• 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 306
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
sasko12345 - специалист
Единия ми акумулатор пада до 8,5 волта това май е лошо. 4 са последователно този който е най откъм + го прави това. Другите си стояха на 12,8 волта.
sasko12345 - специалист
В БГ се правят двигатели за електро коли ама се изнасят за САЩ защо да не почнат и с велосипеди като странична дейност.
ge6aaaa3 - специалист
Значи няма да стане работата. Ако някой от варна разполага с динамо, да пише ЛС!
Някой може ли да предложи схема за управление на четков правотоков двигател. Очакван пиков ток- 400А номинален-200. Напрежение-12волта. Допълнителното изискване е да може мотора да се използва като динамо и да зарежда акумулатора. Благодаря предварително!
sasko12345 - специалист
Неможе ли да се управлява с контролер за велосипед зимаш си един 1500вата примерно и слагаш на двигателя 3 датчика на хол и си готов има клипчета в ютуб BLDC motor
zach_82 - специалист
Контролер за 12 волта почти няма смисъл. Така или иначе ще го караш до дупка винаги. Слагай едно реле от бендикс на стартер и действай. Тръгвай с педали, после включвай "турбото" :-D . Много ще е полезно за нагорнища.

Ако искаш по-добро решение - ето: Мотор PIK12(така мисля се казваше) производство гр.Сливен. 30волта, 300вата
(но според мен е много повече, по-скоро около киловат). Продава се из нета 2ра употреба за 60лева или нов за 90лв. в магазин Викиват в гр.Пловдив. Аз карам с такъв и съм много доволен - 1400 оборота е, но е мощен. Вдигам 40км/ч с него при ток 10А и 30 волта акумулатори. На 36 волта съм сигурен че ще е още по-добре.
ge6aaaa3 - специалист
Да ти кажа 2 киловата са си 2 киловата, без значение дали на 12 волта или на 36, 48, 120... Значение има за загубите, че при ниско напрежение има по-голям ток=>повече топлина, но мощността си е същата. Казах вече, че не искам да купувам нищо готово, искам схема. Сигурен съм, че някой тук знае такава. :)
zach_82 - специалист
Ето схема:http://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE ... c8/circuit

За 12 волта, трябва да закачиш поне 4 или 6 такива мосфета. Гейт драйвъра IXDD 414PI, може да се замени с ТС4422, като резистора 4.7к отпада. ШИМ частта в началото може да се направи на основата на NE555- има много схеми в нета, като пишеш в гугъл PWM with 555. Захранването с 7805 и 7812 остава по същият начин.
Надявам се да съм помогнал.
ge6aaaa3 - специалист
Благодаря! Мосфетите може ли да ги заменя с 4 irf1404? По-евтини са, за по-голям ток са и имат по-малко съпротивление.
zach_82 - специалист
По принцип може, но първо са в по-малък корпус, което означава че ще отдават топлина към радиатора по-трудно и второ само на 40 волта са, а понякога при ШИМ се появяват хармонични с по-висок волтаж от номиналния, което може да е опасно за крайните транзистори(ако не са предвидени с по-висок допуск).
Но няма проблем, можеш да пробваш, ако издържат- супер, ако гръмнат, ще ги смениш с по-сериозни.

Ако си на 12 волта, не ти трябва интегралния стабилизатор 7812.
ge6aaaa3 - специалист
Значи ще пробвам с тях. Утре се захващам първо с механичната част, а другата седмица почвам контролера. Да видим какъв Франкенщайн ще излезе. :mrgreen: А още нещо, заслужава ли си да правя колелото със скорости или да си избера една предавка и да го оставя на нея? Не съм сигурен дали оптегача ще издържи на по-рязкото тръгване на мотора и по-високите обороти...
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 306

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: