Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
Soviet_Soldier - специалист
вт юни 08, 2021 11:34 pmonzimonzi написа:
Здравейте, нов съм в начинанието косене с тример. Иска ми се да успявам да почиствам един двор на село, сравнително запустял (вила). Бюджета ми е около 200 лв. Излизат ми някакви уж руски Байкал, 78 кубика. На описание изглеждат топ, но нямам идея каква е реалността. Знам, че в тази цена има компромиси, но нямам възможност за 500+ за щил и хускварна, и макита.
Ориентиръл съм се към бензинова с цел да е по- мощна.

Благодаря!
Точно този тип уж руски често са най-големите боклуци. С бюджет около 200лв. най-добре вземете Daewoo или Raider, китайчета са, но вършат работа, идват с гаранция и имат сервизни бази из страната. Китайските мотокоси често са с нереални характеристики, но конструкцията е еднаква, а според заводите производители разликата между най-разпространените 43 и 52 кубика е около 200 вата. Двата цилиндъра са правят от идентична заготовка, но 52 кубиковата версия е с по-разточен цилиндър, по-слаб, по-натоварен, съответно и с по-нисък ресурс. Ползвам 43 кубиков Райдер, не само за косене, а дори дръвчета съм отстранявал с диск 40т, и смятам че за достатъчно мощни. Преценете си, дали Ви е необходимо щангата да се разглобява, защото мотокосата става доста по-компактна и удобна за транспортиране с лек автомобил, или просто за съхранение в по-ограничено пространство.

Ето няколко прилични модела в този ценови диапазон:
https://etools.bg/product/2003/raider-r ... vaema.html

https://praktis.bg/kosa-benzinova-s-noz ... 430-daewoo

https://praktis.bg/benzinova-sgavaema-k ... bc22-1-5kw
ср юни 09, 2021 12:03 amSoviet_Soldier написа:
вт юни 08, 2021 11:34 pmonzimonzi написа:
Здравейте, нов съм в начинанието косене с тример. Иска ми се да успявам да почиствам един двор на село, сравнително запустял (вила). Бюджета ми е около 200 лв. Излизат ми някакви уж руски Байкал, 78 кубика. На описание изглеждат топ, но нямам идея каква е реалността. Знам, че в тази цена има компромиси, но нямам възможност за 500+ за щил и хускварна, и макита.
Ориентиръл съм се към бензинова с цел да е по- мощна.

Благодаря!
Точно този тип уж руски често са най-големите боклуци. С бюджет около 200лв. най-добре вземете Daewoo или Raider, китайчета са, но вършат работа, идват с гаранция и имат сервизни бази из страната. Китайските мотокоси често са с нереални характеристики, но конструкцията е еднаква, а според заводите производители разликата между най-разпространените 43 и 52 кубика е около 200 вата. Двата цилиндъра са правят от идентична заготовка, но 52 кубиковата версия е с по-разточен цилиндър, по-слаб, по-натоварен, съответно и с по-нисък ресурс. Ползвам 43 кубиков Райдер, не само за косене, а дори дръвчета съм отстранявал с диск 40т, и смятам че за достатъчно мощни. Преценете си, дали Ви е необходимо щангата да се разглобява, защото мотокосата става доста по-компактна и удобна за транспортиране с лек автомобил, или просто за съхранение в по-ограничено пространство.

Ето няколко прилични модела в този ценови диапазон:
https://etools.bg/product/2003/raider-r ... vaema.html

https://praktis.bg/kosa-benzinova-s-noz ... 430-daewoo

https://praktis.bg/benzinova-sgavaema-k ... bc22-1-5kw
Благодаря много за бързият и изчерпателен отговор. Правилно ли разбирам, че от китайците по- добре 43 кубика от колкото 52? Разглобяема щанга определено ми звучи добре за транспорт. Тази на DAEWOO е доста симпатична, но май само райдерите се разглобява.

А между двата райдера каква е разликата? По това което пише в описанието ми изглеждат еднакви.
ср юни 09, 2021 12:03 amSoviet_Soldier написа:
...конструкцията е еднаква, а според заводите производители разликата между най-разпространените 43 и 52 кубика е около 200 вата. Двата цилиндъра са правят от идентична заготовка, но 52 кубиковата версия е с по-разточен цилиндър, по-слаб, по-натоварен, съответно и с по-нисък ресурс...
Разлика от 200 вата и твърденията, около това, не само звучат абсурдно.
Това противоречи изцяло на теорията, както и в практиката се е доказало обратното- ДВГ с ниска литрова мощност има по голям ресурс.
Посъбрал си информация за пазара в момента, но да обясняваш нещо, което си гледал в тубата и си го наизустил....Гледал съм го същото, от някакъв руснак беше. Може да е вярно, но само ако от въпросната изпилена заготовка се вади адекватна на кубатурата мощност. Дори така, проблем би бил единствено с охлаждането. Няколко души, пък и руснаците, казват, че работят с по чести почивки. Така ресурсът не би страдал.

В случаят, точно такъв е проблемът- охлаждане. Просто не изпадай в свои си тълкувания- нещата не стоят по този начин!

От досега ми с такава техника, добри впечатления имам от едно слабинко Vionче. Не намирам да се продават, инак бих си заприходил. Външно е също като Райдър, но цветът е различен. Ако много ми затрябва, ще си взема Райдърче.
Soviet_Soldier - специалист
ср юни 09, 2021 8:36 amonzimonzi написа:

Благодаря много за бързият и изчерпателен отговор. Правилно ли разбирам, че от китайците по- добре 43 кубика от колкото 52? Разглобяема щанга определено ми звучи добре за транспорт. Тази на DAEWOO е доста симпатична, но май само райдерите се разглобява.

А между двата райдера каква е разликата? По това което пише в описанието ми изглеждат еднакви.
Нямам представа, вероятно в пластмасите и комплектацията. Може да ги попитате лично, в сайта на Райдер има мейл и телефон. Аз едната я имам RD-GBC10 и да ви кажа честно не е от най-богатите комплектации. Идва с обикновена китайска шпула, бутилка мерителна за смесване на масло и бензин, презрамка вместо пълноценен самар, диск 3т, и пликче с необходимите инструменти. Някои версии идват с пълноценен самар тип раница, с предпазни очила, с допълнителен диск 40т ,чантичка за инструменти. Има други модели даже с допълнителни приставки, като RD-GBC23, но съответно и цената е различна.
https://praktis.bg/benzinova-sgavaema-k ... bc23-1-5kw

43 кубиковата версия е по-ресурсна и икономична, има потенциал да прослужи по-дълго, докато 52-ката е по-мощна. Аз за себе си прецених че 43 кубиковата версия ми е достатъчна и не мога да се оплача от липса на мощност.
Soviet_Soldier - специалист
ср юни 09, 2021 8:53 amТрифон П.Трифонов написа:

Разлика от 200 вата и твърденията, около това, не само звучат абсурдно.
Това противоречи изцяло на теорията, както и в практиката се е доказало обратното- ДВГ с ниска литрова мощност има по голям ресурс.
Посъбрал си информация за пазара в момента, но да обясняваш нещо, което си гледал в тубата и си го наизустил....Гледал съм го същото, от някакъв руснак беше. Може да е вярно, но само ако от въпросната изпилена заготовка се вади адекватна на кубатурата мощност. Дори така, проблем би бил единствено с охлаждането. Няколко души, пък и руснаците, казват, че работят с по чести почивки. Така ресурсът не би страдал.

В случаят, точно такъв е проблемът- охлаждане. Просто не изпадай в свои си тълкувания- нещата не стоят по този начин!

От досега ми с такава техника, добри впечатления имам от едно слабинко Vionче. Не намирам да се продават, инак бих си заприходил. Външно е също като Райдър, но цветът е различен. Ако много ми затрябва, ще си взема Райдърче.
Ето ти сайтовете на заводите производители, сам виж каква е разликата между 43 и 52 кубиковите версии:
https://www.zomaxtool.com/product/list/tid/34
https://www.safuntool.com/ps2/

Относно мощността, по-конструктивно слабия цилиндър (52) с по-малко алуминий, който да разсейва топлината изгаря повече гориво за същото време, като 43-ката, отделя повече топлина, контактната площ между буталото, цилиндъра и сегментите е по-голяма, триенето и нагряването също, съответно и износването по-бързо. Охлаждането при 43 и 52 е идентично. Като редуктор, валове, съединител и подобни, 43 и 52 са идентични. При 52 кубиковата версия са подложени на по-високи натоварвания, съответно и вероятността нещо да излезе от строя е по-висока.
Не знам за какви руснаци ми говориш, мнения и теории много, аз лично си правя крайните заключения по пътя на логиката, която описах, а не бързам да се доверявам на всичко, което съм чул или чел.
ср юни 09, 2021 1:14 pmSoviet_Soldier написа:
... Охлаждането при 43 и 52 е идентично....
Бързаш. То и да се забавиш- няма значение. ДВГ не са ти ясни. Опитваш да го докараш от събрана набързо информация. Нямам предвид спора, а опитите ти да бъдеш полезен. Да, полезен си, но не и като обясняваш защо така или онака, при ДВГ.
Извадих само едно твърдение, което показва липсата на база.
Охлаждането не е идентично. При големият мотор е приложена същата "охладителна система", което е проблем. Големият мотор се охлажда по зле, с охладителна система от малък мотор. Единствено и само това е проблемът.

И стига с тия стени на цилиндъра. Имат отношение към наистина големи мощности. Тук роля играе площта на алуминиевите ребра- еднаква е.
Би могло да се компенсира чрез различна охлаждаща турбина. Е не са го направили, а "косача", с усет към техниката, ѝ дава време да се охлади.
ср юни 09, 2021 1:14 pmSoviet_Soldier написа:
...При 52 кубиковата версия са подложени на по-високи натоварвания...
Колко по високи? 200вата. Прочети за литрова мощност, направи съпоставка и помисли по въпроса!
Предай нататък!
Soviet_Soldier - специалист
ср юни 09, 2021 1:28 pmТрифон П.Трифонов написа:

Бързаш. То и да се забавиш- няма значение. ДВГ не са ти ясни. Опитваш да го докараш от събрана набързо информация. Нямам предвид спора, а опитите ти да бъдеш полезен. Да, полезен си, но не и като обясняваш защо така или онака, при ДВГ.
Извадих само едно твърдение, което показва липсата на база.
Охлаждането не е идентично. При големият мотор е приложена същата "охладителна система", което е проблем. Големият мотор се охлажда по зле, с охладителна система от малък мотор. Единствено и само това е проблемът.

И стига с тия стени на цилиндъра. Имат отношение към наистина големи мощности. Тук роля играе площта на алуминиевите ребра- еднаква е.
Би могло да се компенсира чрез различна охлаждаща турбина. Е не са го направили, а "косача", с усет към техниката, ѝ дава време да се охлади.

Колко по високи? 200вата. Прочети за литрова мощност, направи съпоставка и помисли по въпроса!
Предай нататък!
А, не ми били ясни . . . то по-елементарно няма на къде, но всеки има право на мнение. Аз съм уверен, че абсолютно правилно насочвам човека, и че 43-ката е по-рлесурсната версия. Той може да прецени сам, дали разбирам, и дали аргументите ми са меродавни.
Аз разбирам, какво искаш да кажеш, но в конкретния случай версията с по-голям работен обем не е по-ресурсна по ред причини. Иначе ако вземем модерен немски 4 цилиндров 1,4 турбо 200 коня и ретро американски V8 атмо 4 литра 200 коня, със сигурност големия двигател ще е по-ресурсен, но там мощността се разпределя между повече цилиндри, докато при въпросните коси всичко е почти еднакво, като изключим, че по-мощния и отделящ повече топлина цилиндър е с по-тънки стени, повече се нагрява, а охлаждането му е същото като при 43-ката. Както виждаш не винаги по-големият работен обем е по-ресурсен.
floydogi - напреднал
На dragozow 52 кубиковата китайка също не е лоша. Разглобяем прът 28мм.
ср юни 09, 2021 2:10 pmfloydogi написа:
На dragozow 52 кубиковата китайка също не е лоша. Разглобяем прът 28мм.
Подкрепям. Драгозов поръчва качествена стока.
А къде се намират тези драгозов, че нещо не успявам да ги издиря.

Тема "Моторна коса тример каква ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: