Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
reyhanismail - помощник
ср дек 22, 2021 11:10 ambrum написа:
4.5kHz са 4500 импулса в секунда. Ако другото е вярно (1400 оборота в минута, 3 импулса на оборот) отиваш на 70 херца. 70 импулса в секунда са 4200 импулса в минута или колкото 1400 оборота на мотора.

Тия мандахерци за нищо ги нямате :-D .
Да, извимявам се за грубата грешка, благодаря за подробното обяснение.
Наистина мандахерците не трябваше да намесвам, опитах се да се направя на разбирач, но уви.
Правилното е 4200 импулса в минута.
andy_forresite - майстор
Ще стане ли с топлообменника 12.6 kw които са при 90° вход? Хладилният агент не е ли с до 65? И това означава ли че ТО е около 7 киловата при това положение :?
brum - майстор
Горе-долу мощността е правопропорционална на делта Т-то и дебита. 12.6kW при dT 55 градуса (90 вход, фреон, 35 изход вода). При dT-то дето автора го търси (60 фреон, 40 вода) ще е около 4.5kW при дебит 36 литра в минута.

За това писах, че или фреона трябва да влиза на по-висока температура, или дебита трябва да се качи, или топлообменника да е по-голям. Местенето на датчика ще позволи по-висока температура на входящият фреон и ще вдигне мощността която минава през топлообменника. Или дебита да се вдигне, ама те 36 литра в минута хич не са малко...
шоп - майстор
ср дек 22, 2021 5:32 pmbrum написа:
или топлообменника да е по-голям.
+1 към мнението.
Много майстори на самоделни ТП решават да икономисат от топлообменник и това според мен е голяма грешка.
Дори и ТП да работи, тя ще е окастрена от към ефективност.

Разбирам при ТП вода-вода когато избираме изпарител смятаме скоростта на фреона за да не се получи маслен капан. Там сме ограничени и смятаме размера.
ОБАЧЕ при избор на кондензатор на една ТП важи правилото на Мечо Пух. Тук оптималното правило е Т на кондензация да е с 5 гр по-висока от Т на изходящата вода. Ако може по-малко от 5 градуса е супер.

Горните делта 5 градуса са при някакъв разумен дебит, който не налага супер мощни и енергоемки циркулационни помпи.
Здравейте!!
Нов съм във форума ....Имам климатик 24 ка Gree fairy и искам да направя ТП .Понеже климатика е на 2 месеца - не искам ей така да импровизирам на моя си глава.Четох много по темата, но имам няколко въпроса ; кой е най - правилният пластинчат топлообменник за този климатик? Няма ли опасност за ТО ка,когато ТП влиза в режим дефрост (четох някъде че замръзвало и фреона се смесвало със вода )и какво е решението?. Слага ли се буферен съд в системата или кръга се върти само с ТО ка. Имам четири радиатора панелени 1600/600 .. бойлер със серпентина 80л и лира - 90 кв.къща на един етаж.Видях във форума - има хора,които наистина знаят какво и защо го правят .....
Много Ви моля , ако някой може да помогне - Благодаря предварително
speka_rs - майстор
пет яну 06, 2023 10:31 amstef4ho написа:
Здравейте!!
Нов съм във форума ....Имам климатик 24 ка Gree fairy и искам да направя ТП .Понеже климатика е на 2 месеца - не искам ей така да импровизирам на моя си глава.Четох много по темата, но имам няколко въпроса ; кой е най - правилният пластинчат топлообменник за този климатик? Няма ли опасност за ТО ка,когато ТП влиза в режим дефрост (четох някъде че замръзвало и фреона се смесвало със вода )и какво е решението?. Слага ли се буферен съд в системата или кръга се върти само с ТО ка. Имам четири радиатора панелени 1600/600 .. бойлер със серпентина 80л и лира - 90 кв.къща на един етаж.Видях във форума - има хора,които наистина знаят какво и защо го правят .....
Много Ви моля , ако някой може да помогне - Благодаря предварително
Прочети тази тема :
viewtopic.php?f=23&t=62918&p=1121303#p1121303
И ще ти стане по ясно.
Brezoev - помощник
Здравейте, и аз със самоделка Грее Файери 24000ВТУ. Проблема ми е че след като го вкюча работи нормално половин един час и след това започва да пада температурата на водата. Работи на някаква междинна мощност като се загрява само дебелата тръба топлообменника изстива. Топлообменника е на Данфос 12kW, климатика по табелка за отопление е 7,8kW. Местих тръбния датчик навсякъде според всяко едни мнение в темата и пак същото. Работи полочин час и след това се охлажда а дебелата тръба е гореща. Сякаш външното тяло затваря някой клапан вътре в него и не върти през топлообменника. Като го спра за 15 минути и го пусна пак работи и след 30 минути спира да грее топлообменника.
Какъв може да е проблема?
Всеки е идея ще е полезен.
Само да отбележа че миналата зима бях с Fudjitsu 12000BTU Японски 18 годишен инвертор и работеше прекрасно но ми идваше малък за 90кв. апартамент.

Благодаря предварително на всеки отзовал се.
brum - майстор
Няма как външното тяло да консумира енергия, пък да не загрява топлообменника. Всъщност има - ако нещо му е повредено.

Иначе къде ще ходи изпомпаната топлинна енергия? Ако ходи на вън ще имаш част дето яко грее. Ако не ходи навън, пък има консумация на електрическа енергия, то остава да ходи към топлообменника.

И сега за да може да се даде смислена насока е добре да се даде смислена информация:
1) Колко е консумацията като енергия на това външно тяло?
2) Какъв е дебита на водата през топлообменника?
3) На колко градуса влиза и излиза водата от топлообменника?
Brezoev - помощник
Външното тяло загрява само дебелате тръба, топлообменника изстива с времето до 25гр вход и 23гр изход при положение че го оставя с часове да си работи.
1. В зависимост тръбния датчик къде съм го сложил на дебелата тръба където е горещо консумацията е 560W, а ако е на топлообменника който изтива във времето мощносто която черпи е около 1300W.
2. Пъвоначално за около половин един час си се регулира на 40гр вход 36-37гр изход.
3. Помпата ми е Wilo с 3 степени пробвал съм и на трите, ефекта е един същ.

Когато започне да изстива топлообменника имам чуството че климатика си мисли че не е загрял трубния датчик и се опитва само него да стопли. Когато датчика е на дебелата тръба излкючва климатика и след време пак тръгва докато загрее дебелата тръба, но и топлообменника. Ако не го спра аз и пусна отново след 10-15мин не тръгва да загрява топлообменника а само до входа на дебелата тръба в него.
brum - майстор
Това, че мощността се мени говори, че най-вероятно работи. Нормално е като сложиш тръбният датчик на по-хладно място (топлообменника) да качи мощността. Логиката на управление е такава, че да поддържа постоянна температура при тръбният датчик.

Писал бях едни работи, дето ги преправям сега, че бях пропуснал една подробност. Ако я закрепиш да харчи 1.3 киловата и поддържаш товара един и същи не трябва да изстива. Колко е температурата на постъпващата и излизащата вода от топлообменника на 30тата минута и на 60тата минута при товар 1.3 киловата? Има ли буфер системата?

Та туй дето описваш изглежда да е съвсем нормално, но с много ниска зададена температура която трябва да се поддържа при тръбният датчик. Пробва ли да вдигнеш зададената температура?

И да поясня - нямам опит със самоделни термопомпи. Имам опит с моята дето е купешка. Идеята ми е да се види има ли реално проблем с частта по която обикаля фреона. Ако при 1.3 киловата консумирана мощност има постоянна отдадена мощност на изхода на топлообменника и тя е 3-4 киловата проблема е в управлението (как следи зададената температура). А дали мощността е една и съща на изхода ще зависи от дебита (ако има буфер го приемаме за константен) и от разликата между температурите на входящата и изходящата вода от топлообменника. Ако обаче си консумира 1.3 киловата, пък отдаваната мощност падне имаш проблем във външното тяло.

Тема "Проблем с пластинчат топлообменник на термопомпа самоделка gree fairy 24000 btu" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: