.
Имате го разрязан и можете да го премерите.
LazarGanev - "Велик майстор"
чет мар 04, 2021 9:12 amBoyan написа:
За изпарител, има проблем. Това, което описва производителя е вярно при висок фреонов поток, но при нисък ще се получи маслено задържане.
С други думи, ако инверторната термопомпа е дълго време развъртяна на ниски обороти влизаме в зоната на риска.
Това обяснява защо американците ползвайки основно такива топлообменници, се инатят на инверторната технология и масово ползват он-оф машини
davidzvezdata - специалист
чет мар 04, 2021 9:12 amBoyan написа:
На схемата в сайта на производителя всички входове и изходи са в един цвят и успяха да ме объркат. Помислих, че има трета тръба за фреона.
Благодарение на разрязания ТО, обаче вече ми става ясна конструкцията.

За изпарител, има проблем. Това, което описва производителя е вярно при висок фреонов поток, но при нисък ще се получи маслено задържане.
С други думи, ако инверторната термопомпа е дълго време развъртяна на ниски обороти влизаме в зоната на риска.
Вътрешният обем на фреоновата част е около 2 литра за модел S4.
Имате го разрязан и можете да го премерите.
ЕТО ОБЕМИТЕ В ЛИТРИ /ФРЕОН/ - ПРЕДОСТАВЕНИ МИ ОТ АМЕРИКАНЦИТЕ...
ЛИТРА
S-2 0.842115
S-3 1.025315
S-4 1.208515
S-5 1.391615
S-6 1.574815
davidzvezdata - специалист
ср мар 03, 2021 11:54 amшоп написа:
ср мар 03, 2021 8:37 amLazarGanev написа:


Производителите на ТП вода-вода препоръчват така или иначе да се инсталират с междинен, вътрешен кръг, така че пак са 2 топлообмена - в единия топлообменник сондажна вода/пропилен гликол и втория топлообменник пропилен гликол/фреон/ОИ. Това е с цел да се предпази максимално фреоновия топлообменник от мръсната (евентуално) сондажна вода. При избор на подходящ топлообменник, загубата на температура е 1-1,5 градуса
Политиката на производителите е ясна!
Те искат да си вържат гащите.
Обаче, оскъпяването с втори ТО + цирк. помпа + ток + понижен КОП тях не ги бърка.

Обикновенно ДТ между двата флуида в ТО се смятат с разлика 5 гр

1-1,5 гр е супер, но това е адски скъп и преоразмерен ТО.
Аз разбира се не отхвърлям идеята за междинен ТО. При сондажна вода с цвят на боза това е възможно решение за се избяга от калта и тинята.
Да те питам... На колко кубика ти е настроена водната помпа преди буфера, и на колко кубика към вътрешната инсталация... Делта Т на вътрешната колко гониш....
шоп - майстор
Моята система съм си я измисли аз и е адаптирана за моите условия.
Не е класическата система:източник на топлина зарежда буфер и от буфера втора циркулационна помпа разпределя към отоплителните прибори.

При мен буфера е вързан като радиатор на входа на ТП
Идеята е само с 1200 литра да се увеличи обема на циркулиращият флуид.
Ако си чел темата " ТП вода вода всеки може да си направи сам" ще се запознаеш. Там е дискутирано със схеми и снимки.

Понеже горецитираната тема е дълга мога да обобщя с един копиран текст от личната ми кореспонденция с уважаван от мен съфорумец:

Аз имам една уникална помпа магна 3 с ауто адппт, вграден топломер и вграден водомер.
Напора и е до 8м и при мен циркулацията е 5.7м3/ч само с нея и харчи 128 вата.
Тя работи само когато работи и ТП.
Отделно имам една обикновенна помпа Вило с напор 10м, която работи само последния 1 градус преди да изключи ТП с цел максимална ефективност на ТП и максимално ниска кондензация. Когато и тя се вкючи циркулацията става 10.5м3/ч

Например ТП включва на 28 гр. До 31 гр работи само магната. Това е около 40 мин, защото имам буфер 1200л и 20м3 замазки. После от 31 до 32 гр се включва и вилото ( което на макс степен харчи 400в) за около 10 мин. На 32 гр ТП спира

Постоянно за да има цирк в подовите работят две етажни помпи с напор 4м ( 5-22 вата според степеннта)
Това е моята система.


Демек за целия отоплителен сезон постоянно работят две помпи с обща консумация 10-44вата и предполагаем дебит -1000-2000л/ч

Когато се включи ТП заработва и магната, която харчи 128 вата и дебита достига 5.7м3/ч и последният градус преди да изключи ТП се включва и мощното Вило, което харчи 400 вата и циркулацията стига до 10,5 м3/ч с цел максимално да се вдигне КОПа на ТП и да се изцеди всичко което може да даде ТП с кондензация по манометър 34 :-)))
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Тема "Направа термопомпа вода-вода" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: