• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
Hoвoceлckи - майстор
Кондензатор 120-160 микрофарада е голям за работен (т.е. да не се изключва от центробежен)! Както си свалил задния капак, издърпай статора леко назад. Центробежният трябва да е прикрепен на предния капак. Ако го има, една от жиците ще тръгне да влиза ... Ако наистина няма (или е залепнал - не щраква при натиск), стойността на кондензатора трябва да е значително по-малка за да не изгори!
Лагерите се проверяват при работещ двигател като се опира примерно върха на голяма отверка на корпуса там, където е лагера, а дръжката - на ухото. Не е нужен много опит за да различиш характерното "хрупане" при нарушена циментация. Обикновено страда предният лагер.
Duke_BG - специалист
Hoвoceлckи написа:
Кондензатор 120-160 микрофарада е голям за работен (т.е. да не се изключва от центробежен)! Както си свалил задния капак, издърпай статора леко назад. Центробежният трябва да е прикрепен на предния капак. Ако го има, една от жиците ще тръгне да влиза ... Ако наистина няма (или е залепнал - не щраква при натиск), стойността на кондензатора трябва да е значително по-малка за да не изгори!
Лагерите се проверяват при работещ двигател като се опира примерно върха на голяма отверка на корпуса там, където е лагера, а дръжката - на ухото. Не е нужен много опит за да различиш характерното "хрупане" при нарушена циментация. Обикновено страда предният лагер.
няма центробежен и стойността е такава - бях попаднал в същата ситуация с помпа вида 4 - боядисан кондензатор и се обаждах във завода - от там ми дадоха телефона на сервиза в София. В сервиза бяха много отзивчиви и след акто ми изслушаха въпроса ми се обадиха обратно за да ми кажат стойността - беше точно както е написал колегат някъде в първите постове.
kr1100 - майстор
goodkat написа:
Ходих да питам в 2 железарии, но ми казаха, че нямат тефлонови. Предполагам, ще се наложи да си поръчвам по интернет (ако някой от
Имам тефлнови ,миналата година изпращах на Пипилика /Георги/
Турбината се маха след нагряване с газова горелка. С 1 клещи 3 та ръка се хваща за скосяването на остта отзад за перката, а отпред в.у ф то на турбината се подлага латудн и през латун се хваща с водопроводен ключ. Не трябва да се наранява ф то пред турбинта. Развий и махни 2 та болта закрепващи центробежния р-р. Ако ще я съживаващ смени го и него с нов - около 8-9лв / има 2 вида с различен централен отвор.Смени и лагерите защото грестта в тях вече е изсъхнала. Не слагай китайски,че няма грес в тях.Заложи на български или NSR. Остта или втулката трябва да са идеално шлайфани - иначе се яде набивката за норматив. Както са казали смени си крепежа с неръждаем , но за 2 те гайки на фланеца натягващ набивката - гайки със самозаконтряне / с пластмаса/. Направих тази грешка миналата година и сложих от неръждавейка и се разхлабваха при работа дотолкова,че ги затягам с пръсти После сложих самозаконтрящи се.Задължително перка за охлаждане на ел. двигателя и капак.
Офф има сайт за помпите на Вида с параметри и чертеж.
teon - специалист
...да изтупам малко темата от прахоляка...заех се с профилактика на помпа Вида 3...
Прикачен файл:
Picture 387.jpg
...около 40 годишна е -през първите 20 се ползваше през летния сезон 1-2 пъти седмично по 2-3 часа...през последните 20 беше прибрана на сухо,давена е 2 пъти без последствия...болтовете и турбината се развиха без нагряване и като по учебник...единствено видях малко зор докато развия отдолу пробката за източване на водата...резбовата сглобка на вала с турбината беше като нова-явно е била добре смазана навремето и там вода не е прониквала...
Прикачен файл:
Picture 394.jpg
Picture 394.jpg (90.72 KиБ) Видяна 2349 пъти
...иначе там където е контактувал вала с лоената набивка е набразден и ще го нося да му присадят неръждаема втулка...ще сменя и центробежният изключвате а също и крепежа с неръждаем...лагерите 60203 ВМЗ-НРБ също са добре и са гресирани,но предният така и така е изваден ще го сменя профилактично...и на двата лагера прахозащитните капачки откъм страната на ротора си стоят а от страна на капаците са махнати...въпрос- на новият лагер да махам ли прахозащитната капачка?
kr1100 - майстор
на новия лагер добави грес и пак сложи капачката /лагер с пластмасова капачка 2RS/.Добавям от цитирана по-долу грес/
Според остта и втулката прецени каква ще е набивката / с четен размер са 4х4;6х6 .../
Като съвет новата набивка я обмазвам допълнително с грес с молибден. Слагат се 3 пръстена набивка като срязовете са разположени през 120 гр..
Смени и пробката с болт CrNi.
teon - специалист
kr1100 написа:
Според остта и втулката прецени каква ще е набивката / с четен размер са 4х4;6х6 .../
...преди малко взех ротора...новата втулка копира оригиналният диаметър и съответно набивката остава 6х6...ще търся и CrNi болт 12х1.5 за пробката...благодаря за съветите :partyman: ...
kr1100 - майстор
вт май 18, 2021 10:13 pmteon написа:
...преди малко взех ротора...новата втулка копира оригиналният диаметър и съответно набивката остава 6х6...ще търся и CrNi болт 12х1.5 за пробката...благодаря за съветите :partyman: ...
Ако зимата няма да я използваш разхлабвай 2 те гайки на фланеца притискащ набивките. Напролет сваляй отзад кожуха на ел. двигателя и леко развъртай с перката остта .Ако не мърда свали перката и на скоса на остта с гарги превърти остта.
След 3-4г. ще си за смяна на набивката. Приготви си шкурки 600,800,1000 за полиране на втулката както е на двигателя при свалена предна част на помпата с турбината. Като поизсъхне набивката леко надира втулката. Щом си CrNi крепеж свалянето на турбината е лесно.
Моята Вида я използвам и през зимата - само следя температурите като ще падат по минус 2 развивам пробката / също и като ме няма в града/.
fedoracore - напреднал
здравеите,защо на повечето помпи вида има навит кран на Обезвъздушителя...???
при мен резбата е прецакана за чашката ...и колкото да я оплътнявам чашката изтича водата от нея и остава без вода -дърпа въздух и спира
Прикачен файл:
prodavalo_15985891855_6709605_111812998_big.jpg
fbr - майстор
На чашката трябва да има налягане, а не подналягане, че да дърпа от там въздух. При работа на помпата, при неуплътнение, от там трябва да пръска вода, а не да смуче. Принципно там съм виждал кран, тапа, дървен чеп.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Тема "Отваряне на водна помпа Вида" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: