Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
nelina_london - специалист
Във всяка стая имам стаен термометър ,температурата навсякъде е еднаква + - 1 ° лятото ,само зимата разликата между първи и втори етаж е 2° .Климатиците се ръководят единствено от температурата на контролерите им ,закачени на стените на двата етажа .Влагата я мери само рекуператора ,който също няма Wi fi модул ,но във всеки момент ,мога да я видя. Изобщо изостанала работа .Обикалям с лист ,химикал и Елка :)
Както и да е ,систематизирам информацията и ще я пусна в раздела за ПК ,макар да не е разбита по месеци .
Lutchezar - майстор
От както някога не можех да спя на включен рутер избягвам WiFi когато може да има кабелна връзка.
Аз пък пуснах няколко метеостанции и нахвърлях датчиците из стаите, логването ще е на следващ етап, засега събирам информация и идеи и се подготвям. В момента е етаж от къща, кота 10м, няма опция за подобряване на външната изолация, къщата е саанирана изцяло, най-отдолу огромен магазин, под мен апартамент който се дава под наем и вътрешната температура през зимата е ту 15 ту 21 без да пускам нищо, в зависимост дали отдолу има някой, затова се опитвам да изградя някаква схема на базата на данни от датчици...
Та се ослушвам за каналния климатик плюс рекуператор, 60-70 квадрата с височина 3 метра, в момента месечните разходи за отопление през зимата са ми под 200 лева, понякога малко над 100, само на ток и сериозна инвестиция няма да се избие бързо.
nelina_london - специалист
В другата тема ,пуснах данните при нас .За съжаление , с компютърните технологии не съм на "ти " ,затова и не съм счела за нужно да се оборудваме с устройства .Единствено когато настройвах климатиците ,щеше да е полезно ,но и тичането до електромера на всеки 30 мин. свърши работа .
А,сега с какво се отоплявате ?
Писала съм ,че при нас рекуперацията е отделна от климатиците и ако трябваше да избирам ,отново щеше да е същата система.Ако жилището не се състои от много стаи ,може би ще е по-изгодно с отделни клими.
Lutchezar - майстор
Топля с конвектор и маслен радиатор. Къщата е с гредоред и дебела тухла, построена 1934. Високите тавани ми позволяват въздуховоди. На практика се топли само когато има човек в къщи, иначе кучета преди и котки сега все намираха начин да прекарат нещо по уредите, затова работи само хладилник денонощно. Чака ме смяна на Ел инсталация, ремонт на дюшаме и подобни, та не ме е страх да къртя и модернизирам.
Нямам много място за външни тела, апартамента е квадрат със стълбище "залепено" от задната страна антре, три стаи, две от които с портал, баня, тоалетна и кухня. Няма прозорци на север и на юг, само изток и запад. Над мен два тавана оборудвани за живеене. Слънце цяло лято и никакво през зимата, 7 см изолация EPS, подведох се тогава не знаех че на тавана работи електрическо подово и като се изнесоха съседите преди да сменя дограмата вътре беше 4 градуса. Искам да изолирам таван, но докато не си оправят горе бакийте е безсмислено, доскоро ме наводняваха при всеки дъжд, не само таван тече, но и вътре плочки без хидроизолация и без цокъл, като протече и избива на различни места. Предполагам че тогава съвсем ще намаля топлозагубите.
nelina_london - специалист
Винаги , хората , ако спестят някой лев , се хвърлят на ТИ ,а аз казвам ,че изолацията на тавана дава по-добри резултати ,ако трябва да избираш между двете .7 см не е толкова зле .
Щях да отбележа ,че тръбният път на каналната машина и рекуператора може да е само в куфар, не на целия таван ,но щом предстои ремонт и изолация на тавана ,нямаш грижи.Отчитала съм единственият минус , при проста система ,на климатика ,без ел.клапи и тя е невъзможността за температурно зониране на различните стаи .Обаче ,за да е ефективно подобно отопление ,не може да е принципа он-оф .
Последна промяна от nelina_london на ср авг 17, 2022 6:10 pm, променено общо 2 пъти.
Lutchezar - майстор
Ясно е че ще бъде непрекъснато, сега казвам как е. И само се подготвям. Лошото е че въздухът наоколо е мръсен, отстрани 2 ресторанта с въздуховоди до прозореца, спират след 23:30, отпред нощен бар, който слава богу през лятото не работи, но и звуково замърсяване имам достатъчно.
Без рекуперация с филтриране и йонизиране няма как да мина.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
ср авг 17, 2022 10:39 amnelina_london написа:
...
С една дума ,данните при летния режим ,изобщо не са полезни ,като тези от зимния .
А ,аз си мислех ,че това 27/19 има отношение към вътрешната температура и не успявах да загрея ,защо фигурира и при по-ниски външни летни температури .
Даа, това 27°C DB, 19°C WB, показва вътрешната температура.
Сух термометър ще покаже 27гр., мокър ще покаже 19гр. и това ще стане само ако отн. влажност на въздуха в стаята е 61,5%. Не знам защо не го дават в проценти, ами пишат температури. Така са го приели вероятно.

Данните за режим А показват, че при външна 35гр. и вътрешна 27гр. и ако помещението ти иска 5kW студено, климатика ще успее да ги даде при консумация 1,42kW.
Ако ти трябва 1kW студено, естествено че ще консумира поне 5 пъти по-малко.
Данните май са дадени за номинал, може и още мисля.
nelina_london - специалист
Лъчезар,от изминалата зима ,мога да кажа ,че при силно влажни дни (имаше 5-6 такива ) рекуператорът не улавя външните миризми със стандартните си - G4 и F7 филтри .При такива аномалии ,усещах пушека от съседската къща ,отопляваща се на въглища .Мислех си за допълнителен филтър на тръбата ,но ако е преди рекуператора ще намаля мощността му .
abcd,примерът в режим А ,го разбрах ,благодаря за което , а в режим D ,сложено в графата охлаждане, как да го разбирам ? Отвън е 20 ,а вътре е 27-28 ° и ние продължаваме да охлаждаме ?
brum - майстор
Няма да му намали мощността, а дебита ще падне. Реално ще вдигне КПД-то. При по-ниска скорост през топлообменника КПД-то е по-високо.

Моя има H14 хепа филтър на входа, активен въглен преди него и пре-филтър F7 преди тях. Това освен вградните филтри. Абсолютно нищо не влиза като миризми отвън. Иначе по-грубите филтри не спират финните прахови чaстици, а те са проблем в мръсните градове. Филтрите са 30см х 60см, като пре-филтъра е дебел 5 или 7 сантиметра, а другите са дебели по 30см.


И за да не е съвсем разбалансиран потока на подаване и отвеждане - на входа на отработеният въздух (мръсният въздух от вкъщата) има F9 филтър подбран така, че да има идентично съпротивление на тези на входа на постъпващият въздух. Той е 30х30х10см по спомен.
nelina_london - специалист
Ха ха...май трябва да мисля повече ,когато пиша .Под мощност на рекуператор аз визирам дебит ,руса му работа .Сложа ли такъв прецизен филтър ,ако включа на режим Away (50m3/h) ,рекуператорът директно ще изпише грешка ,че входящият поток няма достатъчен дебит .Случи ми се веднъж ,когато стената решетка с мрежичка бе прашасала яко.Ако има и допълнителен филтър ,вероятно ще трябва да е в режим 250 м3 ,за да работи .

Тема "Разчитане на техническите данни на климатик" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: