• 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 309
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
Цветомир Димитров - специалист
пет фев 12, 2021 12:34 pmkr1100 написа:
От 2008 използвам мот. коса Husqvarna 125R . Докато имаше масло в фабрично тубички на Хуска допреди 4-5г го използвах. По указаните години появи се наливното , което не съм и пробвал. Започнах с DIVIONOL zweitaktöl FF, което вземах от Германия, от мисля от 3г. се появи и тука.
Въпреки, че е дъртофелник не съм имал проблем с палене на косата. 2018г купих моторна пръскачка китайка, която продадох миналата година / взе да ми тежи, пък и бръмчи - минах на акумулаторна пръскачка и съм много доволен/. И с китайската пръскачка не съм имал проблем. Имам и моторна резачка Мак, но я използвам много рядко - и с нея не съм имал проблеми с паленето.
Косата е най -често използваната. Като почне косенето не изливам горивото от нея / то през седмица две се коси/ Вече в края на сезона за косене изпразвам резервоара на косата , но горивото в карбуратора не изрзаходвам.
и тук идва тънкия момент с оставянето за през зимата-празна по-добре ли е
Soviet_Soldier - специалист
пет фев 12, 2021 12:45 pmЦветомир Димитров написа:

и тук идва тънкия момент с оставянето за през зимата-празна по-добре ли е
Според инструкциите за експлоатация преди дълъг престой от косата трябва да се източи всичкото гориво, а остатъците в маркучетата и карбуратора да си ги доизгори. Напълно логично, имайки предвид, че след време бензинът изветрява и остават отлагания от маслото, които могат да създадат проблем при палене.
пишман_майстор - майстор
Има едни стабилизатори за бензина, слагам ги , отделно пак се върнах на мото-масло пълна синтетика ( двутактово масло с ниски емисии за високооборотни двутактови МПС ) . Нямам проблем с оставането на безина. Не точа докрай , не паля за доизгаряне. Кофти моменти ми се случиха от тая уж полезна практика. Единствено ако примерно съм оставил бензин за по-дълъг период от време , точа докрай , нова смес в резервоарчето и газ.
Soviet_Soldier - специалист
пет фев 12, 2021 1:45 pmпишман_майстор написа:
Има едни стабилизатори за бензина, слагам ги , отделно пак се върнах на мото-масло пълна синтетика ( двутактово масло с ниски емисии за високооборотни двутактови МПС ) . Нямам проблем с оставането на безина. Не точа докрай , не паля за доизгаряне. Кофти моменти ми се случиха от тая уж полезна практика. Единствено ако примерно съм оставил бензин за по-дълъг период от време , точа докрай , нова смес в резервоарчето и газ.
С подобни стабилизатори за бензина се решава проблема на 50%, по-големия е, че маслото в него губи свойствата си, което значи, че при работа с такава смес ресурса на двигателя се скъсява. Също и продължителния контакт на бензина с гумените изделия им скъсява ресурса. Аз приготвям смес, колкото ще ползвам, а ако остане, тя не отива зян. Излишната горивна смес я съхранявам в бутилки пригодени за целта и е перфектна за почистване на разни детайли, инструменти, даже маслото в него им оставя лек защитен налеп против корозия. Полусинтетиката, която реших, че няма да ползвам по предназначение пък я ползвам в ролята на масло за филтри и върши отлична работа. Като цяло подобни масла и горива все се пригаждат някъде.
пишман_майстор - майстор
Аз го слагам преди зазимяване в мотокоси, резачки и т.н. , също и на мотоциклетите си ( те са четиритактови ) . Интересно ми стана, че според теб се скапва маслото в гориво в което е сложен стабилизатор , за който изрично се посочва , че е много подходящ за двутактови машини. Аз разбира се споменах, че въпреки това , ако прескоча даден период точа старото и наливам ново. Но ако става въпрос за съхранение, имал съм често случаи да стои машинка с гориво повече от 6-7 месеца ( и както казах точа , наливам ново и газ ) Никога досега не съм имал после драми в паленето, за разлика от утвърдената практика точене и доизгаряне на остатъците. В тези случаи паленето става понякога доста тегаво. Отделно в първите няколко десетки минути не съм доволен от работата на машинката, стреми се и към гаснене .
Може ли линк към достоверна информация , че добавянето на стабилизатор уврежда добавеното масло в горивото?
Soviet_Soldier - специалист
пет фев 12, 2021 4:47 pmпишман_майстор написа:

Може ли линк към достоверна информация , че добавянето на стабилизатор уврежда добавеното масло в горивото?
Да го уврежда не знам, но в днешно време маслата за градинска техника се правят биоразградими и по тази причина производителите препоръчват да не се ползва горивна смес по-стара от 30 дни. Това ограничение идва от маслото, а на самия бензин, защото трайността му е по-голяма от 30 дни и без добавки.

Това не са мои измислици, ето какво пишат инженерите от Щил:
Изображение

Изображение

Преди време бях чел, че бензинът може да се съхранява без да промени съществено свойствата си при идеални условия 5 години, а в битови около година. По пътя на логиката 30-те дни ограничение, за което по-горе се говори идва от загуба на свойствата на самото масло.
пишман_майстор - майстор
Soviet_Soldier написа:
С подобни стабилизатори за бензина се решава проблема на 50%, по-големия е, че маслото в него губи свойствата си, което значи, че при работа с такава смес ресурса на двигателя се скъсява.
Нещо малко като оффтопик стана. Аз доколкото схванах конкретно не може да твърдиш, че стабилизатора има негативен ефект.
Тъй като аз посочих и с какво масло работя
пишман_майстор написа:
отделно пак се върнах на мото-масло пълна синтетика ( двутактово масло с ниски емисии за високооборотни двутактови МПС ) . Нямам проблем с оставането на безина.
Мисълта ми е, че изхвърлих маслата за градинска техника, точно щото стигнах до извод, че не са нещо уау . Само като си помисля и колко години съм карал в зората на демокрацията с масла ЛТ и никога не съм имал драми . После за кратко минах пак на оригинал масла и останах с не добро впечатление.
Та стана малко разминаване , предполагам вече изяснихме позицията си .
пет фев 12, 2021 4:47 pmпишман_майстор написа:
Аз го слагам преди зазимяване в мотокоси, резачки и т.н. , също и на мотоциклетите си ( те са четиритактови ) . Интересно ми стана, че според теб се скапва маслото в гориво в което е сложен стабилизатор , за който изрично се посочва , че е много подходящ за двутактови машини. Аз разбира се споменах, че ...
Оставам с вЧепетление, че си приватизирал ТКЗС, имаш бригада за събаряне на Странджата, както и поддържаш собствен тим по мотокрос.
Совиетчика е клавиатурен специалист, та ако му обръщаш внимание, явно работата ти куца.
Някои превъртяха по няколко литра масло, а вие гигабайти премятате.
пет фев 12, 2021 12:45 pmЦветомир Димитров написа:
и тук идва тънкия момент с оставянето за през зимата-празна по-добре ли е
Цвето, при последното ползване, почисти, напълни догоре резервоара и забрави, докато ти дойде на акъла!
чет фев 11, 2021 5:51 pmSoviet_Soldier написа:
чет фев 11, 2021 3:58 pmЦветомир Димитров написа:
А какво масло да му сипвам на "китайчето"?-На хускварна ли?
Най-добрите варианти са синтетичните маркови масла, като Husqvarna XP, Stihl HP Ultra , Oleo-Mac Eurosint 2.
Е кво друго, то почти не остана специализирано масло, освен непознатите ти състезателни масла, което да препоръчаш.
А минералните си ги пушлявят и работа отмятат работниците, ама не знаят за тебе. До сега техниката на фирмите снимах, но си взимам бележка да увековеча и тубите с ЧЕРВЕНА двутактова смес. Преди няколко години поствах техника, която Общините все още ползват, но е спряна от производство.
Експлоатира се с Червеното на Щил.

...разбирачи, ма форумни!
пишман_майстор - майстор
Чак тим... но имам в момента два мотора-да. Слабост са ми мотоциклетите.
Цветомир Димитров - специалист
пет фев 12, 2021 8:23 pmТрифон П.Трифонов написа:
пет фев 12, 2021 4:47 pmпишман_майстор написа:
Аз го слагам преди зазимяване в мотокоси, резачки и т.н. , също и на мотоциклетите си ( те са четиритактови ) . Интересно ми стана, че според теб се скапва маслото в гориво в което е сложен стабилизатор , за който изрично се посочва , че е много подходящ за двутактови машини. Аз разбира се споменах, че ...
Оставам с вЧепетление, че си приватизирал ТКЗС, имаш бригада за събаряне на Странджата, както и поддържаш собствен тим по мотокрос.
Совиетчика е клавиатурен специалист, та ако му обръщаш внимание, явно работата ти куца.
Някои превъртяха по няколко литра масло, а вие гигабайти премятате.
пет фев 12, 2021 12:45 pmЦветомир Димитров написа:
и тук идва тънкия момент с оставянето за през зимата-празна по-добре ли е
Цвето, при последното ползване, почисти, напълни догоре резервоара и забрави, докато ти дойде на акъла!
чет фев 11, 2021 5:51 pmSoviet_Soldier написа:
чет фев 11, 2021 3:58 pmЦветомир Димитров написа:
А какво масло да му сипвам на "китайчето"?-На хускварна ли?
Най-добрите варианти са синтетичните маркови масла, като Husqvarna XP, Stihl HP Ultra , Oleo-Mac Eurosint 2.
Е кво друго, то почти не остана специализирано масло, освен непознатите ти състезателни масла, което да препоръчаш.
А минералните си ги пушлявят и работа отмятат работниците, ама не знаят за тебе. До сега техниката на фирмите снимах, но си взимам бележка да увековеча и тубите с ЧЕРВЕНА двутактова смес. Преди няколко години поствах техника, която Общините все още ползват, но е спряна от производство.
Експлоатира се с Червеното на Щил.

...разбирачи, ма форумни!
Благодаря за информацията
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 309

Тема "Моторна коса тример каква ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: