• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Althor - напреднал
Поддържам що годе ниска температура на водата, когато ТП работи т.е 10 Мин водата достига до 44 градуса , когато почива 20 Мин водата спада до 40 градуса, само по време на дефрост е некъде 38-39 градуса. 700 квч на седмица дневна тарифа и 300 нощна са 200 лева за седмица. 4 седмици, кажи речи 800 лева сметка, тва е смешно. Разбирам, че имам пропуски, но едва ли те водят до това потребление.
шоп - майстор
пон фев 08, 2021 6:44 pmAlthor написа:
Поддържам що годе ниска температура на водата, когато ТП работи т.е 10 Мин водата достига до 44 градуса
44 градуса не е никак ниска температура. Ако не е икономисано от топлообменник кондензацията ще е 50 градуса, а ако е икономисано кондензацията може и да е 60 :idea: :shock:
При този режим няма как да има висок COP
2 до 2,5 максимум

Най-лесно е ако има сервизен порт на високото налягане с манометър да се замери налягането на кондензация. Това е най-точно и ще даде доста отговори.
Ако обаче няма такъв сервизен порт е доста по трудно замерването. Пак може да се замери, но ако имаме точен ел. термометър и знаем при какво налягане се задейства защитата по високо нялагане.

Можеш ли да увеличиш хистерезиса?
В момента пишеш, че ТП изключва при 44 и включва на 40
Направи я да включва на 34 да кажем :idea:
Althor - напреднал
пон фев 08, 2021 7:26 pmшоп написа:
пон фев 08, 2021 6:44 pmAlthor написа:
Поддържам що годе ниска температура на водата, когато ТП работи т.е 10 Мин водата достига до 44 градуса
44 градуса не е никак ниска температура. Ако не е икономисано от топлообменник кондензацията ще е 50 градуса, а ако е икономисано кондензацията може и да е 60 :idea: :shock:
При този режим няма как да има висок COP
2 до 2,5 максимум

Най-лесно е ако има сервизен порт на високото налягане с манометър да се замери налягането на кондензация. Това е най-точно и ще даде доста отговори.
Ако обаче няма такъв сервизен порт е доста по трудно замерването. Пак може да се замери, но ако имаме точен ел. термометър и знаем при какво налягане се задейства защитата по високо нялагане.

Можеш ли да увеличиш хистерезиса?
В момента пишеш, че ТП изключва при 44 и включва на 40
Направи я да включва на 34 да кажем :idea:
Здравейте!

Бихте ли разсяснили, какво означава хистерeзис. Потърсих в чичко гуглъл, но не намерих ясен отговор. Мислях, че схванах идеята какво е хистерезис. Не съм сигурен, че мога да дам ясно определение.

Как да я направя да се включва на 34 да кажем?

Благодаря!
шоп - майстор
пон фев 08, 2021 9:07 pmAlthor написа:


Бихте ли разсяснили, какво означава хистерeзис.
Това е разликата между Т на стартиране на ТП и Т на спиране на ТП
Дори и най простите контролери имат възможност за настройка на този параметър.
В момента твоята ТП работи с хистерезис 4 гр ( 40гр включ, 44гр, изключ)
Разрови менюто и го направи 6-8 дори 10, като си водиш записки. ( ако имаш контролен ел и топломер е много лесно) Цикъла на работа на ТП ще се повиши рязко.

След тази промяна ще намалиш и Т на изключване и това ще доведе до осезаеми икономии.
Ahmakov - специалист
А дано, ама надали...
Althor - напреднал
вт фев 09, 2021 7:19 amшоп написа:
пон фев 08, 2021 9:07 pmAlthor написа:


Бихте ли разсяснили, какво означава хистерeзис.
Това е разликата между Т на стартиране на ТП и Т на спиране на ТП
Дори и най простите контролери имат възможност за настройка на този параметър.
В момента твоята ТП работи с хистерезис 4 гр ( 40гр включ, 44гр, изключ)
Разрови менюто и го направи 6-8 дори 10, като си водиш записки. ( ако имаш контролен ел и топломер е много лесно) Цикъла на работа на ТП ще се повиши рязко.

След тази промяна ще намалиш и Т на изключване и това ще доведе до осезаеми икономии.
Здравейте!

Ще пробвам да направя това мисля, че съм гледал някъде в книжката как се прави. От фирмата са ми обяснили, че термостат не е нужен, защото разваляло комфорта. Сметките казаха, че е нормално да са колкото на дърва и разлика нямало, хахаха горях 2.5т въглища + 20 куб. дърва преди, не е много изгодно. Фирмата продължава да твърди, че всичко е наред...но 700 кв/ч дневна тарифа за 1 седмица не е нормално. В момента приятели с пелети се отопляват по-изгодно. Не остана зима за да тествам нещата и да правя промени. Май ще правя сухо-подово на първия етаж та да може и там да се топли с ниска температура. На етажа с подовото, не ми трябва 44 градуса, ама е толкова, защото на долния става студено. Другия вариант е да сложа на долния етаж конвектори и да се надявам, че другата година ще се топля с по-ниска температура. Кое мислите, че е по-удачно. Конвектори или сухо-подово отопление + радиатори, така или иначе ги имам. На всякъде ще сменям мокета с ламинат и ще се вдига всичко, не пречи да сложа тръбите преди това. Ако държа 38-40 градуса би трябвало да е по-икономично.
a_stoev - майстор
Вътрешната ти инсталация не е изградена правилно. Тези радиатори те провалят. Заради тях вдигаш излишно градуса и не можеш да реализираш икономия от ползването на подово. Можеш ли да добавиш ребра? Термоглавата като затвори, губиш дебита през тоя радиатор и ако нямаш отделна помпа и хидравличен изравнител или диференциален преливен клапан , ще намали дебита на вода през термопомпата.
Също така твоето е външно тяло + AHU-KIT е горе долу "самоделка", божа работа дали са сложили подходящ топлообменник и водна помпа. Температура на водата на вход и изход на топлообменника каква е? Машината е инвентарна и не би трябвало да изключва, а да работи постоянно на ниска честота. Дай подробна информация за водната част. Там е заровено кучето. Дължини на трасета и сеченията им, на подовото и на радиаторите. Една помпа ли върти водата за цялата сграда?
Althor - напреднал
чет фев 11, 2021 9:05 ama_stoev написа:
Вътрешната ти инсталация не е изградена правилно. Тези радиатори те провалят. Заради тях вдигаш излишно градуса и не можеш да реализираш икономия от ползването на подово. Можеш ли да добавиш ребра? Термоглавата като затвори, губиш дебита през тоя радиатор и ако нямаш отделна помпа и хидравличен изравнител или диференциален преливен клапан , ще намали дебита на вода през термопомпата.
Също така твоето е външно тяло + AHU-KIT е горе долу "самоделка", божа работа дали са сложили подходящ топлообменник и водна помпа. Температура на водата на вход и изход на топлообменника каква е? Машината е инвентарна и не би трябвало да изключва, а да работи постоянно на ниска честота. Дай подробна информация за водната част. Там е заровено кучето. Дължини на трасета и сеченията им, на подовото и на радиаторите. Една помпа ли върти водата за цялата сграда?
Здравейте!

Последните сметки показват, че горе долу се пада 2 лева за отопление на 1м2 за месец, което е в рамките на нормалното според мен. Все пак 270 м2 отоплявам, не е много зле. Очаквах повече, в това е включена и ТП за топла вода на 300 литра бойлер -30-40лв макс. Добре е, като се има в предвид, че сметката се надува от радиаторите на първия етаж. Там е заровено кучето, нямах пари да сложа конвектори, но тази година ще продам радиаторите и ще додам пари за водни конвектори. Като гледам каква мощност дават за 45/40 градуса е 2-3 пъти повече от радиаторите. Ще търся в ОЛХ за втора ръка, ако намеря по-евтини и така. С по-ниската температура ще се намали разхода няма как. Идеала за мен е към 38 градуса на водата да поддържам. За подовото не се съмнявам, че ще се топля с толкова, но с радиаторите няма шанс.Топлообменника ми се струва окей, голям е, но не знам с какви характеристики е. В сравнение в приятели и роднини са 3 пъти по-тесни от моя. Това разбира се не е полезна информация. Помпата е само една 270 вата. Напора не съм сигурен колко е. Има една 9-ка написана, но какво означава не знам. Щом се проверя от работа ще видя по-подробно информацията за нея.Подовото е ф16, тръбите захранващи колектора са ф40 мисля. Тръбите на парното са ф20 железни заварявани преди доста време. Разбира се за всяка стая по отделно се захранва. За радиаторите от топломбенника излиза ф50 тръба желязна останала от предишното отопление и е направен "колектор". За тази тръба са заварени ф20 тръби отделно за всяка стая. Нещо като колеткор се поучава. Мислите ли, че трябва да го сменя с реален колектор. За студената вода е същото, изходящите тръби на радиаторите са заварени за ф50 тръба влизаща в топлообменника.
ТП си върти 10 мин и почива 20 мин. Може би това е нормално за този модел не мога да кажа. При тези цикли е топло 22-23 градуса 24/7. Радиаторите дърпат на долу работата. Това все пак е 30 % времето. Този цикъл се запазва и в студено време при повече от -10 градуса. Въпреки това температурата в стаите остава непроменена. Не ми стигаха парите за конвектори и то с доста. Трябваше по-рано да се поинтересувам, какво е подходящо за ТП, но било каквото било.
davidzvezdata - специалист
чет фев 11, 2021 5:02 pmAlthor написа:
чет фев 11, 2021 9:05 ama_stoev написа:
Вътрешната ти инсталация не е изградена правилно. Тези радиатори те провалят. Заради тях вдигаш излишно градуса и не можеш да реализираш икономия от ползването на подово. Можеш ли да добавиш ребра? Термоглавата като затвори, губиш дебита през тоя радиатор и ако нямаш отделна помпа и хидравличен изравнител или диференциален преливен клапан , ще намали дебита на вода през термопомпата.
Също така твоето е външно тяло + AHU-KIT е горе долу "самоделка", божа работа дали са сложили подходящ топлообменник и водна помпа. Температура на водата на вход и изход на топлообменника каква е? Машината е инвентарна и не би трябвало да изключва, а да работи постоянно на ниска честота. Дай подробна информация за водната част. Там е заровено кучето. Дължини на трасета и сеченията им, на подовото и на радиаторите. Една помпа ли върти водата за цялата сграда?
Здравейте!

Последните сметки показват, че горе долу се пада 2 лева за отопление на 1м2 за месец, което е в рамките на нормалното според мен. Все пак 270 м2 отоплявам, не е много зле. Очаквах повече, в това е включена и ТП за топла вода на 300 литра бойлер -30-40лв макс. Добре е, като се има в предвид, че сметката се надува от радиаторите на първия етаж. Там е заровено кучето, нямах пари да сложа конвектори, но тази година ще продам радиаторите и ще додам пари за водни конвектори. Като гледам каква мощност дават за 45/40 градуса е 2-3 пъти повече от радиаторите. Ще търся в ОЛХ за втора ръка, ако намеря по-евтини и така. С по-ниската температура ще се намали разхода няма как. Идеала за мен е към 38 градуса на водата да поддържам. За подовото не се съмнявам, че ще се топля с толкова, но с радиаторите няма шанс.Топлообменника ми се струва окей, голям е, но не знам с какви характеристики е. В сравнение в приятели и роднини са 3 пъти по-тесни от моя. Това разбира се не е полезна информация. Помпата е само една 270 вата. Напора не съм сигурен колко е. Има една 9-ка написана, но какво означава не знам. Щом се проверя от работа ще видя по-подробно информацията за нея.Подовото е ф16, тръбите захранващи колектора са ф40 мисля. Тръбите на парното са ф20 железни заварявани преди доста време. Разбира се за всяка стая по отделно се захранва. За радиаторите от топломбенника излиза ф50 тръба желязна останала от предишното отопление и е направен "колектор". За тази тръба са заварени ф20 тръби отделно за всяка стая. Нещо като колеткор се поучава. Мислите ли, че трябва да го сменя с реален колектор. За студената вода е същото, изходящите тръби на радиаторите са заварени за ф50 тръба влизаща в топлообменника.
ТП си върти 10 мин и почива 20 мин. Може би това е нормално за този модел не мога да кажа. При тези цикли е топло 22-23 градуса 24/7. Радиаторите дърпат на долу работата. Това все пак е 30 % времето. Този цикъл се запазва и в студено време при повече от -10 градуса. Въпреки това температурата в стаите остава непроменена. Не ми стигаха парите за конвектори и то с доста. Трябваше по-рано да се поинтересувам, какво е подходящо за ТП, но било каквото било.
Ако вземеш евтини фенкойли, те не работят на ниска температура, ще трябва да смениш температурния датчик на тръбите /тръбния/.... Евтините са и много шумни , така че купи един и пробвай дали ще си доволен...
шоп - майстор
чет фев 11, 2021 5:31 pmdavidzvezdata написа:

Ако вземеш евтини фенкойли, те не работят на ниска температура, ще трябва да смениш температурния датчик на тръбите /тръбния/.... Евтините са и много шумни , така че купи един и пробвай дали ще си доволен...
+ 1 към мнението. Евтиното накрая излиза скъпо.
По добре търси маркови водни конвектори втора ръка и задължително преоразмерени. Така ще се отопляваш не с 38, а с 32 гр, че даже и с по-ниски градуси при наличната изолация.

В момента при тази криза на офис площи масово се разпродават и мебели и техника. Обикновенно в офисите конвекторите не са работили много, с голяма мощност са, а направо си има и чисто нови.

Аз така купих за дребни пари 8 бр аермеци по 7.5 киловата всеки.
Сблъсках се с проблема, че имат Т датчик, който бликора вентилатора под 35 гр.
Който е чел темата ТП вода вода всеки може да си направи сам, ще разбере как с помоща на 75 ст се решава проблема.
Преоразмереният конвектор позволява и с 32 гр да отоплява 1ва степен
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Термопопма голям разход, а може би не!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: