Подаваш на инвертора 220 монофазно и на изхода на инвертора имаш 3-фазно линейно 220V. И понеже веднага ще се попита ма как трифазно 220 ще работи като двигателя е за 380. Сменят се мостчетата в клемната кутия на двигателя и той вече работи на това напрежение. Отделно инвертора дава още една камара екстри като най често ползваната е промяна на честотата на изходното напрежение и от там и регулиране на оборотите в доста широк диапазон. Дори може да бъде развъртян над неговите номинални които са за 50 херца напрежение, Тоест ако двигателя е бил примерно 1400 об/мин то той може да се развърти и на 2800. И обратното като почти се запазва неговата изходна мощност. Те това на кратко като изпускам още една камара неща.
пон сеп 03, 2018 12:53 pmnaskom35 написа: може ли да се свърже трифазем мотор като монофазен и дали мощността ще може да е достатъчна да вдига коли.на мотора пише Елма троян и 230/400в. и схема триъгълник/звездаСъвсем не съм спец. Но темата ми е любопитна.
Вероятно двигателя е предвиден с достатъчен запас по въртящ момент. Може да опитате с "работен" кондензатор (или няколко паралелно свързани кондензатора) подбран с подходящия капацитет (около 200 мкФ, загубата на въртящ момент може да бъде сведена до 30%) и поне такъв, до двойно по-голям за "пусков" (включван за около 2 сек паралелно на работния - при пуск). Разбира се с инвертор е много по-добър вариант (и цените им май съвсем не са така високи), особено ако е за сервиз.
sian написа: Към запознатите колеги. Моля разяснение каква е схемата на работа на трифазен двигател с честотен инвертор на 220в. Благодаря.Не съм от запознатите, но ако е еднофазен инвертор с 230 В на изходите и двигателя е като показания би трябвало да бъде свързан в "триъгълник" (както пише на табелката). Едва ли при подемник ще бъде необходимо повишаване на оборотите над номиналните, но при повишаване на честотата над номиналната въртящия момент мисля, че пада пропорционално на 1/f и може да падне под необходимия за вдигане на автомобила.