Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
ср май 03, 2023 6:12 pmMamaMy написа:
Последно беше на легло когато му звънях. "Тате не може да говори по телефона" ми отговори някое дете по Вайбър.
Звънни пак... децата му ще да са с деца, по косвени изчисления
Ако е жив, ще му е приятно
MamaMy - майстор
Не съм казал, че детето му е малко, а просто, че е някое от неговите деца. Сподели, че баща му вече не може да използва телефон. Не исках да съм нахален и да досаждам. Все пак с Тодор сме само виртуални приятели. Аз съм му задължен, но сме се виждали само един път.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
чет май 04, 2023 8:13 pmMamaMy написа:
...Не исках да съм нахален и да досаждам...
Казвам, че на него, ако го има и на семейството му, ще им е приятно, че някой го мисли.
hakama - специалист
пет апр 28, 2023 4:10 amLisko написа:
Скоростта зависи от следните неща (но обикновенно едно от тях взема превес пред другите)
- Колко е предавателното отношение, тоест ти отзад имаш най-малката зъбчатка с еди колко си зъба. Кита идва с определена зъбчатка (не си пазиш твоята си). Примерно в моя кит беше с 44 зъба. Има с повече има и с по-малко (за планинско)
- Колко е максималната скорост на въртене на мотора приведена към обороти на педалите. При моя е около 120 оборота, което е много. Направо си е неприятно да въртиш толкова бързо педалите - пробвайте и ще видите.
- Дали си по равно или по наклон.
- Дали духа вятър
- Колко си обтекаем (наведен).
- Зависи и от килограмите на колелото+колоездача и раницата, но по равно и с висока скорост повече зависи от обтекаемостта.
- Зависи и от волтажа на батерията.
Това за Бафанг където няма фърмуерно ограничение (има софтуерно ако желаеш).
Ако обаче си вземеш цяло марково колело, тогава вероятно ще има вкарано ограничение на скоростта. То не важи при нанадолнище обаче. Просто мотора не работи ако е достигната разрешената скорост.
Интерес има, особено като видях, че са по 4-5 бона новите и то с фабрично орязано оборудване. Все пак може да отскоча да тествам някоя 28ца, да видя баланса дали не е високо
Това с предавателните числа е интересно, но да, да въртиш с 120/мин... но това не се ли решава със забен венец, с десет броя, 11-46 зъба примерно, в краен случай преден венец би могло да се намери и с повече зъби?

всъщност, при средноразположен двигател - винаги ли е с подпомагане или може автономно да се движи?
Поне това клипче тук така изглежда, но и там сумата е колкото една кола.

С подпомагане може би е най-добре, т.е. мотора по права, безветрена отсечка развива примерно макс 30км/ч, а ти на най-малкия зъб отзад, добавяш още 15км/ч въртящ момент = 45км/ч но ще си на "собствена тяга" вече или комбинация? Правилно ли разсъждавам?

Каква концепция ще ми препоръчате:

1. сравнително леко; до/около 20кг; имам представа от асемблиране на велосипед с предна аморт. вилка 11-12кг... китът с батерията на колко възлиза? Сега видях, че примерно Bafang BBS02B Mid-Drive Motor, 48 V 750 W е 6,40кг с кашона. Което е доста добре.
2. Возията; 28" гуми + аморт. колче мисля че ще компенсират, все пак ще се кара основно из София. Предна вилка с хубави амортисьори ще е задължително. може и дисаги да се сложат отзад.
2. Скорост (поне 30- 35км/ч), заради междуселския маршрут, а и кефа :D 25км/ч ми се струва много ограничаващо, особено град- село, което понякога може да се случва. Къде е оптималната среда... за 5-6км/ч в повече не бих дал още 300лв да кажем. Този обяснява как се смята мощността, но това как корелира със скоростта (при тегло (65кг + 20кг).)
3. Системи за предпазване от кражба - ако възлезе на над 1000-1500лв; и при факта че ще е в мазето (тежко, няма асансьор), също и пред обществено място - трябва първо това да се помисли. В работата ми има къде дори на сянка да се остави, но...
Ще проверя как е положението с влаковете и метрото в София.
Lutchezar - майстор
Такова колело.не се оставя навън.
В градския транспорт може само в определен часови интервал официално, рано сутрин и относително късно вечер, иска се отделен билет /аз като бях с куче му бях взел карта :-D /, само събота и неделя може през целия ден. Само сгъваеми велосипеди може през деня. Има някакви наредби, пробвай да ги прочетеш или във вело сайтовете.
Не препоръчвам ежедневно пътуване с велосипед във софийския градски транспорт, само при авария или лошо време.
Lisko - майстор
Може да асистира а може и на "ръчна газ" - има такива редки моменти при мен, когато ми се иска въобще да не въртя. При други хора гледам че даже и не са редки, а като видях едно 13 годишно хлапе да кара без да върти - викам - егати отсега ако го е хванал мързела.

Точно тоя бафанг bbs02b имам аз. За твоите килограми не ти трябва повече мощност. Имай предвид че 750 вата са за продължителна работа не за пикова. Иначе си вдига и над 1000 вата. Дисплеят показва не само скоростта но и моментната мощност (цифрово и аналогово).
Има 9 степени на асистенция на които може да зададеш каквато си максимална мощност пожелаеш (с помощта на безплатен софтуер и едно специално кабелче което струва 5-6 долара в али-то. Може и на 5 степени, може и на 3. Аз реших че 5 степени е най-добре за мен. Зададох им следните максимални мощности 10%, 20% 30%, 60% и 100%. За такива настройки хората със скъпите велосипеди дори не са чували. Там каквото ти дадат - това е. А тук има даже и такива фини детайли като колко бързо да достигне максималната мощност, тоест ако съм на 4-та степен на асистенция, това са 60%, ама той ги вдига плавно като усети че въртиш.. и сега - колко бързо да ги стигне - половин секунда ли, една ли, две ли... То не се задава в секунди, но така е по-лесно да ме разбереш. Някой иска да му е по-пъргава реакцията, друг (като мен) иска да му е по-плавна.
Може да се задава и максимална скорост на всяка степен. Примерно някои хора така ги кефи - на първа степен асистенцията изключва на 15км/ч, на втора степен на 20км/ч и т.н. Аз съм задал на всичките ми степени - без ограничение по скорост.

Така на око ако трябва да кажа - карам 70% от разстоянията на 2-ра степен, 20% на 3-та степен и 10% на 1-ва степен. На 4-та включвам много рядко - напр. на светофар нанагорнище на който искам да хвана зеленото. На 5-та почти никога не включвам.
Батерията ми 13.5Ач стига спокойно за 70км, а при каране докато изключи защитата по напрежение съм стигал и 100км (без специално да икономисвам за рекорда). Но колко ще правиш с едно зареждане зависи основно от 2 неща - колко често ползваш спирачката и колко бързо караш. При скорости над 30 разхода се увеличава много стръмно. (заради обтекаемостта основно). При нагорнище ясно. Като отивам на работа съм нагорнище, като се връщам пък почти никакъв ток не харча. Така че то се усреднява.

За мощностите - чел съм че обикновен човек на мускули развива не повече от 200 вата като кара велосипед. При спортисти от световен калибър стига и 1000 вата и повече, но ти ако не си спортист си мисли за 200-те вата за приноса който ще даваш от себе си.

съб май 06, 2023 3:59 pmhakama написа:
Всъщност, при средноразположен двигател - винаги ли е с подпомагане или може автономно да се движи?
...
С подпомагане може би е най-добре, т.е. мотора по права, безветрена отсечка развива примерно макс 30км/ч, а ти на най-малкия зъб отзад, добавяш още 15км/ч въртящ момент = 45км/ч но ще си на "собствена тяга" вече или комбинация? Правилно ли разсъждавам?

Каква концепция ще ми препоръчате:
...
1. сравнително леко; до/около 20кг; имам представа от асемблиране на велосипед с предна аморт. вилка 11-12кг... китът с батерията на колко възлиза? Сега видях, че примерно Bafang BBS02B Mid-Drive Motor, 48 V 750 W е 6,40кг с кашона. Което е доста добре.
2. Возията; 28" гуми + аморт. колче мисля че ще компенсират, все пак ще се кара основно из София. Предна вилка с хубави амортисьори ще е задължително. може и дисаги да се сложат отзад.
2. Скорост (поне 30- 35км/ч), заради междуселския маршрут, а и кефа :D 25км/ч ми се струва много ограничаващо, особено град- село, което понякога може да се случва. Къде е оптималната среда... за 5-6км/ч в повече не бих дал още 300лв да кажем.
Lisko - майстор
На снимката се вижда дисплеят ми в момента когато правя 1000-ния си километър.
Вижда се:
- часът
- степен на асистенция (втора)
- километража (1000км)
- моментна мощност (271 вата)
- Скоростта
- волтажа на батерията (може и в проценти, но човека ми каза че във волтове е по-добре и аз го послушах)
- Колко чАса е карано от последното зареждане (включва и времето без асистенция, примерно по инерция)
- При натискане на едно бутонче може да покаже километрите от последното зареждане (вмест тотал километри)
Прикачен файл:
IMG_6859б.JPG
.
.
.
Марковите велосипеди обикновено идват с доста минималистичен дисплей, като показаният на втората картинка.
Изображение
DundyTheCroc - майстор
Единствен плюс на марковите велосипеди за мен е наличието на торк сензор (не всички го имат де), следи се колко силно натискаш педалите и на базата на това се променя степента на подпомагане. По едно време се бях захванал да правя такъв, но предвид колко се ползва електричката се отказах. Аз лично карам с педали и ръчна газ и сам си регулирам подпомагането, понеже сток контролера ми е тъп, този на Лиско е друга бира :wink:
chapara - майстор
ср май 03, 2023 9:19 pmhidrazin написа:
ср май 03, 2023 8:06 pmMamaMy написа:
Още преди месец писах, но глас в пустиня.
Това не съм го видял.
Сега като се замисля, се сещам че и оттатък не съм му срещал постовете от доста време.
Последно оттатък е писал в края на май миналата година докато последно е влизал там ... февруари 2021г :? :shock:
Та там и това им работи точно толкова, колкото и прокси модераторчетта - демек никак. :-D
Тук последно е влизал преди 2 два месеца и последен пост април миналата година.
Вероятно човека има проблем от доста време.
Аз съм ЗА да му помогнем кой с каквото може. Човека е много читав и е направил много добрини.
Пък и някой от София ако знае къде живее Тодор, може да намине и да попита.
:partyman:
По Коледа сина му беше включил телефона и получих съобщение.
Драснах честитка и сина му ми написа че от доста време е много зле и не може да ползва телефон. Имал проблем, оперирали го, но нещата зазляли много. Пожелах оздравяване, но....отговора не беше окуражителен.
hakama - специалист
Разликата от 500 > 750W 48 V Conversion Kit BBS02B в цената почти няма, но батериите вече има, там по-скоро ме касае теглото, но не открих данни за него.
70км с 13.5Ач ми звучат доста добре (но с какъв % асистенция/ чов. сила и колко кг :D ) А каква е макс. скорост на равно, която си достигал?
Toва ли е най-малката батерия? И заедно с кита ли е добре да се вземе - какви са препоръките за марка (Самсунг?) И откъде - амазон.де и Али-то са почти идентични, (предполагам че е един склад/търговец).
BBS02B 750W 48V 126 Rpm = 4.3kg /предполагам бокс тегло на всичко без батерията/
Ще проуча как стоят нещата с теглото при 26"; 27,5"; 29", но засега мисля да е поне 27.5", предвид теренът в София :)
2) по-пъргавата реакция - не губи ли повече енергия с повече ускорение?

Има и по-големи венци:
Optional sprocket 44T/46T/48T/52T
3) Другото което се сетих, понеже се замислям че съм карал колело 12-15кг но бях и по-здрав тогава - какво се случва при неработещ асансьор или да нямаш асансьор (ет.3 и не искаш да рискуваш съхранение в мазето*) и ~20кг байк :? Има ли опция, хак... режим "лебедка" т.е. самоход с 2-4км/ч (за по-голям баир също може, при бутане, с цел пестене на заряд или ако ти свърши). 29 инчова гума едва ли ще й пречат стъпалата.
* може би и за алармена система трябва да се помисли, за да се избегне качването, понеже и място ще му трябва горе.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: