Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
lov - майстор
Подаваш на инвертора 220 монофазно и на изхода на инвертора имаш 3-фазно линейно 220V. И понеже веднага ще се попита ма как трифазно 220 ще работи като двигателя е за 380. Сменят се мостчетата в клемната кутия на двигателя и той вече работи на това напрежение. Отделно инвертора дава още една камара екстри като най често ползваната е промяна на честотата на изходното напрежение и от там и регулиране на оборотите в доста широк диапазон. Дори може да бъде развъртян над неговите номинални които са за 50 херца напрежение, Тоест ако двигателя е бил примерно 1400 об/мин то той може да се развърти и на 2800. И обратното като почти се запазва неговата изходна мощност. Те това на кратко като изпускам още една камара неща.
:)
Hursa - майстор
пон сеп 03, 2018 12:53 pmnaskom35 написа:
може ли да се свърже трифазем мотор като монофазен и дали мощността ще може да е достатъчна да вдига коли.на мотора пише Елма троян и 230/400в. и схема триъгълник/звезда
Съвсем не съм спец. Но темата ми е любопитна.
Вероятно двигателя е предвиден с достатъчен запас по въртящ момент. Може да опитате с "работен" кондензатор (или няколко паралелно свързани кондензатора) подбран с подходящия капацитет (около 200 мкФ, загубата на въртящ момент може да бъде сведена до 30%) и поне такъв, до двойно по-голям за "пусков" (включван за около 2 сек паралелно на работния - при пуск). Разбира се с инвертор е много по-добър вариант (и цените им май съвсем не са така високи), особено ако е за сервиз.
sian написа:
Към запознатите колеги. Моля разяснение каква е схемата на работа на трифазен двигател с честотен инвертор на 220в. Благодаря.
Не съм от запознатите, но ако е еднофазен инвертор с 230 В на изходите и двигателя е като показания би трябвало да бъде свързан в "триъгълник" (както пише на табелката). Едва ли при подемник ще бъде необходимо повишаване на оборотите над номиналните, но при повишаване на честотата над номиналната въртящия момент мисля, че пада пропорционално на 1/f и може да падне под необходимия за вдигане на автомобила.
lov - майстор
Hursa Заеби формулите и колко ще падне мощността. Чувал си нещо но не е момента сега да го дъвчем. Това дали и как ще се подключи двигателя си е работа на този който ще му монтира инвертора. А щом е сложен такъв по мощност двигател значи конструктора е преценил колко запас от мощността трябва да има за да не се получават сакътлъци. Скъпо евтино друго нема. Или захранване с трифазен ток с нова партида от енергото или инвертор. Харесва ли му или не това са вариантите. Козата си сака пръч.
А понеже твърдиш че може и да стане с кондензатори мога да ти направя опитна постановка точно с такъв двигател и да те накарам да го пуснеш под товар. Товара ще бъде моя крак. :lol: Във форума един колега е сложил подпис под аватара си и аз така в неговия стил когато твърдя нещо вероятно съм го пробвал. :-D
А дали му трябва намаляне на оборотите или не, това е отговор към съвсем друг човек питащ в темата.Отговорих му най общо какво е основното предназначение на инверторите.
Hursa - майстор
Ако аз направя установката и аз подбера кондензаторите, защо пък не. Но зависи къде ще поставите кракът, все пак въртящият момент на двигателя и при номинални параметри е около 20 Н*м и работи "през" значително предавателно число, когато е монтиран на подемника. Подобно свързване не съм правил на практика, но все пак схемата е достатъчно проста и не е финна електроника, където мога тотално да скапя нещо.
Но по принцип съм съгласен, за подемник, с въртящи се около и под него хора, където всеки може да го задейства - идеята за нестандартно включване, с условности при пуск, съвсем не е добра.
lov - майстор
Обяснявам пак. Запускане с кондензатор на монофазно напрежение под товар. Знаеш ли колко му е въртящия момент. Спокойно може да се приема за една голяма нула каквито и кондензатори на му подбираш. Развърти ли с подходящ подбор на кондензаторите може да достигнеш до около 70% от номиналната му мощност. Но проблема е да развърти.
Ако знаеш колко съм се карал с моя старец на тази тема. Имах една правена роторна фуражомелка /тип кафемелачка/ точно с 3 киловатов двигатели. Сто пъти му обяснявах да я спира след като продуха всичкото зърно в барабана. Е няма оправия и все не тръгва при следващото пускане. :)
Hursa - майстор
Обясняваш пак, но аз все пак повече вярвам в написаното в монографиите по въпроса. Поради липса на собствен опит, вярвам в теоретично изведените доказателства "там".
plamen6703 - майстор
вт сеп 04, 2018 11:48 pmlov написа:
Hursa Заеби формулите и колко ще падне мощността. Чувал си нещо но не е момента сега да го дъвчем.
А понеже твърдиш че може и да стане с кондензатори мога да ти направя опитна постановка точно с такъв двигател и да те накарам да го пуснеш под товар. Товара ще бъде моя крак. :lol:
Твърди, щото се доверява на теоретични данни :-D като натрупа повечко рутина и опит ще разбере, че трябва да се доверява на емпирични данни и както и да подбира кондензаторите ще се разочарова :wink: ! :partyman:
Hursa - майстор
Едва ли ще натрупам "рутина и опит", защото не работя в тази област, дори и у дома не ми се е налагало. А темата ми е любопитна, чисто теоретично. Но ако няма припокриване между теория и практика, значи поне едното "куца" - и е желателно да се установи кое и защо.
lov - майстор
Хайде намери ми някъде написано колко е пусковия въртящ момент за подобен двигател запуснат по този начин. Нарочно пиша подобен и не те карам да е 3 киловата. Може да е и в диапазона 1-3 примерно щото да не се оправдаваш че точно за такъв няма да намериш. :) На мен не ми се рови. :cool:
Hursa - майстор
Да намеря или да го изчисля? Да го изчисля ще трябва доста да се поровя - не съм спец, доста неща трябва да си припомням. А трябва да знам и данни не дадени на табличката. А да намеря характеристиките на двигател при нестандартното му свързване ми се вижда абсурдно. Може би специалист знае къде да търси такива, аз не знам.

Мога да дам това
Прикачен файл:
3.gif
3.gif (49.62 KиБ) Видяна 1925 пъти
Прикачен файл:
4.gif
4.gif (50.88 KиБ) Видяна 1925 пъти
Прикачен файл:
1.gif
1.gif (37.35 KиБ) Видяна 1925 пъти
Прикачен файл:
2.gif
2.gif (48.22 KиБ) Видяна 1925 пъти

За съжаление не мога да намеря подобно на български.

Тема "свързване на трифазен 3kw мотор като монофазен за подемник коли" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: