Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
alien - специалист
проблема вече е решен, развих венците, сложих 2-3мм втулка и пак ги завих, вече не опира
може дерайльора на предишния собственик да е бил по-слаботелесен знам ли... при мен опираше
stanetzz - специалист
Малко помощ за прегрял хъб мотор. При подаване на газ не завърта, а само присецва. Отворих го, намотките са с потъмнял лак, но няма видимо изгоряло. При просвирване с мултицет свързан към всяка от фазите и корпус, няма окъсено. Всяка от фазите, свързана с друга, свири. Някакви идеи, как да го замеря, и какво трябва да показва?
А евентуално дали може да са прегряли и повредени Хол сензорите?
Благодаря!
geordgeo - специалист
чет юли 16, 2020 8:39 pmstanetzz написа:
Малко помощ за прегрял хъб мотор. При подаване на газ не завърта, а само присецва. Отворих го, намотките са с потъмнял лак, но няма видимо изгоряло. При просвирване с мултицет свързан към всяка от фазите и корпус, няма окъсено. Всяка от фазите, свързана с друга, свири. Някакви идеи, как да го замеря, и какво трябва да показва?
А евентуално дали може да са прегряли и повредени Хол сензорите?
Благодаря!
Колко е прегрял, приблизително и как го установихте? Контролерът здрав ли е? Защото най-често се поврежда контролера, а не хъб мотора. И най-вече как точно се случи проблема - дълго каране на баир с пълна газ или...?
stanetzz - специалист
Да, точно след продължително изкачване на баир. Не съм го установил още, а предполагам- контролерът беше топъл, но моторът беше толкова горещ, че не можеше да се докосне.
Имам ограничени начални познания по електротехника и електроника- отворих първо контролера,нямаше ВИДИМИ признаци за повреда- нагоряло, подути или очевадно изгорели елементи или писти по платката.
geordgeo - специалист
Добре, но само с оглед на контролера няма как да сте сигурен, че проблемът не е в него, трябва да се поизмери тук-там. Проверете mosfet транзисторите за късо между изводите им - не трябва да има такова (мери се с мултицет на обхват "съпротивление" или "зумер"). При пробил един или няколко транзистора правото напрежение от батерията се подава директно на намотките на мотора, при което той ще започне да грее, а скоростта на движение или ще започне да спада, или направо ще спрете. Правото напрежение е абсолютно вредно за намотките на двигателя (говорим за трифазен хъб мотор в случая, нали?), та трябва да се уверите, че такова не е отишло към двигателя.

Отделно да попитам дали сте забелязали промяна в звука на мотора около събитието? Нещо да е станало по-различно, пищене някакво или "дрънчене"? Това също може да помогне в диагностиката...
stanetzz - специалист
Много благодаря за отзивчивостта и отделеното време.
Поред:
Моторът е трифазен хъб. Не съм замервал контролера с мултицет- не знаех как, но ще замеря мосфетите, както сте обяснил.
И да, наистина се промени поведението на двигателя- при подаване на "газ" не може да потегли от място, върти, и то с много намалена мощност, само ако колелото е в движение, при което се усещат много силни вибрации. Същите вибрации се усещат и при спускане, ако се използва регенеративната спирачка.
Първоначално се бях насочил към хъба- заради високата температура, която беше развил, реших, че или е стопил намотките, или са се повредили Хол датчиците.
geordgeo - специалист
Ясно, залагам на изгорели/пробили mosfet-и, поне на едната фаза, симптомите са идентични. Ако не знаете как да ги замерите, помолете някой, който е по в час с нещата, късото (0 ома) между изводите е 100%-ова гаранция, че транзистора е дефектен, но е възможно да има пробив и с други стойности на съпротивлението. Именно заради това моторът започва да грее, хубавото е, че като цяло са доста дуракоустойчиви и най-вероятно е оцелял без повреда.
Та замервате всички транзистори, бележите тези, които са различни по съпротивление (ако има такива) и естествено е да се заменят със същите (като параметри), ако/когато ги намерите. А още по-хубаво е тази работа да се свърши от човек, който разбира от тази работа, като е хубаво да се проверят и драйверните транзистори на mosfet-ите, че може и в тях да има проблемни.

Успех с диагностиката! :)
Здравейте електро велосипедисти,

наскоро сглобих 12 велосипед със средно движение, обхвана ме носталгия и докато преглеждах снимки на първия си ел. велосипед със средно движение, ми хрумна да се включа тук. Поздрави!


Изображение



Изображение



Изображение
shotik - майстор
Здравейте !
Търся съвет и помощ за разпознаване на полевия транзистор, който се намира в ръчката / масура за "газ" на електрически скутер , като този

https://frankfurt.apollo.olxcdn.com/v1/ ... ;s=800x600

Отчупило се е едно от крачетата и не може да се ползва.
Лошото е ,че няма никакви надписи и само по форма в магазин Кацарски 99 ми казаха ,че по външен вид не могат да определят какъв е транзистора.
Това са от най- разпространените комплекти за електрически скутер с 250 вата елмотор , съдържащ масур за "газ" , контролер, ръчка за спирачката с бутон за изключване при задействане на спирачката.

Не ми се влагат пари за закупуване на нов масур- от 20 до 35 лв ги има, без такса за доставка.

Имам друг комплект ,с който в момента събирам електрическото колело , проблема е ,че потенциометъра е в друга стойка / носач и е с колелце на оста/ както са на прибори ,радиоапарати и др., малко е неудобно за командване, но ако не намеря полевия транзистор, ще си карам с него.
hidrazin - майстор
пет дек 18, 2020 12:53 pmshotik написа:
Търся съвет и помощ за разпознаване на полевия транзистор, който се намира в ръчката / масура за "газ" на електрически скутер
Какъв полеви транзистор в масура? Не знам да има масури с полеви транзистор в тях.
Я дай снимки на счупеното говедо.
:partyman:
P.S. Намерил с де да питаш...

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: