Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
tassel - специалист
Здравейте!
Искам да попитам, каква дебелина мрежа е най-подходяща за армиране на замазка върху топлоизолация XPS и с какво око? Има готови мрежи на ф4, ф5 и 20см око, но ми се струва малко рядка тази мрежа.
Илиян Илиев™ - майстор
Оня ден правихме към 170 квадрата тераса ф2 или 3(не съм го мерил, но на око ще да е толкова) и око около 4см. Това по проект на инжинеро, а он е учил за такива работи.

Тия квадрати 20 на 20 като за бетон ще дойдат.

п.п. Нали сме сигурни, че става въпрос за замазка, а не за мазилка(първото се слага на пода, а второто на стените)? :?
stivemaster - майстор
Точно така , не бъркайте човека , армиращата мрежа за замазка е описана тук http://www.elego.bg/downloads/Armirasht ... d3e3fd.pdf ,а тази за която говорите е за бетонна настилка.
ribnikolaevi - майстор
ф2 на 5 см. Цената за 2х1 m е между 5 и 8 лева, зависи откъде я купиш. В София най-евтино съм я намерил в Крипс на Бистришко шосе.
http://www.krips-bg.com/
Има една, дето е прищипана с оформяне на столчета, но столчета можеш да си направиш и от резенчета от ПВЦ тръба примерно.
tassel - специалист
Да, за замазка става въпрос. Мисля, че доста точно съм го описал - фибран, найлон, мрежа.... Тази ф2 не е ли много тънка? Даже мисля, че е 1,8 която съм виждал да продават. Замазката ще е средно 4-5см.
ribnikolaevi - майстор
tassel написа:
Да, за замазка става въпрос. Мисля, че доста точно съм го описал - фибран, найлон, мрежа.... Тази ф2 не е ли много тънка? Даже мисля, че е 1,8 която съм виждал да продават. Замазката ще е средно 4-5см.
Не е тъкна - виж опънната якост, повече не ти трябва за замазка. Замазката си е подпряна отдолу от плочата, трябва само да се ограничат пукнатините.
tassel - специалист
А, ако сложа отдолу 4мм, 20/20см и върху нея 2мм, 5/5см? :?
proekt - специалист
Аз го правя така:
- ако е мокро помещение или тераса първо слагам мазана хидроизолация. На терасата може хидроизолацията да се сложи и върху замазката.
- покрай стените нареждам каменна вата дебела 1 см и с височина = на дебелината на изолацията + дебелината на замазката + 1-3 см, която да поема разширенията
- после слагам шприц от лепило за фибран, после лепя 4-5 см топлоизолация фибран (предварително търся в нета кой фибран е най-добър)
- след 48 часа дюбелирам с дюбели за топлоизолация върху бетон на Хилти (ако са ви скъпи, вземете български, но червени, на белите им се чупят главите много лесно)
- поставям мрежа 2 х 1 м, фи 2 мм, растер 5 см непременно с така наречените столчета (дистанционери), огънати в самата мрежа, които имат за цел да поддържат мрежата над повърхността под нея. (Мрежата трябва да се позиционира в долната една трета на замазката. Отделните листове се застъпват по 5 см. Внимавайте, продават мрежа без столчета и тогава, ще си правите труда да слагате пластмасови повдигачи и да внимавате къде стъпвате после, за да не ги счупите, което е доста неудобно. Вместо пластмасови повдигачи може да си приготвите повдигачи като огънете парчета дебела тел (желязо) като S-ове и да ги подложите през известно разстояние под мрежата.)
- дюбелирам мрежата със същите дюбели на хилти
- с четка за боядисване нанасям шприц от лепило за фибран като се стремя да го набутам под армировката и правя силна замазка 2:1 и по течна (Тъй като я правя по-течна тя малко повече се сляга, затова правя по-начесто майките. Тъй като замазката се дърпа върху вече изсъхнали майки, те я държат да не спада много. Майките правя така - закрепвам профили за гипсокартон на необходимото ми ниво с помощта на трупчета или парчета фибран, и до тази майка правя майка от замазка. Като стегне, махам профила и използвам майката от замазка. Не забравяйте да шприцовате под майките, иначе може да се отлепят.)
- чака се 28 дни за да завърши хидратацията на цимента - ако сложиш преди това плочки може да се отлепят
- изсъхне ли достатъчно, ако е тераса и не съм сложил хидроизолация под топлоизолацията правя мазана хидроизолация
- изсъхне ли достатъчно или след като изсъхне хидроизолацията слагам крайното покритие
- изрязвам 1-2 сантиметра от стърчащата покрай стените вата, колкото да не пречи преди на евентуалното поставянето на первази
- поставям первазите, с което завършвам обекта

заб.
1. По време на работата внимавате да не попадне кал по повърхността върху която работите. Попадне ли - чистите.
2. Когато се пробиват дупките за дюбелиране, поради това че са вертикални, често прахът остава в тях и така намалява дълбочината им и после дюбелът не влиза. Затова се вади няколко пъти бургията - тя вади прахта и прахта се издухва встрани, обира се с прахосмукачка или с мокър парцал, или по друг подходящ начин.


Успех![/img]

Тема "Армировка за замазка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: