Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
DundyTheCroc - майстор
При велосипед 12 килограма очаквай ел. колело над 24 килограма с някаква средна като капацитет батерия на 48 волта.
Lisko - майстор
Извинявай ако съм пропуснал някой въпрос - питай пак.
- Дали е най-малката батерия - мисля че чисто визуално съм виждал и по-малки. На мен отиване и връщане от работа ми е общо 8км. Значи ако зареждам на всеки 2 дни и батерия за 20км ще ме оправи. Но тук вече почват и глезотиите. Едно е да зареждаш през ден, а друго е да зареждаш през седмица (някои дни работя от къщи).

- Теглото според мен няма какво да те притеснява!
- Какъв процент асистенция съм писал - основно съм на макс 20% мощност, понякога 30, понякога 10. Аз съм около 88 кг, а колелото ми е най-обикновено, сиреч не е от скъпите леки колела. Мога да претегля само "катинара" колко тежи. Казаха ми - забрави за всякакви жици - режат се за 2 секунди. И си взех от тия U-образните. Скъп е, ама велосипеда е по-скъп.
Аз карам много оптимизирано, разбирай почти никога не използвам спирачка. Като видя светофар насреща, отдалеч преценявам дали да ускоря и да се включа в зеленото или да почна да се влача с 6км/ч докато мине червеното и съм дошъл за следващото зелено. Мисля че на равно съм вдигал 42, но беше абсолютно празна и перфектна улица. Ако има дефекти по асфалта (и не си с балонни гуми) , и/или други обекти по улицата, пресечки, и т.н. повярвай ми - не е добре да си с 42. Пък и скоростомера не е абсолютно точен. Той разчита на диаметъра на каплата. Примерно задал си 27". Но ако си реално 27.5" имаш грешка в едната посока. Може да му зададеш че е 28", но тогава ще имаш грешка в другата посока.

Прескачам някои въпроси защото съм на зор с времето. Да -- има режим в което ти помага да тикаш колелото, само с натискане на един бутон - например аз го паркирам в офиса си и ми се налага да бутам нагоре по стълби. С помощта на тоя режим бутането е песен. Прилагал съм го и по скали - примерно край морския бряг искам да седна на скалите и за да не оставям колелото далеч, си го бутам с мен по скалите.


нед май 14, 2023 2:35 pmhakama написа:
Разликата от 500 > 750W 48 V Conversion Kit BBS02B в цената почти няма, но батериите вече има, там по-скоро ме касае теглото, но не открих данни за него.
70км с 13.5Ач ми звучат доста добре (но с какъв % асистенция/ чов. сила и колко кг :D ) А каква е макс. скорост на равно, която си достигал?
Toва ли е най-малката батерия? И заедно с кита ли е добре да се вземе - какви са препоръките за марка (Самсунг?) И откъде - амазон.де и Али-то са почти идентични, (предполагам че е един склад/търговец).
BBS02B 750W 48V 126 Rpm = 4.3kg /предполагам бокс тегло на всичко без батерията/
Ще проуча как стоят нещата с теглото при 26"; 27,5"; 29", но засега мисля да е поне 27.5", предвид теренът в София :)
2) по-пъргавата реакция - не губи ли повече енергия с повече ускорение?

Има и по-големи венци:
Optional sprocket 44T/46T/48T/52T
3) Другото което се сетих, понеже се замислям че съм карал колело 12-15кг но бях и по-здрав тогава - какво се случва при неработещ асансьор или да нямаш асансьор (ет.3 и не искаш да рискуваш съхранение в мазето*) и ~20кг байк :? Има ли опция, хак... режим "лебедка" т.е. самоход с 2-4км/ч (за по-голям баир също може, при бутане, с цел пестене на заряд или ако ти свърши). 29 инчова гума едва ли ще й пречат стъпалата.
* може би и за алармена система трябва да се помисли, за да се избегне качването, понеже и място ще му трябва горе.
Lisko - майстор
Да, при по-пъргава реакция ще отива повече енергия, но да повторя - най-големият разход е от бързо каране (съпротивлението от въздуха нараства нелинейно и затова). Ако нямаше въздух и на равно отдаваме енергия само за съпротивлението гуми/асфалт, лагери, верига/зъбчатки и т.н. щеше да е все същата енергия дали си минал 1км с 20км/ч или с 40км/ч. Но поради въздуха и тази нелинейна зависимост, с 40км/ч хабиш много повече енергия.
И втория фактор е спирачката. Ако си се набрал с 40км/ч вече си я отдал тази енергия. Сега ще я използваш ли да минеш още 500 метра по инерция или ще набиеш спирачката и ще я превърнеш в топлина? (Лафа е - "за отопление на космоса")

Аз се замислям да си нося една резервна верига в раницата (еле при преходи по-далеч от вкъщи). Когато спорят феновете на "задното" и "средното": - На вас ви се чупят спици! - А на вас ви се къса веригата. И съответно отговорите -Аз не познавам никой да са му се счупили. А аз не познавам никой да му се е скъсала.
Но факт е че и едното и другото се случва понякога.
Чел съм аргументи против задното, че такива къси спици се намирали трудно и (май) слагали по-трудно!?

За скоростта има различни онлайн калкулатори които вземат предвид оборотите (на педалите), диаметъра на каплата, зъбите на венеца и отзад (приемайки че имаш достатъчно мощност мускули+мотор). Не помня дали бях давал линк преди в темата. Ето още един: https://wabicycles.com/pages/speed-calculator
Мотора може да върти по-бързо от теб. Значи сметни си ти с колко оборота искаш да въртиш. Примерно аз мисля че над 90 ми се вижда прекалено.
radius - майстор
90-92 е нормален среден каданс за шосейно колоездене, не да идеш до работа, а по-спортно. Ти с твоите 4км на посока и пеша може да ходиш, какви са тия електрички.
Зора с обикновено колело сега, ще ти се върне в положителен смисъл на дърти години.
goran67 - специалист
Здравейте, приятели,
досега не съм се интересувал от електровелосипеди, но един дядо от селото ме занимава да му помогна да си намери батерии. Понеже не се справя много добре с нета. Не че и аз се справям, де. :)
Може ли да ми помогнете да намеря такива батерии:

12 V, 22 Ah . Мисля, че са литиево - йонни.
Благодаря ви!

Прикачен файл

03batery.jpg

Прикачен файл

02batery.jpg

Прикачен файл

01batery.jpg
DundyTheCroc - майстор
Батериите са стандартни VRLA, напиши EV12-22 в търсачката и си излизат.
Като ги сменяш му сложи и едни нови кабели с читави обувки.
goran67 - специалист
Благодаря много!
Lisko - майстор
чет май 18, 2023 10:15 pmradius написа:
90-92 е нормален среден каданс за шосейно колоездене, не да идеш до работа, а по-спортно. Ти с твоите 4км на посока и пеша може да ходиш, какви са тия електрички.
Зора с обикновено колело сега, ще ти се върне в положителен смисъл на дърти години.
Един колега който живее по-далеч го прави. Ходи пеша повече от час в едната посока. Всеки ден.
Аз имам здравословни причини за които не е мястото тук.
Като сметна - ходил съм на работа с колело в продължение на 17 години преди да го електрифицирам.
За колегата дето пита за скоростта да направя още едно допълнение - забелязвам че на прави и равни участъци максималната ми скорост стига между 28-33км/ч. За да караш с 40 ми се струва недостатъчно да е право и равно. Трябва да е идеална настилката, да няма начесто светофари или стопове (или пешеходци, деца, кучета ако е алея). Да не е студено да не ти замръзне лицето.
DundyTheCroc - майстор
Скоростта много зависи и от самото колело, едно е 2 цола гуми на 3 атмосфери, съвсем друго е тънките гуми на шосеен велосипед на 9 атмосфери и контактна площ колкото един нокът.
С първия тип колело на асфалт средната скорост е към 30 за здрав леко тренирал човек, за бегача 40 е напълно постижимо на равно от същия човек.
radius - майстор
Малко са ти завишени средните скорости, поне с 10-15 км/ч.
На 9 бара се карат тубуларни гуми, т.е. не са за всеки ден, клинчерите 25мм са на 6, ако не си 100 кила.
2 цолов слик се кара на 4 бара и пак стъпва на относително малка площ, нищо че иначе е широка гума.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: