пет ное 26, 2021 12:00 amMockoB написа:Най-важното е къщата да е топла, климатика от по-малко фреон няма да се счупи. От там нататък не вярвам да стоиш на студено заради 10 лв по-голяма сметка.
Важното е, че засега къщата е топла
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
speka_rs
- майстор
22 мнения в "ТП въздух вода - проблем или не?"
шоп
- майстор
- Мнения: 9767
пет ное 26, 2021 11:29 amspeka_rs написа: климатика от по-малко фреон няма да се счупи. От там нататък не вярвам да стоиш на студено заради 10 лв по-голяма сметка.Не съм съгласен, поради липса на фреон ако компресора няма термо защита може да се повреди.
Фреона охлажда съвременните херметични компресори.
Трябва да се следи Т на прегретите фреонови пари колко по-високи са от Т на кондензация.
Особено внимание е нужно ако имаме и фреонов рекуператор.
speka_rs
- майстор
- Мнения: 1026
нед ное 28, 2021 5:37 pmшоп написа:Напълно съм съгласен с теб Шоп, ако говорим за неинверторна машина или голяма липса на фреон.пет ное 26, 2021 11:29 amspeka_rs написа: климатика от по-малко фреон няма да се счупи. От там нататък не вярвам да стоиш на студено заради 10 лв по-голяма сметка.Не съм съгласен, поради липса на фреон ако компресора няма термо защита може да се повреди.
Фреона охлажда съвременните херметични компресори.
Трябва да се следи Т на прегретите фреонови пари колко по-високи са от Т на кондензация.
Особено внимание е нужно ако имаме и фреонов рекуператор.
Ако говорим за 10 % или по - малко липса и инверторна машина, тогава картинката е съвсем друга според мен.
п.с. при съдъжими 2 кг фреон в климатик 18-ка. 2 седмици по късно му добавих ме 400 грама за да може да вдига 40 бара и нищо и нямаше на машината. Гледам тук там разни напълно замръзнали климатици от липса на фреон и не искат, и не искат да се счупят пустиняците. Колко топлят отелен въпрос.
- Мнения: 7
Спора стана малко професионален. Когато намеря кой и кога, ще заредим малко фреон. Ако не стане, ще източим и ще заредим по табела с везната.
Тръбният път как се смята, ако разстоянието е 5м да кажем м/у двете тела? 5м или 10м е тръбния път? Само течната фаза ли се смята?
Иначе апартамента е 72м2, като подовото е на 45м2, едната стая в която не сложих подово се топли от 6м2 кухненски бокс, който е към нея. ПВЦ, вата на тавана (без стаята в която няма подово), външна изолация, Варна. Лятото ще охлаждам с таванен конвектор в единия коридор и въздуховоди към стаите. Мой познат се охлажда успешно това лято по този начин, въпреки скептицизма на някои хора.
Тръбният път как се смята, ако разстоянието е 5м да кажем м/у двете тела? 5м или 10м е тръбния път? Само течната фаза ли се смята?
Иначе апартамента е 72м2, като подовото е на 45м2, едната стая в която не сложих подово се топли от 6м2 кухненски бокс, който е към нея. ПВЦ, вата на тавана (без стаята в която няма подово), външна изолация, Варна. Лятото ще охлаждам с таванен конвектор в единия коридор и въздуховоди към стаите. Мой познат се охлажда успешно това лято по този начин, въпреки скептицизма на някои хора.
Ahmakov
- специалист
- Мнения: 680
При дозареждане, ако се налага, защото има и максимално количество, което може да поеме една система, се гледа дължината само на течната линия.
Та значи, оптимално колко фреон трябва да добави? Оптимално колко е пълно окото при работа на 20% и при 140%? И какво съобщение ти дава твойта самоделка оптимално и евентуално?
Та значи, оптимално колко фреон трябва да добави? Оптимално колко е пълно окото при работа на 20% и при 140%? И какво съобщение ти дава твойта самоделка оптимално и евентуално?
шоп
- майстор
- Мнения: 9767
Винаги зареждам по метода описан в руския форум:
Необходимое количество фреона для нормальной работы холодильной машины должно удовлетворять несложным условиям:
1. В испарителе должно быть достаточно хладагента для нормальной работы при любом режиме.
2. Жидкостные магистрали при этом должны быть полностью заполнены хладагентом.
3. В конденсаторе при работе должно быть жидкого хладагента немножко на донышке.
4. Весь заправленный хладагент в жидком виде должен поместиться в конденсатор, если вдруг что...
Считаем внутренний объём испарителя, испаритель при нормальной работе заполнен от 0,4 до 0,7 в зависимости от разных условий - перегрева в испарителе, переохлаждения в конденсаторе и % составе парожидкостной смеси на выходе из ТРВ.
Берём приблизительно 0,5 внутреннего объёма.
Далее считаем внутренний объём жидкостных магистралей от конденсатора до ТРВ, фильтра-осушителя и пр.
прибавляем этот объём к 0,5 объёма испарителя.
Считаем внутренний объём конденсатора, берём от него 10-15% и добавляем к 0,5 объёма испарителя и полному объёму всех жидкостных магистралей, включая фильтр.
Это и будет приблизительный объём заправки хладагента в литрах.
Переводим объём в кг, умножив на плотность жидкой фазы используемого хладагента при рабочей температуре, так как заправлять удобнее все же по весам.
Если объём заправки оказывается больше вместимости конденсатора (ну очень большой оказался у нас испаритель и маленький конденсатор), то тогда ставим ресивер.
А вообще ресивер никогда не помешает и поможет сгладить ошибки заправки, тем более, что для разных режимов работы холодильной машины и разных условий окружающей среды, объём заправки может отличаться значительно.
Кроме того, есть дополнительные нюансы, типа взаимного растворения масла и хладагента, пара литров масла компрессора может легко впитать в себя при заправке полкило хладагента.
Необходимое количество фреона для нормальной работы холодильной машины должно удовлетворять несложным условиям:
1. В испарителе должно быть достаточно хладагента для нормальной работы при любом режиме.
2. Жидкостные магистрали при этом должны быть полностью заполнены хладагентом.
3. В конденсаторе при работе должно быть жидкого хладагента немножко на донышке.
4. Весь заправленный хладагент в жидком виде должен поместиться в конденсатор, если вдруг что...
Считаем внутренний объём испарителя, испаритель при нормальной работе заполнен от 0,4 до 0,7 в зависимости от разных условий - перегрева в испарителе, переохлаждения в конденсаторе и % составе парожидкостной смеси на выходе из ТРВ.
Берём приблизительно 0,5 внутреннего объёма.
Далее считаем внутренний объём жидкостных магистралей от конденсатора до ТРВ, фильтра-осушителя и пр.
прибавляем этот объём к 0,5 объёма испарителя.
Считаем внутренний объём конденсатора, берём от него 10-15% и добавляем к 0,5 объёма испарителя и полному объёму всех жидкостных магистралей, включая фильтр.
Это и будет приблизительный объём заправки хладагента в литрах.
Переводим объём в кг, умножив на плотность жидкой фазы используемого хладагента при рабочей температуре, так как заправлять удобнее все же по весам.
Если объём заправки оказывается больше вместимости конденсатора (ну очень большой оказался у нас испаритель и маленький конденсатор), то тогда ставим ресивер.
А вообще ресивер никогда не помешает и поможет сгладить ошибки заправки, тем более, что для разных режимов работы холодильной машины и разных условий окружающей среды, объём заправки может отличаться значительно.
Кроме того, есть дополнительные нюансы, типа взаимного растворения масла и хладагента, пара литров масла компрессора может легко впитать в себя при заправке полкило хладагента.
Ahmakov
- специалист
- Мнения: 680
чет дек 02, 2021 2:20 pmшоп написа: Винаги зареждам по метода описан в руския форум:Четете какво пишете бе хора. Даже си го и болднал. ХЛАДИЛНА а не климатична, е ако правиш разлика де...
Необходимое количество фреона для нормальной работы холодильной машины должно удовлетворять несложным условиям:
.....
Считаем внутренний объём испарителя, испаритель при нормальной работе заполнен от 0,4 до 0,7 в зависимости от разных условий - перегрева в испарителе, переохлаждения в конденсаторе и % составе парожидкостной смеси на выходе из ТРВ....
Още нещо. Ако изпарителя е 2 литра, го запълваш "оптимално" с 0,8 до 1,4 кг фреон, по твойта методика, плюс добавките за тръби, филтри, кондензатор и т.н. които за конкретна инсталация са константа.Та "оптималният" въпрос е :
Ако е зареден с 1 кг, колко по неефективно ще работи???
Тема "ТП въздух вода - проблем или не?" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!