Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
fu4ko - специалист
Както и да е.Вече съм с поставен кит 1000 вата от олх на колелото.Батерията ми е слаба 36 волта, 8 ампера, но бях с ограничен бюджет.А и се налагаше да го направя по бързо.
evparts.alle - специалист
E пусни някоя снимка да видим?
gogyto - специалист
нед май 08, 2022 7:38 pmfu4ko написа:
Здравейте! Някой купувал ли е от този сайт?
http://www.chasti-skuter-atv.com/%D0%A7 ... D0%BD.html
Китовете добри ли са?
Това не е зле, ама дали е пълен кит-а? От-до?!
fu4ko - специалист
ср юни 08, 2022 11:21 pmevparts.alle написа:
E пусни някоя снимка да видим?
Не ми позволява.Пък и темата е замряла отдавна.Има снимка у фейса в групата за електрически велосипеди.
andy_forresite - майстор
Здравейте! Закупих си скромен комплект за електро-велосипед тип педалег. Производен е на бафанг-а. Абсолютно същото е като бафанг на външен вид. На капака пише е-novation, само 250 вата е и без палец за "газ". Дисплеят няма USB за връзка с РС посредством специален кабел. Ще трябва някак да живея със заводските ограничения - 25 км/ч и тези неврачни 250 вата... Още не съм се заел с монтирането понеже чакам да пристигне батерия 36 волта.
В интернет няма почти нищо за тези иновейшън или иновацион ... не знам как се произнася и пише. Преди около 8 години германци са се разбрали с бафанг да произведат серия електромотори за пазара в ЕС на база техния BBS01. Знаете че във Великобритания, Германия, Нидерландия ... ограничението е до 250 вата и 25 км/ч. Глобите са големи и застрахователите не изплащат нищо при инцидент с електровелосипед с по-високи показатели. Ето данни на електромоторчето ми:
- 250 вата, вграден контролер с 6 транзистора; предполагаем ток на контролера - 14А; ограничен е на 7А.
- 36 волта
- около 80 об/мин. (бавно)
- редукция - 1:21.9
- въртящ момент 80 нм (или по-малко, не знам)
- максимална скорост - 25 км/ч(спирал да подпомага още от 22-23 четох някъде)
- 5 нива на помпомагане с "немския" дисплей иновейшън/иновацион - 20%; 30%; 50%, 70% и 90% подпомагане.

Ако някой се пита за какво ми е това, ще кажа, че го взех с идеята да му вдигна мощността на 500 вата. Според мен конструктивно 250, 350 и 500-ватовите с 36-волтовата версия на BBS01 са 1:1, тоест разликата е само в контролера (до колко ампера да се подава на моторчето). Но може и да не съм прав че са еднакви (!).

Как да му увелича мощността от 250 на 500 вата? Контролерът 36/48V За 500 вата БАФАНГ е доста скъп - над 200 лева го намирам :sad: А и с този мой измислен дисплей не знам дали ще стане работата. Искат ми се 9 нива на подпомагане, а не само 5. От дисплея това не може да си пипа и почти нищо не може да се прави. И да се махне това ограничение от 25 км/ч. Мисля че ще развие 32 или дори повече с 500 вата мощност. 500-те вата пише че се въртят до 110 об/мин., което е доста различно от 78-83 rpm при моята версия 250W.
На практика проблемите пред увеличаването на мощността са два - дисплеят и контролерът. От моя дисплей не може да се правят никакви намеси чрез компютър, програма и кабел (няма USB), а контролерът не знам дали "вътъка" му е 7А или е направен за 14А, но е резнат наполовина понеже е за пазара в Германия, Австрия, Великобритания и тн. Дисплей от бафанг струва над 110 лева и контролер над 200 лв. Е много стават за да разбера дали ще проработи. Как мислите? Възможно ли е и какво пречи да се получи, което не взимам предвид?

Писах само за BBS01. Вече BBS02 са модификациите с 500 вата 48V и 750 вата 48V. Те са с по-тумбест електромотор (съответно с други магнити, намотки, по-масивен статор, ротор и т.н.... по-голям ел. двигател имат). Вътре зъбчатчиците, лагерчета, оста и всичко мисля че е същото като моето, но пак няма откъде да знам със сигурност.
fu4ko - специалист
Продавай и си купи друг!
andy_forresite - майстор
Реално то е добро, но е за по-възрастни хора :) . На мен каданс от 1.3 оборота в секунда ми е около нормата, а на двигателя това му е предела. Възрастен човек няма да върти като клоун. Виждал съм един с 500 вата хъб и то за момент. С тези софтуерни и хардуерни ограничения този електромотор теоретични е най-здравият от всички - няма как да се счупят зъбни колела, не загрява и съответно много много трудно ще изгори. По-скоро ще хвърли няколко комплекта акумулаторни батерии преди да му се случи нещо. И другото хубаво нещо е че бавно ще се източва тока от акумулаторната батерия. Гледам масово постигат около 9 вата на километър. Един англичанин беше писал, че пътува всеки ден до работата си 10 км в посока и 210 метра денивелация също в посока. На отиване вози в ремаркенце двете си деца до детската градина, изпъва някакъв баир и казва, че със спортния шосеен велосипед 7 кг. (без ел. мотор е) го изпъва със средна 10 км/ч и горе е изключително уморен и изпотен. А с такъв 250 вата като моя го качва с 15 км/ч средна ведно с ремаркенцето, чувствително по-малко изморен, но без онова изпотяване.

Има успешни опити за увеличаване на каданса до 1,83 оборота в секунда вместо сегашните 1,3. Вариантите са два: 1) батерия 48V и 2) ротор и статор от 500-ватовата модификация, контролер от новите модели (20А) като за 350 вата и остава на 36V. Ефектът бил невероятен. По-масивният ел. двигател се върти със 110 rpm. и на 36V.
Та разликите между 250 и 350W BBS01 са само в контролера - единият е 15А, а другият 18А. Разликата е в пиковата мощност, като и в двата случая тя е 14А, т.е. разликата между двата е в настройките (на софтуера). Вече 500W е с по-масивен ротор и статор и с контролер 25А.
Разликата между BBS01 и BBS01B е в контролера. По-новите (с означението "В") имат 9 транзистора вместо 6, имат изводи за "гиър шифтър" и осветление 6V (отпред - фар) и са отново са поставили гумено уплътнение при контролера за водоплътност. Имат и версии с 48V.
Lisko - майстор
Здравейте. Карам велосипед всеки ден по много месеци в годината. Но не съм маниак, нямам почти никакъв опит в ремонти освен многократно лепене на спукана гума.

Имам следните въпроси към разбирачите. Някои не са конкретно за електриката, а от по-общ характер, но се надявам някой да помогне. След като карах на един колега ел-велосипеда, много ми хареса и се заех да чета и навързвам кое какво е. Една цяла вечер ми отне да схвана че М500 (бафанг) няма как да стане за мен, тъй като е за специални рамки. Оттам започнах да гледам китовете, предимно с ориентация към 500 вата. Четох за BBS02, после четох за М325. Нов подобрен, ала-бала. После четох за настройките на софтуера, гледах видеото на Пенев, къде обяснява кой параметър какво е, видях USB кабела в Али-то. Викам си - а супер. На другия ден като продължих да чета разбрах че с М325 не става никакво софтуерно модване тъй като са сменили протокола на Cambus и даже кабелите са различни. Един ефект от смяната е, че новите мотори М325/М625 вървят само с тяхна (Бафанг) батерия. Извинявам се ако повтарям тривиални за вас неща, но исках да кажа до какво ниво ми е просветнало.

Сега въпросите:
1. BBS02 или М325? По нета има статии но без еднозначен отговор. Примерно в М325 са ограничили тока от 18А (както е е BBS02) на 14А. Отрицателните следствия са ясни - положителните били че няма да го прегрееш лесно.

2. Добре, но има ли въобще някакво правило как да не прегрееш? Ако качвам баир...ако баира е дълъг и стръмен... може да съм на по-ниска предавка, може да съм на по-висока, може да съм с по-ниска или по-висока асистенция... Първо - удивително е че няма температурен датчик и второ - някакво дори приблизително правило - примерно ако харчиш 300 вата - гледай да не е повече от 2 минути.. Ако харчиш 200 вата и надолу - нямаш грижи.. Ако харчиш 500 вата - не повече от полвин минута... Някакви такива има ли някъде? Ми тия найлонови зъбчатки вътре плачат за стопяване.
Защо няма автоматична защита срещу прегряване???

3. За Бафанг китовете пишат, че долу ширината на рамката дето е оста за педалите трябва да е от 68мм до незнам си колко. Добре но моята е 66мм. Това проблем ли е???

4. Вчера забелязах че оста на педалите ми се клати. Тоест двата й края мърдат леко нагоре надолу. Съответно това означава че педалите могат да мърдат навън и навътре в някаква степен. Погледнах на жена ми велосипеда - няма такова мърдане. Нещо счупило ли се е и ако да - нали няма да се отрази на инсталирането на Бафанг кит?

5. При същия оглед установих още два проблема. Задната ми капла се е изметнала (а до преди месец съм сигурен че не беше). Да съм падал или блъскал се - не помня в последно време. При всяко завъртане кривото място опира в спирачката като мине покрай нея. Тъп въпрос - крива капла оправя ли се или се хвърля?

6. При още по-внимателно заглеждане видях скъсана спица на същата капла - в края където се хваща за оста и прави сгъвка 90 градуса - точно там се е счупила и фактически не се държи за оста. В частта където тази спица се хваща за каплата - точно там е кривото място на каплата. Интересно какво е ставало. Дали първо спицата е заминала и после каплата като резултат?

7. Да препоръчате стабилен онлайн продавач на Бафанг кит?
Lutchezar - майстор
4 - средно движение за смяна. Лесно но иска специални ключета. За средно движение и за курбели. По скоро се водят инструмент за смяна на средно и на курбели. Няколко стандарта са и двете, но не са скъпи инструментите.
5 - регулира се със спиците
6 - взимаш си няколко от правилните за твоята капла спици, ключе и започваш. Лесно е.
radius - майстор
Лесно е, ама точно изправянето на капла не съвсем. А ако има локална подбивка - забрави.
Лиско, първо е бил удара, после се е сгънала шината и скъсала спицата.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: