• 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 306
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
sasko12345 - специалист
Тва е като летяща чиния вобще не ме кефи дизайна. Колко килогама тежи това нещо дано да успеете да се класирате по напред. КАто за евтина количка става. Но според мене за кола примерно серийна трябва да е по височка поне за българия де че с тия дупки
val4o89 - специалист
Тая кола до колкото разбрах е само за състезанието, май не е за България :lol:
zec ingenering - специалист
Точно така. Това е само прототип построен да отговаря на всички специфични изисквания според правилника за състезанието Shell eco-marathon. Това по нашите улици нема да оцелее и един ден. Ми то в София вместо да караме обикновени градски и шосейни велосипеди (както правят в Холандия, Швейцария и въобще в Европа) ние разчитаме на МТБ с усилена рама и пълно окачване, гуми тип "off road", дискови спирачки и т.н……е това нормално ли е? Се едно ще се спускаме от Витоша. :lol:
ludiagsm - специалист
Ето изгорелия процесор Изображение оказа се 4е той е заминал а не стабилизатора за 5 волта.

Ще е добре ако намеря отнякъде запис за този процесор ина4е контролера остава за части
gotiniq7 - специалист
ludiagsm написа:
Ще е добре ако намеря отнякъде запис за този процесор ина4е контролера остава за части
Имам контролер от Конрад с изгорели мосфети, ако ти върши работа ще ти го пратя.
zec ingenering - специалист
Наистина неприятно. Пълното означение е UPD78F9234 цена около 2$ , програмиран е малко по-скъп, предлага се с фърмуер за контр. след 2007г и след 2011. Само фърмуер за този процесор няма да намериш. Като цяло, това е доста използван чип. Възможен вариант е да вземеш процесор от същия или подобен контролер с много изгорели други неща.
Subsa - специалист
Днес ми дойде кита тип циклон, двигател на рамката и тройния венец се сменя с превъртащ. Събота неделя ще го монтирам и снимки снимки :)
48V 450W
Относно процесора как го изгори? 48V вместо 36V ?
ludiagsm - специалист
zec ingenering написа:
Наистина неприятно. Пълното означение е UPD78F9234 цена около 2$ , програмиран е малко по-скъп, предлага се с фърмуер за контр. след 2007г и след 2011. Само фърмуер за този процесор няма да намериш. Като цяло, това е доста използван чип. Възможен вариант е да вземеш процесор от същия или подобен контролер с много изгорели други неща.
Колега ако можеш да намериш програмиран го взимам веднага :)
ludiagsm - специалист
Subsa написа:
Днес ми дойде кита тип циклон, двигател на рамката и тройния венец се сменя с превъртащ. Събота неделя ще го монтирам и снимки снимки :)
48V 450W
Относно процесора как го изгори? 48V вместо 36V ?
Честито колега , ще чакаме снимки и информация :) пък може и да направим велосбирка най-накрая :). За процесора писах в предишните си постове малко по-назад моя грешка не е от повишено напрежение а от допиране на минуса на батерията към + са на холсензоритеи цък и тва е :)
MMIel - специалист
Днес ми подариха ел. триколка. 36V-350W. Сглобих го, не тръгна и се започна ходене по мъките. Оказа се, че китаеца, като е сглобявал устройството за подаване на газ е пукнал индукционния датчик на магнитния регулатор. Означенията на датчика бяха SX49E зарових се в търсачките, но такова животно ми открива единствено в сайтове с йероглифи :evil:. Чрез гугъл преводача успях да разбера че това е индукционен превключвател на Хол или Hall Switch. Намерих няколко които се предлагат тук и единият ми направи впечатление, че е с подобна номерация - CYL49E. Прегледах datasheet-а му(за този намерих това) и като премерих Vcc на моя - 4.9V прецених, че трябва да ми свърши работа. Запоих го, наврях го на мястото на стария датчик и триколката тръгна, НО ... назад :? . Значи единствените кабели, които преди това бях размествал (всичко дойде навързано) са кабелите на мотора или по точно трите дебели кабела, които предполагам са трите фази от връзването в схема звезда и разменяйки ги мисля че съм разменил фазите(не си отбелязах оригиналното им връзване :evil: ). Въпросът ми е Може ли проблема да е в датчика или просто китайците са обърнали мотора.
Разменяйки фазите, след като вече ускорителят работи, най-гладко и равномерно движение се постига когато триколката върви назад. Когато го направя да върви напред (разменяйки същите тези три кабела) - с вдигната гума вие доста и не може да ускори до максимума както ако е назад, а с пусната гума на земята тресе и няма тяга да потегли.

Уточнение за да няма излишни въпроси: Гаранция няма. Подаръкът ми е от вносителя от Китай. Останалите 59 бройки работят и нямат този проблем. Въобще голям съм късметлия :mrgreen:

Edit: Това е модела. Пиша в тази тема, защото устройството няма разлика с електровелосипедът.
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 306

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: