Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
yuriy ivanov - помощник
Иначе този е 1000 вата, но говорих с вносителя и има същата капла но 1500вата преден двигател, двигателя ще е отпред и ще е монтиран на вилката, в комплекта си идва контролера,масур и дисплей, идеята ми е да го захранвам с 14 амперчаса батерия, или 3 оловни гел батерий, просто защото е по евтино, ако ми хареса ще мина по натам с литиеви, предполагам с 14 амперчаса ще мога да измина едни 15 километра само на ток, не търся голям пробег защото за това си имам бензинов двигател, идеята ми е ел-двигателя да ми помага на баири и да увеличи максималната скорост, пробвах едно такова колело с 1500вата мотор, вдига 72км/ч с мен, аз съм към 105 кила, не знам обаче колко тежи тази капла, четох някъде че е 7,5 килограма и контрлоера 1 килограм, а батериите са 3 килограма, демек ще надградя конструкцията с още 11 килограма, в момента колелото тежи 25 килограма, а с ел двигателя ще стане 36 кила, но така съм го замислил че да мога да махам батериите и каплата, и да си остане на бензин само ако ми трябва да е лек.
Последна промяна от yuriy ivanov на пет юли 30, 2021 11:50 pm, променено общо 3 пъти.
geordgeo - специалист
Моят двигател е в предната капла и почти същия, тежи наистина 7.5 кг, батерията ми е литиево-йонна, 2.8 кг, та общо с 10 кг ми се качи теглото. При теб обаче оловните акумулатори също ще добавят едни 10-ина кг, освен мотора, та конструкцията още ще се утежни. Оловото може и да ти върши работа, но не очаквай чудеса от него, все пак от тези акумулатори трябва да вадиш 20А ток, а това не им е силната страна...
Последна промяна от geordgeo на съб юли 31, 2021 12:29 am, променено общо 1 път.
yuriy ivanov - помощник
пет юли 30, 2021 9:59 pmgeordgeo написа:
Това е заден мотор, нали искаш преден? Предполагам, че габаритите на двата са различни и задния трудно ще го монтираш отпред. Преценявай и мери преди да поръчваш...
Не четеш ли :yawinkle: написал съм че това е заден, но човека от който ще го взема има същия модел и марка но за предна конфигурация, в крайна сметка ще се получи нещо такова, но малко по красиво от това.:roll: Ето бай Американеца как го е направил, само не знам колко вата е това, май 1000.
Прикачен файл:
hybrid-1.jpg
hybrid-1.jpg (91.94 KиБ) Видяна 1718 пъти
yuriy ivanov - помощник
А да забравих да попитам, тези трифазни двигатели дали работят като генератор при въртене, защото идеята е да се използва при работа на бензиновия двиагател, или по нанадолнище за частично зареждане на батериите.
geordgeo - специалист
съб юли 31, 2021 12:03 amyuriy ivanov написа:
А да забравих да попитам, тези трифазни двигатели дали работят като генератор при въртене, защото идеята е да се използва при работа на бензиновия двиагател, или по нанадолнище за частично зареждане на батериите.
Да, работят като генератори, това зависи обаче от контролера, да я има тази функция. Повечето имат електрическа спирачка (контролерът окъсява трите фази и спира много, много добре), регенерацията е отделно...
yuriy ivanov - помощник
съб юли 31, 2021 1:23 amgeordgeo написа:
съб юли 31, 2021 12:03 amyuriy ivanov написа:
А да забравих да попитам, тези трифазни двигатели дали работят като генератор при въртене, защото идеята е да се използва при работа на бензиновия двиагател, или по нанадолнище за частично зареждане на батериите.
Да, работят като генератори, това зависи обаче от контролера, да я има тази функция. Повечето имат електрическа спирачка (контролерът окъсява трите фази и спира много, много добре), регенерацията е отделно...
А ако контролера няма такава функция, може ли от самия двиагател да дръпна два кабела и с грец схема(предполагам че напрежението е променливо) и бутон, да включвам регенерацията по нанадолно или когато се засиля.
brum - майстор
Умишлено е с контролер. То че може - сигурно може, но не само с грец. Кой ще казва колко ток да се връща?
yuriy ivanov - помощник
съб юли 31, 2021 5:31 pmbrum написа:
Умишлено е с контролер. То че може - сигурно може, но не само с грец. Кой ще казва колко ток да се връща?
При батерии над 12-14 амперчаса и 48 волта, на дали ще може да ги презаредиш, или поне не на нормално спускане, даже самия двигател има по ниско КПД като генератор, имам приятел с елктро велсипед с регенерация, и ми каза че за да регенерира батерията за изминаването на още 6 километра, трбява да спусне Бул.Черни Връх с пълна скорост, за това не съм помислил за някакъв ограничител, а само бутон за да може да не ти създава сапротивление и да ти пречи.
dsmt - специалист
Здравейте,спретнах си един електровелосипед с Bafang BBS HD и батерия Hailong 48v.Направих няколко пробни карания и установих нещо,което никак не ми харесва.Но не съм наясно това нещо нормално ли е или се дължи на дефект в батерията.А именно- когато напрежението и падне под 47в,според дисплея консумираната мощност не надминава 500вт или грубо сметнато,батерията отдава ток не повече от 11-12 А. А намалената мощност не е само според дисплея,на практика се усеща. В контролера на двигателя ,ограничението на тока е 28А. За експеримент реших да видя колко километра може да измине велосипеда след като се появи това понижаване на мощността- изминах 20 км и ми писна,вероятно можеше да се изминат още десетина.

Та се чудя батерията някаква "измислена" защита ли има или има дефект :?
evparts.alle - специалист
съб юли 31, 2021 12:03 amyuriy ivanov написа:
А да забравих да попитам, тези трифазни двигатели дали работят като генератор при въртене, защото идеята е да се използва при работа на бензиновия двиагател, или по нанадолнище за частично зареждане на батериите.
Трябва да помислите как ще дръпнете 2 кабела от 3-фазен мотер с един грец. Принципно 100% не се признава гаранция на мотори изгорели на 2 фази(пише го като първа точка).

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: