• 1
  • 2
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
Lutchezar - майстор
Това за да не провисне двата кола трябва да са свързани и отдолу си трябва цяла конструкция. Да не кажа че и арка отгоре ако има ще помогне. Няма ли опция вратата да е на няколко секции тип хармоника? Не че тежестта ще е по-малка, но ще се ограничи в по-малко пространство.
Чираче - майстор
пет окт 25, 2019 7:36 pmTuxo написа:
А такива подобни панти намерих по магазините но са с една по голяма съчма в легло и имаше опция на горната част на пантата да има отвор за гресьорка
При една съчма триенето е при плъзгане, а когато съчмата е повече от една триенето е при търкаляне. За мен една съчма не е решение. Но всеки си преценява сам.
Хора , не Ви питам колко ще провисне и какво натоварване ще има в кола, а мнение за регулируеми панти. Конструкцията е нарязана и точкована. Днес, ако остане време ще бъдат изпълнени фугите.
А колът е закопан в 30-40 см бетон със бая арматурка по него, като е изкарано и желязо от скарата на наличния стар бетон. Отделно е хванат със шпилки през наличния бордюр. И е спънат в посоката на отваряне, и срещуположно на затворено положение. А относно провисването имам идея да слагам обтегачи, но ме съветват да я спъна със твърда връзка по диагонал. Не съм го решил все още, има време ;)

А нещо друго извън темата. Вратата на гаража я изработихме с желязо 20/40 външно заварихме листове ламарина, ако не греша 0.8мм вътрешно я напълних с фибран 40 мм, и с нитачка втори слой ламарина. Отвора е 265 см хоризонтално, и 220 см вертикално. Самата врата е разделена на 3 крила всяко на 80 и не помня колко см :) всяко с по 3 панти, като имам крило закачено на крилото. Касата я измислихме от винкел 40/40 мм стабилно закован в стените. Това не съм го смятал като килограми но постигнах прилична изолация, при -15 предните няколко зими вътре без отопление се поддържаше температура от около 7-8 градуса.
gnt69 - майстор
нед окт 27, 2019 8:09 amTuxo написа:
Хора , не Ви питам колко ще провисне и какво натоварване ще има в кола, а мнение за регулируеми панти. Конструкцията е нарязана и точкована. Днес, ако остане време ще бъдат изпълнени фугите.
Аз нещо не мога да разбера за какво са ти регулируеми панти. Слагай обикновени от железарията, заварките са евтини, дисковете за ъглошлайф също.
Щом си сигурен в колоните и в уменията на заварчика нямаш никакви грижи, не може да провисне. :partyman:
Чираче - майстор
нед окт 27, 2019 8:09 amTuxo написа:
. Самата врата е разделена на 3 крила всяко на 80 и не помня колко см :) всяко с по 3 панти, като имам крило закачено на крилото. Касата я измислихме от винкел 40/40 мм стабилно закован в стените. Това не съм го смятал като килограми но постигнах прилична изолация, при -15 предните няколко зими вътре без отопление се поддържаше температура от около 7-8 градуса.
Такава врата с подобни крила НИКОГА не бих направил и НИКОГА не бих препоръчал. Пълна порнография на конструкция. Люлее се като кюлоти на простор.
npace - специалист
нед окт 27, 2019 8:09 amTuxo написа:
Хора , не Ви питам колко ще провисне и какво натоварване ще има в кола, а мнение за регулируеми панти. Конструкцията е нарязана и точкована. Днес, ако остане време ще бъдат изпълнени фугите.
Ако не те притеснява би ли публикувал снимки на двете врати? Тая като стане готова и гаражната. Гаражната преди колко време е правена?
За панти виж в Ташев, дадох линк на миналата страница. Може да избереш по-големи, но не слагай повече от две на страна, понеже няма да могат да се регулират.
Конструкцията на Чираче става още по-добре с готов аксиален лагер.
Чираче - майстор
пон окт 28, 2019 12:27 pmnpace написа:

Конструкцията на Чираче става още по-добре с готов аксиален лагер.
Не става само с аксиален лагер. Освен това може и да не намери толкова малък аксиален лагер. Има и радиални натоварвания. Моята конструкция изпълнява всички функции, изпитано в практиката. Правил съм врати на помещение с тегло половин тон, и се отварят с един пръст.
npace - специалист
пон окт 28, 2019 1:19 pmЧираче написа:
Не става само с аксиален лагер. Освен това може и да не намери толкова малък аксиален лагер. Има и радиални натоварвания. Моята конструкция изпълнява всички функции, изпитано в практиката. Правил съм врати на помещение с тегло половин тон, и се отварят с един пръст.
Радиалните натоварвания не се ли поемат от самата панта?
Аз все още нямам никакъв опит с врати и панти, идеята с аксиален лагер ми се струва по-добра ако някога се наложи смъкване и качване наново на вратата - съчмите да си стоят на мястото ако не уцелим от първия път. :-D
Чисто аксиални лагери има под 2 см външен диаметър, двупосочните предполагам започват от 4-5.
cat - специалист
Малко късно видях темата , ей такива панти ползвам Изображение

А относно провисването , металните портали си провисват крилата хубаво е да има опорно колело или опора при затворено положение поне да го подпира . Коловете за да не поддават се прави котва , на 2 м от кола се копае дупка бетонира се едно желязце и се свързва с кола с поволка или се заварява профил .
  • 1
  • 2

Тема "Портална врата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: