Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
Lutchezar - майстор
Луско е сръчен, ще се справи.
Пише че няма нищо видимо и няма спомен, явно е някой скок или дупка. Спица не се къса толкова лесно, дано да е дефектна, едва ли всички са толкова слаби, все пак се очертава да носи още двигател и батерия, ще се вдигне теглото.
geordgeo - специалист
Пиша в темата малко късно по въпроса за скъсаната спица, но поне да разкажа как е при мен. Моят двигател е преден, 1000 вата и го карам вече 10 години, съвсем скоро му направих 50 000 км. За всичкото това време съм късал спици три пъти - късаха се по време на каране, без да броя хилядите удари, които е понесла каплата, все пак тя си е доста тежичка с тоя 7 килограмов мотор. Та спиците се оказаха подсилени, 2.6 мм в диаметър (12G), а първия път, когато скъсах такава, в София не намерих от кой да си закупя една-две. Поръчах си цял комплект от Китай (38 броя) барабар с нипелите ми ги изпратиха, за 26" капла. Скъсаната спица я сменям без да размонтирам нищо, просто я развивам от стария нипел, който си стои в каплата, леко огъвам новата и я намествам на мястото на старата, в същата посока на наплитане, вкарвам я в нипела и я затягам като въртя нипела с ключе за спици. Колелото го окачвам на едно въже, за да може каплата да се върти свободно и си я центровам съвсем спокойно.

Сигурен съм, че при колегата случая е същия, затова описах какво съм направил аз и то без да се вкарвам в излишни филми, всичко става без проблеми и си продължаваш да си караш...
Lisko - майстор
От един месец съм с Бафанг bbs02b 750W мотор.
Ако се интересува някой, мога да споделя конкретни впечатления. Като цяло съм много доволен.

Изображение
Lutchezar - майстор
нед ное 06, 2022 10:09 pmLisko написа:
Ако се интересува някой, мога да споделя конкретни впечатления.
Честито. Давай надълго и нашироко с подробностите.
Lisko - майстор
Ето:
Ползите
-Най-голямата за мен е, че не пристигам на работа потен, нито уморен.
-По-добре е за травмираните ми колена.
-Посетих по-далечни места дето преди не ми е стигал куражът да се пробвам, а също и такива с повече нагорнище.

Кефа
- Кефа е неописуем по нагорнищата дето помня усилието какво беше и като чувствам какво е сега
- Преди всички ме задминаваха, сега аз задминавам всички.
- Но има един кеф който е още по-голям от самото задминаване - когато задмина някого със скъпо, марково ел колело
като чуя как неговото бучи "вууууууу" и как моето издава едва доловим звук и си викам - за какво се е изръсил тоя -
да му "вучи" през цялото време.

Технически размисли

- при едно зареждане изкарах 100км без да съм се мъчил специално да максимизирам. Просто си карах както си карам, само че друг път зареждам преди да е разредила батерията до указаната граница (за 48 волтова батерия, масово приетото е 41 волта) а тоя път карах докато спря да асистира. Даже и не съм се ограничавал да не пипам "ръчната газ". А иначе с тая батерия му дават 60-80км. Замислих се как се кара по-икономично (за много хора дори не е важно и аз ги разбирам, но за тези които се интересуват да кажа).
И така стигнах до едно просто изречение, препоръка в което всъщност няма нищо ново - то важи и за бензинови коли и за електрически коли и за колелета.
Колкото по-малко ползваш спирачката - толкова по-добре!
Казано другояче - ако си се засилил толкова че да се наложи да биеш спирачка - дали защото стигаш червен светофар, дали настигаш пешеходци по алея, дали "грапав" участък дето трябва по-бавно, дали крайната си цел, дали кученце е опънало въженцето напреки на алеята и т.н. значи си се минал. Енергията дето е отишла за скорост сега отива за отопление на космоса и изтъркване на накладките. Не казвам че карам като народна песен, напротив - много бързо си карам понякога. Не казвам и че икономията е важна в случая, тъй като едно зареждане е стотинки. Просто мен ме кефи самият факт че правя нещата оптимизирано.
Така че като съм се засилил примерно с 35 и насреща има светофар, който е ясно, че няма да хвана, спирам да въртя овреме така че да пристигна на светофара с примерно пешеходна скорост и той да даде зелено точно в тоя момент.


- Дисплея ми показва в реално време разходваната мощност.
-- Мощността и скоростта са свързани доста нелинейно при по-високи скорости. Примерно на даден наклон ако за 25км/ч ти стигат 300 вата, за 30км/ч ти трябват 500 вата.
-- за дадена скорост се иска по-малка мощност на по-ниска предавка, тоест когато самият мотор се върти по-бързо. При тоя мотор максимума е някъде 130 оборота ако помня добре (на венеца, не на самия мотор, редуктора от мотора към венеца е 29:1)

- много кефи че Бафанг има една камара настройки на контролера, които може сам да си пипнеш по твой вкус, за разлика от Бош и прочие скъпарски и маркови модели, където каквото ти дадат това караш. Софтуера е пре-написан от Penoff, не знам дали е българин, живее в Норвегия, а USB кабелът се продава евтино в Али-то.

- Много удобно е че има режим "walking mode" предназначен за когато тикаш колелото по труден терен (аз съм го ползвал по планински терен, а ежедневно го ползвам по стълби нагоре - натискам копчето и колелото само се наема нагоре по стълбите, само притискам малко седалката надолу за по-добро сцепление.


п.п. Бош също са тихи, но виждам действително много ел велосипеди които "вучат".
DundyTheCroc - майстор
Честито, още много да му се радваш.
Lisko - майстор
Благодаря Дънди!

Исках да споделя каква табличка си направих.
Значи продавача ми каза че по-добре да си настроя дисплея да ми показва "нивото" на батерията във волтове, отколкото в проценти. Аз се съгласих лесно, защото вече бех чел статии че процентите са бошлаф. И си карам и досега на волтове. Стигнах до някакво такова приблизително правило че ако съм на 47 волта в спряло състояние, значи имам около 30 километра още. Говорим за 48 волтова батерия, която в заредено състояние фактически е 54.6 волта.
Разбира се много зависи от маниера на каране, баири, светофари и т.н.
Но най-добре би било да има някакъв обективен критерий като например капацитета.
От ей тази статия взех зависимостта между напрежението и оставащия капацитет.

И тука има един тънък момент - батерията се щади когато не се разрежда докрай. В контролера обикновено се задава 41 волта минимално напрежение. Айде да речем че не караш докато съвсем спре а най-малко до 42 волта. Това са някъде около 19% оставащи. Значи тия 19% въобще не ги брой - когато сме стигнали до тях - все едно че нямаме нищо. Тоест ако искаме да знаем реалната енергия за ползване, трябва да извадим 19-те процента. Така получаваме 3-тата колонка в таблицата:

Изображение

От тук се вижда че примерно ако си на 48 волта (в ненатоварено състояние) значи ти остава по-малко от половината капацитет и ако теренът е същият както дотук, може да си направиш сметка колко още километра може да се разчита на асистенция. КОнкретно в моя случай, от последното зареждане съм минал 53.7 км и съм на 47.5 волта. Значи една приблизителна сметка дава 35*53.7/(80.9-35)=41 км още мога да мина. Това корелира много добре с предишни наблюдения по същия терен и със същата степен на асистенция.
dsmt - специалист
Здравейте,искам да попитам от къде се снабдявате с G12 спици? По- точно,къде могат да се намерят в България ,защото не откривам по велосипедните сайтове.
Имам едно питане,може ли да се купи спокойно една батерия за велосипед от Алиекспреса,като гледам какъв огромен избор има от фирми производители,не мога да разбера коя от всичките ги прави с качествени клетки,имам опасения да не попадна някоя ментелива.
DundyTheCroc - майстор
вт яну 31, 2023 8:03 pmpawka1213 написа:
Имам едно питане,може ли да се купи спокойно една батерия за велосипед от Алиекспреса,като гледам какъв огромен избор има от фирми производители,не мога да разбера коя от всичките ги прави с качествени клетки,имам опасения да не попадна някоя ментелива.
Възможност да попаднеш на менте/брак винаги го има при китайците, а гаранция нямаш. Четеш мнения, търсиш ревюта в Нета и накрая стреляш, пък каквото пратят...

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: