• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
Вискяр - напреднал
Японски 8 кс - сега, 13 кс - след месец, и пловдивската изработка мотоблок са със сходни цени. Разлика от 50-100 лв.
След като поразрових, установих следното (на база данните от телефонния разговор):
Пловдивската изработка не е точно BCS 735 - на този дизела е 10 кс. По-скоро прилича на BCS 745 - 14 кс дизел. Оригинала е с гуми 6.5x12. На пловдивския са 13 цола. Има 4 скорости скорости напред, плюс една за ремарке - около 15 км/ч, плюс две задни скорости. Има блокаж на диференциала и спирачки на всяко колело. Би трябвало и на пловдивския да е така.
Разликата с японските е в общото тегло и по-малките гуми на японските - някои от тях дори са с 10 цолови гуми. Както и въздушното охлаждане на Акме двигателя.
Не мога да открия данни за въртящия момент на Акме двигателя.
Jawata - напреднал
Колеги 3-години ползвам мотоблок Пловдив с двигател Ломбардини 8,5к.с. , (и на мен ми го подариха (явно никой не ги иска) беше в пакет с ремарке и косачка) купих му и фреза и се почна борбата!
Ако можех да избирам японец,китаец или друго, бих го взел. Но с този блок си е Дързост и красота (няма край на човъркането в него)

0897 97 20 10 страдам постоянно - може да съм полезен на някой
iivanov - майстор
Не се хвърляй на големите японски мотоблокове , огромни са . Виждал съм такъв янмар . Не го разгледах добре , но мисля , че при тях фрезата е неделима от шасито . То и няма смисъл да се дели , тъй като фрезата се явява баланс на тежкия двигател . А той си тежи . Имам 7 кс кубота , махна ли и фрезата , на прикачния инвентар ми се налага да слагам 29 кг тежести . И въпреки това е главотежка . Поносимото откъм тегло , което съм виждал , е 9,5 кс янмар .
iva6ki - специалист
Като ползвател на машината по горе съм доволен тъй като е пазена и не ми създава проблеми, но
максимума е 3-4 декара които може да обработи дизела харчи много по малко, няма проблема със
теглото при оран дори и да не е работено, спокоино можеш да се возиш и да работиш едновременно, мойта трябва да ходиш до нея, китайския можеш да ползваш целогодишно и ползва 10W40 а мойто SAW 30 масло, разлика в цената е осезаема, дизела е с много по висок въртящ момент, много важно има ремъчна шайба за прекачен инвентар от всякакъв характер а аз се занимавам да правя валове в момента. При китайския мотоблок имаш постоянен блокаж на колелата и размера на гумите е почти от нулево значение, с китайския може да се обработват площи до 10декара.
Единствения проблем за мен който би имал е превоз с ремарке, тъй като е 300 плюс килограма и трябва да се качи сам а моя си го качвам аз. Мога да редя до утре предимства ,но много зависи за какво ще го ползваш, щото ако е до 1,5декара по добре си вземи една китайска като на снимката.
P.S. Ако не е тайна каква цена са ти предложили за дизеловия китаец.

Прикачен файл

1.jpg
Вискяр - напреднал
Китайците, за които съм писал горе, са по 1600-1700 лв. Пловдивския лиценз по БЧС е пак толкова. Но фрезата му не ми харесва, без да мога да се обоснова сериозно.
Насочил съм се към един японец - на ръба на 10 кВт, с интересна конструкция, значително по-скъп. Фрезата е закрепена към шасито с 4 болта. Интуицията ми казва да го взема.
Почти винаги, когато не съм слушал интуицията, съм патил. А и времето напредва, предложения над 10 кс няма. Поне сериозни.
Гледах един дизел Ландолини, офериран като 15 кс! Всъщност е 12,2 кс, според производителя. Искат му 2300. Пали се с въже, има клип как псуват въжената технология на палене.
Японските са с декомпресор и паленето е детска работа. Двутактов италиански двигател 105 кубика ми е опъвал нервите при палене с въже, за 500 и кусур кубика стар дизел с въже не ми се мисли.
Цяла Източна Азия - от Япония до Филипините, на запад до Индия, работят с тежки машини, с декомпресори. Европа и САЩ работят с леки машини, палени с въже. Кой е крив и кой е прав, не ми е ясно и не се наемам да съдя.
По японските форуми има доста изказвания - как си работят с 40 годишни машини. Бедни ли са, глупави ли са, стиснати ли са, или машините са дълговечни, не мога да твърдя.

Относно тежестта:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=b4lWupSNtf4[/youtube]

ПП
Това от горната снимка за мен е ни риба, ни рак.
iva6ki - специалист
Аз съм на мнение че платиш ли повече от 2 бона по-добре иди си вземи трактор пък макар и владимировец(лично мнение), а за мотоблока не е проблем дали е над 10 или под 10коня в колкото по добро състояние го вземеш толко по-добре по възможност с обслужен двигател. :wink:
ridik - специалист
iva6ki написа:
Аз съм на мнение че платиш ли повече от 2 бона по-добре иди си вземи трактор пък макар и владимировец(лично мнение), а за мотоблока не е проблем дали е над 10 или под 10коня в колкото по добро състояние го вземеш толко по-добре по възможност с обслужен двигател. :wink:
Колега недей така. Първо в нета не може да барнеш владимирец под 4000лв в що годе добро състояние.Второ владимиреца слага на теглича всички куботи, исеки , янмари , шибаури китайци до 25-30 коня относно производителност .Трето частите са му в пъти по-евтини и се намират навсякъде.И последно сравнението с тези пу....чи мотоблокове е неумесно-владимиреца доста трудно ще го завреш в оранжерия примерно, но пък ори с мотоблок на Антон Иванов който не е нагласен и не той, а ти ще ърлиш бутало след един час.
iva6ki - специалист
Мисълта ми е че за мен до 2 бона е икономически обосновано за мотоблок втора ръка от всякакъв характер,
по нагоре по добре трактор. Аз съм си харесал kubota B6001 14 коня 4х4 около 4бона обслужен с гаранция 1год завира се навсякъде :-D , дори съм пробвал на познат без проблем се качва в ремарке с регистрация като туристическо. Зависи на кой какво му трябва :roll:
Вискяр - напреднал
iva6ki написа:
Зависи на кой какво му трябва :roll:
То затова има мотофрези, мотоблокове и трактори. :partyman:
Трактора, макар и малък, си е трактор. И си има цена. За покупка и за обслужване.
Колкото и да е малък един трактор, не може да е маневрен колкото мотоблок. Мотоблок може да се завърти на един нормален синор, трактор не може - в ограничен малък парцел оставя доста мъртва зона.
Освен това трактора доста гази.
Аз не ора. Ровичкам 5-10 см дълбочина. Мотоблока винаги ще минава на едно и също място в нивата. Така почвата ще е в естествено състояние - пътеки и лехи.
Веднъж направени лехите, остават постоянни:

[img]http://снимки.вискяр.com/albums/userpics/10002/Valchan_pred_nova_viska_leha_2012.JPG[/img]

Изображение
[img]http://снимки.вискяр.com/albums/userpics/10002/Sideraciya_leha_razsad_domati.JPG[/img]

Ако бяхме нормални хора, не се гледахме на кръв и със завист, съседите с подходяща техника щяха да ми вършат нужната работа. И за мен добре, и за тях добре.
За две години смятам да изплатя машината, което е съвсем приемливо. Има вариант и за една, но да не пържа риба, дето е още в морето. :lol:
ridik - специалист
Хубави са тези японци но като им издъхне нещо и тръгваш по мъките.Моя племенник има шибаура 14 коня четири по четири.Миналата година му светна маслото и се оак...ме.Тръгнах да търся части но ядец.Оня в Карлово с триста зора даде едни сегменти и то за 220лв.Трябвало да си взел трактора от него иначе части йок.Биелни лагери от никде.Най -накрая го дадох в Пловдив на един сервиз за ремонти на двигатели и след три месеца го оправиха като за 1500лв и сегментите.Още като го давах им викам внимавайте със зацепването но кой да чуе после не могат да го запалят с 100амперов акумулатор та айде пак в бокса.Прецакали стартера от зор дай и сто лв за стартер.Та ремонта на племенника за трактора легна около 2000лв.Викам му - аз за владимиреца за тези пари ще направя поне5-6 основни ремонта.Имам и мото блок като на първата снимка но с руджерини двигател който е почти като акмето но малко по-мощен.Като млад -зелен фрезовах с него но и той от как фърли двигател го ползвам само за в двора.Някой беше казал че трудно се оре с него но без да се хваля моя когато е в браздата го държа само с дясната ръка и то без да натискам, но който разбира трябва да си центрова плуга.Според мен но без да имам опит с тях за средно натоварваща работа за двора и 4-5 декара на полето тези машини са добри още повече че ломбардини са пословични с издържливостта си.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Тема "Пловдивски мотоблок с двигател акме-информация" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: