• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
krismarg - специалист
резбата на турбината не беше ли лява?
ktamen - специалист
Гледаш накъде се върти и преценяш каква е резбата. При въртене в правилната посока се затяга, в обратната се развива. Това е и най-лесният начин за развиване на турбината, махаш капака на охлюва и пускаш помпата да върти обратно. За съжаление не винаги се получава, ама в повечето случаи е достатъчно.
Hoвoceлckи - майстор
ktamen написа:
При вадене резбата на самата турбина задължително се прецаква. И аз я прецаках
ktamen написа:
За съжаление не винаги се получава, ама в повечето случаи е достатъчно.
Абе плющиш ги ...


Изображение
Тази както я гледаш върти обратно на часовника и резбата следва да ѝ е "нормална".
ktamen - специалист
За развалянето на резбите май вече го обсъдихме. Не съм развивал 100 турбинки, а само няколко, тези дето съм ги развивал бяха ръждясвали поне по 10 години. Може би това е по-важната причина за развалянето на резбата, а не че съм ги нагрявал по-лошо. Или водата е била по-киселинна, или просто случайност.
Andri01 - майстор
"...Благодаря. 4те болта на предния капак ги махнах http://stilyan.greenberry.net/perm/vodn ... urbina.jpg както и централния болт, който държи турбината към оста....". Турбината е на шпонка.
Hoвoceлckи - майстор
krismarg написа:
резбата на турбината не беше ли лява?
Не може ли някой да продължи темата със свой въпрос, виждане, коментар ... който може би ще е полезен за бъдещи потребители четящи по същия проблем? Ако не е нужно да се пише по дадена тема повече, някой ще й сложи ключ :idea:
krismarg - специалист
Не е въпрос а подсказка, че има помпи с обратна резба на турбината, Не помня този модел какви вариянти има.

Ако нещо се прецака, завода си работи, изпращат по куриер части. Около 36 лв беше охлюва за модела с челно уплътнтие.
goodkat - специалист
Здравейте.

Днес имах шанс да поработя в/у помпата.
Работното колело беше прикрепено към оста със шпонка http://stilyan.greenberry.net/perm/vodn ... _na_os.jpg , резбата е само за гайката на върха на оста http://stilyan.greenberry.net/perm/vodn ... vtulka.jpg , на снимката се вижда и втулката на оста.

Махнах го по следния начин - напръсках добре шпонката и оста от 2те страни (предната откъм колелото и задната откъм фланеца) със този спрей http://media.snimka.bg/images/003424891.jpg след което изчаках 10-15 минути. Със дървен чук бухнах охлюва 20тина пъти от задната част (от към ел. двигателя) докато не излезе барабар със работното колело. Нямаше повреди по оста, охлюва или колелото от тази операция.

Поизчистих турбинката но забелязах, че има повреда http://stilyan.greenberry.net/perm/vodn ... atina1.jpg , http://stilyan.greenberry.net/perm/vodn ... atina2.jpg , не знам до каква драма ще доведе, но ще трябва да купувам нова явно.

Това е гайката на главата на оста http://stilyan.greenberry.net/perm/vodn ... wa_os1.jpg , http://stilyan.greenberry.net/perm/vodn ... a_os_3.jpg . Мисля да я заменя със обикновена гайка за да мога да развивам с ключ вместо с отвертка (нареза за отвертка съм си го правил аз). Дали ще доведе до проблеми тази подмяна? Може би тази гайка е с такава форма поради някакви причини ?

Отворих и задната част на мотора за да видя лагера и да взема болтовете за да ги сменя http://stilyan.greenberry.net/perm/vodn ... _chast.jpg - изглежда и се движи добре. Мисля, че няма да ги подменям на този етап, едва ли ще намеря толкова хубави като оригиналните. Как разбирате кога лагерите са за смяна? При пуск. мотора звучи добре според мен - не се чува тропане. А ако се налага подмяна - как се вади самия лагер от оста ? Просто се издърпва ?

Забравих да снимам ел. частта. То клемна кутия няма, от корпуса излизат жици, които са навързани със кондензатора и 2 клеми за фаза и 0, залепени с прозрачно тиксо - някой е бързал. Ще поправя нещата там.

Новоселски - в предишните отговори по темата писахме за кондензатора. Не знам параметрите на сегашния - боядисан е и нищо не се чете. mldm каза, че би трябвало да е 125-156 MF - с такъв ще подменя, понеже при моя са прекъснати кабелите много близо до корпуса му и не може да се поправи. Търсих в един магазин но казаха, че нямат. Утре ще ходя до други два магазина. Относно центробежния прекъсвач - не знаех, че се монтира в самия мотор. И да има и да няма - така както си е заводски - така ще е.

Какво остана да се прави:

1) Подмяна на болтовете със такива, които не ръждясват.
2) Нова боя на корпуса
3) Охладителна перка и капак
4) Клемна кутия, нов кондензатор, хубави връзки
5) Контактор за пуск
6) Лоена набивка 6мм, която да подмени старата (преди това ще зашкуря с фина шкурка втулката)
7) Ново работно колело
8) Една гумена шайба която да сложа на оста между салниковия фланец и мотора

Общо взето това е. Ще ви пиша, когато има прогрес.

Много благодаря на всички, които се включиха! Чест ви прави.
ktamen - специалист
Не мога да видя снимките, Аваста почва да пищи. Затова и не знам как изглежда гайката. Предполагам, че е заоблена и глуха за по-малко съпротивление на влизащата вода. Освен това вероятно е чугунена. Ако сложиш обикновена гайка, след няколко години ръждата ще я завари за оста.
Лагерите се разбира, че са за смяна по звука на помпата, щом звука ти харесва ги остави.
На мен ми е приятно да видя такава антика да се поддържа и да си работи по предназначение, ама истината е, че Видите не са особено добри помпи и аз не бих я възстановявал.
Andri01 - майстор
Предната гайка-по възможност неръждаема или месингова. Лагерите - като ги въртиш на ръка ,ако не усещаш стържене или "игра" на външната гривна,спрямо вътрешната,значи са ОК.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Тема "Отваряне на водна помпа Вида" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: