• 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 306
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
sasko12345 - специалист
ОФ де да знам по може и да станат тия батерии ама 22в по 2 е 44 за 36в контролер дали няма да изпуши нещо а пък за 48 в незнам. Цената е добра иначе а пък и зарядно трябва обаче. А и от тези дисчарге рейт нищо не разбирам кое е по кофти и кое е по добро май за колело и най кофти дисчарге рейта ни устройва.
zec ingenering - специалист
Здравей sasko12345, аз наистина исках да ти помогна, както и на всички интересуващи се в този форум. Струва ми се обаче, че ти само пишеш твоите си разсъждения и изобщо не четеш. Извинявай, но по този начин само разводняваш темата. Аз ясно написах, че компонентите за RC не са подходящи за е-велосипед.
Батерията с която аз карам (описана в предишният ми пост) е за е-велосипед, като в цената са вкл.: банкови такси, доставка от Китай, мито, ДДС. Тези допълнителни разходи са задължителни. С тази батерия изминавам 35-40км. в София без никакво подпомагане с педали или 50 – 70 с подпомагане. Скорост на равно 37км/ч. Живот 5-7години или 20 000км. Впрочем ти вече си дал едни излишни 120лв., но няма значение – важен е кефа, както каза hygro. :2thumbs: :-D
pesho135 - помощник
Здравейте електро-вело-маниаци!
Карам електрически велосипед от 6 години и мисля, че мога да споделя опит.
Ето снимка на колелото което вече 6-та година ме кара от Младост до центъра и обратно!
Изображение
Акумулаторите ми ги купи човека от когото взех кита навремето. В последствие той се ориентира към продажба на колела с бензинови двигатели, че по-евтино излизт. Велосипеда тежи 37 кг. Акумулатори съм сменял 2 пъти, като тези последните вече дават фира и ще си търся литиеви. Кутията сам съм си я правил - алумиониеви L профили, пластмаса + нитове. Вътре има 3бр. 12Аh оловни батерий + контролера.
По нанатък ще пиша още...

zec ingenering написа:
Здравей sasko12345, аз наистина исках да ти помогна, както и на всички интересуващи се в този форум. Струва ми се обаче, че ти само пишеш твоите си разсъждения и изобщо не четеш. Извинявай, но по този начин само разводняваш темата. Аз ясно написах, че компонентите за RC не са подходящи за е-велосипед.
Батерията с която аз карам (описана в предишният ми пост) е за е-велосипед, като в цената са вкл.: банкови такси, доставка от Китай, мито, ДДС. Тези допълнителни разходи са задължителни. С тази батерия изминавам 35-40км. в София без никакво подпомагане с педали или 50 – 70 с подпомагане. Скорост на равно 37км/ч. Живот 5-7години или 20 000км. Впрочем ти вече си дал едни излишни 120лв., но няма значение – важен е кефа, както каза hygro. :2thumbs: :-D

Прикачен файл

SNC00318.jpg Електровелосипед на 40000км
asen4o - специалист
Колко пари излиза цялата процедура и оборудване? Интересувам се , защото съм пред дилема електро или мотовелосипед да сътворя.И в тази тема ще помоля за + и - на електро и мотовелосипедите.
kretio74 - специалист
+ и - :? всеки има гледна точка. Според мен най голямия минус на електро велосипеда е прекалено скъпите батерии. Иначе нали трябва да пазим Майката Природа, електриката е по евтина и екологична (за това можем да поспорим но не е това темата).Лятото се хванах с един проект за електро триколка ма го за...бах заради сложното управление, малък пробег и скъпички батерий. Сега умувам над 45см3 ДВГ от покетбайк които с 1л бензин минава маса км. :?:
zec ingenering - специалист
Мисля, че мнението на kretio74 е много точно и на място, но аз да добавя: Да ДВГ-то (ако е читаво) върви повече от електрото (за приблизително еднакви цени на оборудването), но сами си отговорете на следните въпроси:

1. Удобно ли ви е да карате димящата пърпоретка навсякъде по тротоари, паркове, пешеходни зони, велоалеи, през Борисовата градина покрай конните полицай и т.н.?.
2. Имайте предвид, че след като монтирате ДВГ, конструктивно велосипедът вече не е удачен за каране само с педали. Който е карал такъв знае защо. При електрото това не е така. Дали ще подадете мощност към мотора, или ще въртите само с педалите, или ще комбинирате в различна степен и двете – решавате самостоятелно във всеки момент. Мощността и въртящия момент просто се сумират.
3. Къде ще държите ДВГ-то (мотопеда)? Разполагате ли с гараж, удобно мазе, охраняем навес, коридор и пр. Миризмата на бензин и масло не е най-приятна в дома. Който живее в къща е ОК, но 90% от хората в големите градове живеят в апартаменти в ж. блокове. Подобен е и въпроса с “паркирането” на работното място.

В крайна сметка всеки решава сам според конкретния случай, необходимост, възможности. Мен лично ме кефи да експериментирам с електрото, с ДВГ-то освен да му монтираш бутон НОС – нитро..., какво друго можеш да направиш!!! :-? :lol:
moci111 - напреднал
пешо брат моя велосипед тежи 40килограма с цялото оборудване мотор 1000W 48V и варви на равно с 50km/h тези батерй на багажника не го ли правиат неустоичиво лятото и моите бяжа там но сега ги свалям по–ниско че не беше много стабилно :) колкото до колегата asen4o на мен ми излезна 650 лева комплекта от китай (1000W/48V) и 160 лева батериите 12V/12ah ( 4 броя ) надявам се да издаржат поне още един сезон :) незнам с бензин за 80 лева колко километра се изминава с бензиновото колело :) мойто изминава 0 лева защото го зареждам в работата :) пак е напално безшумно движението с него и го паркирам в кащи в хола :) всеки сам да си прецени :)
asen4o - специалист
Зарядното какво е?
Моята гледна точка е тази, че за бензиновия кит е около 300лв, за електрическия трябват поне 700лв, което е двойно и над за електричката.
1.Пробега с едно зареждане на бензиновия мотор да речем е 100км , докато електричката не би се справила с този пробег.
2.Горивото е скъпо и бензиновия мотор ще харчи повече за пробег 100км , цената ще е по - восока спрямо зареждането (затова ще попитам колко пари струва едно зареждане на електроенергия и биха ли се избила първоначалната по - скъпа цена на електричката?)
kretio74 - специалист
asen4o написа:
Зарядното какво е?
Моята гледна точка е тази, че за бензиновия кит е около 300лв, за електрическия трябват поне 700лв, което е двойно и над за електричката.
1.Пробега с едно зареждане на бензиновия мотор да речем е 100км , докато електричката не би се справила с този пробег.
2.Горивото е скъпо и бензиновия мотор ще харчи повече за пробег 100км , цената ще е по - восока спрямо зареждането (затова ще попитам колко пари струва едно зареждане на електроенергия и биха ли се избила първоначалната по - скъпа цена на електричката?)
Мдааа да , зареждането на батериите не е като да сипваш гориво,АМА цената им е колкото да карам скутера 1 сезон. За справка; С скутер Ямаха за един сезон навъртам около 3500 км. по 2/100 средно=70 литра бензин по 2.40лв= 168лв. Обикновени оловни батерии за един кит струват толкова. А представете си, че се скапе някоя батерия (случва се често ) тогава отиваме на .... И незнам тия китайски батерии дали ще издържат два сезона по 3000 км. Нямам нищо против спортуването(само да не съм участник в него) ама ако трябва да бутам или да въртя педали по добре да не е с +25-30 кг.
velsi - Почетен майстор
Да не си мислиш, че с бензиновия мотор ще е леко като перце?! А със сигурност пак ще се наложи да буташ, защото тези двигателчета са доста смотани. Направил съм навремето десетина такива, но тогава двигателите бяха руски, а сега китайски. Иначе са същите, явно китайците са почнали да ги правят.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 306

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: