• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
Чираче - майстор
Правил съм ремонт на доста подобни помпи на приятели. Постъпвам така. След пълно разглобяване профилактично се прави измерване за кривина на вала/между центри на струг/, размера на лагерните шийки и износването под салниковата набивка. При нужда се ремонтират. За приятели престъргвам под салника/центрова се по лагерните шийки/, и набивам плътно тръба от неръждавейка, и със ситна шкурка шлайфам повърхността. Задължително се сменят лагерите с нови. Ако работното колело е повредено, се заменя с ново. Въпреки, че помпата е за студена вода, и се използва лоена набивка, аз я избягвам/ понеже се налага по-често регулиране за протечки/. Ползвам графитна или силиконова набивка. Задължително отделните пръстени се режат под ъгъл. Сглобява се цялата помпа, натяга се салниковата набивка до затруднено превъртане на ръка на вала, и леко се отпускат гайките на салниковата втулка. Запълва се помпата с вода, обезвъздушава се, и се пуска в работа. Регулира се салника с двете гайки до тогава, докато започне да пропуска вода във вид на капки.
Hoвoceлckи - майстор
Чираче написа:
износването (ръждясалото) под салниковата набивка. При нужда се ремонтират... престъргвам под салника и набивам плътно тръба от неръждавейка, и със ситна шкурка шлайфам повърхността или се прави бронзова фтулка
Това е много съществена гимнастика и винаги, когато съм се захващал с такъв ремонт, съм го правил. Тук даже не е фатално, но при старите перални ... Ръждата по остта яде набивката (или семеринга) като локум и много скоро след ремонта ти докарват пералнята за рекламация с изгорял двигател :-D
goodkat - специалист
Вчера успях да подкарам мотора със стария кондензатор колкото да разбера, че работи. Завъртя.
Опитах се отново да махна работното колело за да мога да сменя набивката но не се получи.

http://postimg.org/image/vcnoseri9/full/ Мисля, че има някаква резба там м/у оста и колелото, има нещо като втулка на оста под самата набивка, като натискам със отвертка от страната на снимката не е мелко като набивка а твърдо все едно е пръстен / втулка някаква. Страх ме е да бухам охлюва със чука, да не вземе да се сцепи, че нали е чугун пък и е стар. Някакви идеи как да махна колелото за да сменя набивката ?

Колегата, който предложи да я дърпам със тел - от страната на фланеца ли това ?

За пръв път сменям набивка и ми е някакво много неясно. В книжката на помпата не успях да намеря информацията, която ми трябва описана стъпка по стъпка.

Ако някой я е правил тази операция на тази помпа - моля да помогне, стъпка по стъпка. Благодаря.
hidrazin - майстор
Набивката НЕ СЕ СМЕНЯ ОТ ТАМ !!! Не е необходимо да се вади турбината!
Развиват се тези две гайки и се издърпва втулката наляво по снимката.
Използвай отвертка за да я избуташ. Не е необходимо да вадиш старата набивка.
Просто отрежи парчета нова набивка по размера на оста - 2-3 броя.
Колкото успеят да влязат. Като искаш ги режи под ъгъл, със застъпване, като искаш на 90 градуса. Все тая.
После обратния път - стягаш с гайките колкото можеш и малко охлабваш.
Иначе няма да тръгне помпата. Стягането равномерно и с двете гайки за да не върви втулката накриво.
Прикачен файл:
салник.jpg
салник.jpg (17.24 KиБ) Видяна 9427 пъти
:partyman:
Andri01 - майстор
Хидра,старите набивки се вадят задължително/ с един Г-образен инструмент,накрая закривен като кука и заострен/. Новите-лоени ,тефлонови,или ако щеш ...хартиени,се режат под под около 45гр.,/ да се застъпят и се вкарват с "ключа" по на 120 градуса/.Салника се стяга леко и в процеса на работа се донатяга по малко,до като набивките се сработят.Разбира се,преди тези опрации оста се преглежда много добре-ако е надрана,ръждясала,се почиства максимално със ситна шкурка,в противен случай набивките ги отпиши още на първия ден. :) :partyman:
hidrazin - майстор
Аз никога не съм виждал помпа Вида, нито съм и сменял набивки. :lol:
Като изключим моята дето съм я експлоатирал 30-тина години преди да я пенсионирам и още ... няколко.
Който си няма работа нека да си играе. Ако иска може и челно уплътнение да и монтира. :-D
:partyman:
P.S. За стара помпа с предполагаемо износен или неравен вал - задължително лоена набивка.
Никви тефлони, графити... И да не се вземе набивка за кранове(вентили).
В някои от тях има армиращи метални нишки дето ти виждат сметката на вала.
goodkat - специалист
Ок, разбрах как се сменя набивка без да се вади колелото.
Андри а как да прегледам оста без да махна колелото и охлюва ? Ти запознат ли си с тази помпа ? Има ли някаква резба/втулка/пръстен м/у оста и колелото, която да пречи то да се извади? Централния болт, който беше на върха на оста, придържайки колелото е махнат.

Като стана дума за този централен болт - ще има ли някаква драма да го заменя със подобен ама със глава на гайка отпред ? Оригиналния го махнах много трудно, трябваше да си правя отгоре отвор за отвертка. Яко въртене падна - може да съм тъп ама поне съм здрав :axe:
Andri01 - майстор
Оригиналния болт не беше ли глух-отгоре заоблен,а иначе за ключ 17/ или 19-не помня/? Втулка няма,колелото е на шпонка,но ще го извадиш много трудно-оста е корозирала и е раздута от ръждата, а и обикновено не можеш да ползваш скоба. Остави го така,по добре. Охлюва остава на място,втулката-на пред, към него и вече колкото можеш да видиш оста с фенерче. Можеш да пробваш : на една клечка,малко шкурка/ ако имаш диамантена най добре/ ,пускаш ЕД да върти и вкарваш много!!! внимателно клечката,да почистиш поне малко оста..Това е начина без пълна разглобка. Ако го развърташ,пази се от колелото и пропелера от зад.
goodkat - специалист
Оригиналния болт е като конус с тъп връх. Сцепих върка и развих с отвертка.
Пропелер на мотора отзад нямам. Така е работила предполагам и няма да има драма (кажете вие?).

Мерси за съвета с клечката, но ще пропусна. Някак си не ми се иска да бъркам при оста докато работи мотора.

Работата е играчка Хидра но предпочитам да опитам. Ако изпуска накрая ще отида и ще си купя една бюджетна помпа от новите, пък колкото изкара.

Ще пиша отново в Петък като отида на село и пробвам съветите ви.

Благодаря ви много на всички.
hidrazin - майстор
Споко, няма да изпуска. Само внимавай като слагаш предния капак за входната тръба.
Там трябва да се уплътни добре! И въобще за какво ти трябваше да я отваряш? Аз нали ти казах че няма смисъл?
Перка си трябва за охлаждането на двигателя. Иначе може да го препечеш.
Сега има пластмасови перки по магазините. Трябва и капак иначе няма никакъв смисъл.
Ето ТУК например има и перки и капаци.
:partyman:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Отваряне на водна помпа Вида" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: