• 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 309
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
Индианец - специалист
пет апр 02, 2021 5:58 pmЦветомир Димитров написа:
пет апр 02, 2021 1:07 pmdragozow написа:
B40>B43, просто си изтеглил късата клечка май. Не оставяй това със сервиза във Враца така, аз поне не бих си замълчал.
Мислех даже по-натам резачка мак да взема ама май ще бъде райдерче от най-китайските,опарих се вече
Ти тая грешка направи, тогава ще се опариш вече!
Отделен въпрос е ако искаш да се научиш и да ги ремонтираш бесните китайци....
Като чета твоите неволи вече се уверих, че тия "дъщерни фирми" на лидерите на пазара са малко прехвалени като инструментите от Лидл.
Има хора и доволни продуктите на "дъщерните фирми", ама като гледам има и проблемни доста.
Гледай да върнеш тая машина да ти я оправят поне, пък ако си върнеш някак парите си купи нещо на Щил или Хускварна.
Не че и те в този клас ще са много по-като хората, но поне ще знаеш, че имаш сервиз близо до теб, не като сега да ти показват вратата.
Иначе не се ядосвай, техника е все пак...случва се.
dragozow - майстор
пет апр 02, 2021 5:58 pmЦветомир Димитров написа:
пет апр 02, 2021 1:07 pmdragozow написа:
B40>B43, просто си изтеглил късата клечка май. Не оставяй това със сервиза във Враца така, аз поне не бих си замълчал.
Мислех даже по-натам резачка мак да взема ама май ще бъде райдерче от най-китайските,опарих се вече
Просто нямаш късмет, машината не е лоша. Иначе ако е за резачка, Райдер е за хора без претенции. Купи си Хускварна или Щил.
Soviet_Soldier - специалист
пет апр 02, 2021 7:16 pmИндианец написа:
Ти тая грешка направи, тогава ще се опариш вече!
Отделен въпрос е ако искаш да се научиш и да ги ремонтираш бесните китайци....
От "китайци" до "китайци" има разлика. Ако поръча възможно най-евтината за под 100лв цялата крива и събрана от боклуци, и година може да не проработи. Ако подбере по-читава може да му служи много дълго. Някои в битови условия служат по повече от 10+ години с замяна само на дребни детайли.
Ето примерно една 15 годишна китайка, на която за всичките години са сменяни само амортисьори и стартер. Консумативите, като шини и вериги са ясни.


Отделно сервизи и части за Райдер има навсякъде и на ниски цени. Един ремонтен комплект за двигателя на китайска резачка е 30-50лв. а колко ще струва за Stihl или Husqvarna? Поне 3-4 пъти повече.
пет апр 02, 2021 7:16 pmИндианец написа:
Като чета твоите неволи вече се уверих, че тия "дъщерни фирми" на лидерите на пазара са малко прехвалени като инструментите от Лидл.
Има хора и доволни продуктите на "дъщерните фирми", ама като гледам има и проблемни доста.
И аз имам такива наблюдения за дъщерните брандове на Хускварна, както и за резачките Хускварна нисък ценови клас.
Имам близък приятел, който има 140-та серия май бе на Хускварна, изработи си гаранцията и издъхна двигателя. Машината е ползвана само с масло Husqvarna. И до днес му служи но, с китайски ремонтен комплект (бутало, цилиндър, сегменти), защото оригиналните са много скъпи.
Относно Маккълк и Партнер, при тях гумените изделия не са качествени и годините и горивото им разказват играта. Втвърдяват се и се напукват маркучетата, както и клапана за въздух на резервоара е поставен в самата капачка и доста често започват да текат, защото гуменото клапанче си губи свойствта с времето.
От марковите нисък клас Stihl MS180 го признавам за читав, макар да струва колкото 3 китайчета и да е слаб. Гумените изделия при Щил са отлични, машинката е лека и надеждна за битова употреба. Отделно 180-ката идва с много хубава и здрава шина, както и прилична верига. Евтините хуски и дъщерните им брандове ги комплектоват с най-евтините орегонски шини с малък лагер на 1 нит и най-евтините орегонски хромирани вериги.

Моя личен опит с косата на райдер е 100% положителен. Абсолютно никакъв проблем или ярък недостатък не съм забелязал, поне на тоя етап. Дори с консумативите, като корда, нож ,шпула. Всичко е изработено и сглобено доволно прецизно, валове и редуктор обилно смазани, болтовете стоят на фиксаткор.

Резачката на Райдер е малко по-различна работа. Веригата е евтина, китайска хромирана и не държи кой знае колко заточка, обаче пък за рязане на разни боклуци с пирони е идеална. Взима се една читава верига, примерно Орегон Мултикът (закалени зъби със синкав оттенък тип чизел) и реже отлично. Карбуратора също е настроен на много богата смес, като защита от некачествени масла. Като се донастрои един 45 кубиков китаец с хубава верига по-скорост и мощност се доблrжава до MS-250. Някои хора, даже професионално ползват китайските резачки, но умеят да си подберат читави.
Индианец - специалист
Сега вярно, че от китаец до китаец има разлика, ама нещо не ми вдъхват доверие при едни и същи части и начин на сглобка на основни възли.(ако и спирачката им е една и съща не ми се мисли, моята на 3 кубика я едвам не ми скъса веригата.)
Иначе тия най-евтините имам чувството че са правени в час по трудово в някое китайско училище....
Относно "дъщерните фирми" говоря за сравнително новото производство, тия старите за доста по железни май. Партнер 351 например, есента имах малък допир с McColluch 4040 май беше, в България тогава не намерих обяви за такава, а тоя човек от къде си я беше взел не знам, много хубава машина.
Отделен въпрос е, като чета тук там и за новите модели Хускварна, че са със много детски болести и някои възли не са предвидени за ремонт.(шпилките на ауспуха си режат сами резби в цилиндъра)
dragozow - майстор
Partner 371 и аз имам, на над 10 години е, бачка си. За китайските коси има различно качество и само тренирано око ги хваща, защото на пръв поглед изглеждат почти еднакво. Имам едни мой внос, едната е евтина, другата скъпа като за китайка, нищо общо нямат в качеството. Скъпите идват много по-рядко в сервиз. Имам и лична такава, четвърто лято ще и е. Кося декар дива трева, трънки и др. Само синтетично масло с добавка и газ, гресирам предавката веднъж годишно и я източвам ако няма да работя дълго. Сега да я дръпна ще запали от третото дърпане, не е палена от Август. На евтината всички сглобки не пасват, все трябва да напънеш нещо, превъртат лесно, пали трудно, има повече вибрации и често изпада нещо. Скъпата няма нищо общо с това.
Soviet_Soldier - специалист
съб апр 03, 2021 8:34 amИндианец написа:
Сега вярно, че от китаец до китаец има разлика, ама нещо не ми вдъхват доверие при едни и същи части и начин на сглобка на основни възли.(ако и спирачката им е една и съща не ми се мисли, моята на 3 кубика я едвам не ми скъса веригата.)
Иначе тия най-евтините имам чувството че са правени в час по трудово в някое китайско училище....
Относно "дъщерните фирми" говоря за сравнително новото производство, тия старите за доста по железни май. Партнер 351 например, есента имах малък допир с McColluch 4040 май беше, в България тогава не намерих обяви за такава, а тоя човек от къде си я беше взел не знам, много хубава машина.
Отделен въпрос е, като чета тук там и за новите модели Хускварна, че са със много детски болести и някои възли не са предвидени за ремонт.(шпилките на ауспуха си режат сами резби в цилиндъра)
Като конструкция са японски и много прости, правят ги по лиценз на Komatsu Zenoah. За жалост с това се занимават много производители, някои едва ли не в мазеатата сглобяват от бракувани части, други пък са качествени. Нагледал съм се на резачки като N-Rock дето реално са като правени в час по трудово, като се почне от кривите пластмаси, та се стигне до заводски криви валове. Най-калпави са ментетата с лепенки на известни марки като Stihl и Husqvarna. При някои от тях пластмасата е буквално мека като от леген и почва да се топи над заглушителя. Всякакви боклуци има, човек трябва да умее да си подбере. Обичайно фирмите като Райдер гледат да вкарват по-читава продукция, защото по закон трябва да осигурят 2 години гаранция и всеки проблем е от техния джоб. Докато при поръчка от разни китайски сайтове или OLX, там никой гаранция не дава, и обичайно се продават най-големите боклуци, та макар и по-евтино.
съб апр 03, 2021 9:20 amdragozow написа:
За китайските коси има различно качество и само тренирано око ги хваща, защото на пръв поглед изглеждат почти еднакво. Имам едни мой внос, едната е евтина, другата скъпа като за китайка, нищо общо нямат в качеството. Скъпите идват много по-рядко в сервиз. Имам и лична такава, четвърто лято ще и е. Кося декар дива трева, трънки и др. Само синтетично масло с добавка и газ, гресирам предавката веднъж годишно и я източвам ако няма да работя дълго. Сега да я дръпна ще запали от третото дърпане, не е палена от Август. На евтината всички сглобки не пасват, все трябва да напънеш нещо, превъртат лесно, пали трудно, има повече вибрации и често изпада нещо. Скъпата няма нищо общо с това.
Имайки предвид, че едни инструменти, като Zomax се правят в прилично оборудван завод за автомобилни трансмисии, а други ги сглобяват в мазетата от бракувани части, напълно нормално да има голяма разлика в качеството. Има случаи на поръчани от Китай подобни инструменти, които даже в цилиндрите нямат хромирано или никасилово покритие. Иначе казано сегментите работят директно по мекия алуминий и животът им е няколко резервоара в най-добрия случай.
Последна промяна от Soviet_Soldier на съб апр 03, 2021 9:35 am, променено общо 1 път.
съб апр 03, 2021 4:50 amSoviet_Soldier написа:
...Карбуратора също е настроен на много богата смес, като защита от некачествени масла. Като се донастрои един 45 кубиков китаец с хубава верига по-скорост и мощност се доблrжава до MS-250. Някои хора, даже професионално ползват китайските резачки, но умеят да си подберат читави.
Мхм, китайските партньори на Щил разработвали специално гориво, което нямало нужда от масло. Инжекцията така била настроена, че защитавала мотора и от некадърни майстори, освен от бедният оператор.
Цветомир Димитров - специалист
Надявам се проблема да е бил настройка на карбуратора само,пък и се съмнявам в сервиза да са достатъчно педантични да проверят и за друго
Индианец - специалист
Възможно е.
Дано се разминеш с това, че тревата стана за косене вече.
Тая тема я обърнахме на резачки, та да питам.
Днес си поиграх с китайката малко но нещо се бъзика ПАК.
Запалих я първият път и си работеше нормално, не въртеше веригата на празен ход и имаше мощност.
20 минути след това пак я запалих и като почна да върти веригата на празен ход, а като тръгна да режа няма мощност.
Смъкнах малко оборотите от жигльора/винта L и всичко си дойде на мястото.
И предния път(не помня точно преди колко време беше след ремонта) като я палих така стана и пак барнах винта L се оправи всичко, ама тогава си казах, че бях работил и си иска окончателни настройки.
Според вас на какво се дължи това?
При условие, че се форсира лесно и вдига обороти, отделно, че само винта/жигльор L да барна и се оправя всичко.
Проверих маркуча и сондичката, тоя за пулсациите маркуч също и свещта.
Също така карбуратора и маркуча със сондичката са нови, на кубик и нещо.
yanko78 - специалист
Цветомир Димитров написа:
Градски, да взема да ти продам моята Хуска 525RX, че не я ползвам и ме е жал да е гледам как седи и бездейства.
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 309

Тема "Моторна коса тример каква ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: