• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
fedoracore - напреднал
вт яну 18, 2022 8:13 pmkr1100 написа:
вт яну 18, 2022 6:16 pmfedoracore написа:
....в друга тема чета че се късат тея 4 болта ...и после се разпробива и за тях ...къв щутцер ...може ли снимка ...
Абе от гората ли излизаш ? Чак и снимка., да не искаш и чертеж ??
Газова горелка върши чудеса.. После слагай неръждаем крепеж, на резбите малко грес.
Прави се с резба по резбата на помпата/ може да не е от месинг - имах в наличност тогава/ и нагоре оребрен за маркуч. Всеки стругар знае.
така взех че те послушах ...разглобих я ...чудеса вътре ръжда набивки кво ли не ...от 8 болта само 3 скъсани ..това ще се оправи при стругар от 6 на 8 мм болт....мотора е ревизиран,него няма да го отварям ...
та продават ли се някъде части за тези помпи ..иска ми се ето това уплътнение да сменя с ново...
Прикачен файл:
IMG_20220122_162637.jpg
IMG_20220122_162637.jpg (79.3 KиБ) Видяна 883 пъти
kr1100 - майстор
нед яну 23, 2022 4:17 pmfedoracore написа:
...чудеса вътре ръжда набивки кво ли не ...от 8 болта само 3 скъсани ..това ще се оправи при стругар от 6 на 8 мм се ето това уплътнение да сменя с ново...
IMG_20220122_162637.jpg
Ако беше понагрял нямаше да се скъсат. Не се тръгва директно на развиване .Нагряване, почукване по главата , опит за леко затягане и едва тогава развиване , но без прекомерна сила . Може на 2-3 пъти лашкане леко затягане, развиване , Няма нужда от стругар , на колонна бормашина затягане на частта в менгеме здраво. Център в средата на скъсания болт / ако е скъсан накриео заравняване на повърхността .След центъра свредло/изваждач даже в ЛИДЛ пускат отвреме навреме такива свредла. Пренарязване на резбата и нови болтове. ! болт CrNi е под 20 ст.- не се скъпи, но си решаваш следващото разглобяване след години напред.
Няма такова уплътнение и не виждам за какво е. Като гледам снимката отдолу е изхода на помпата. Вала на ел.двигателя минава напред и се куплира с турбината. На това уплътнение няма отвор в центъра за вала на ел. двигателя.
Още нещо важно На вала на ел. двигателя преди самата помпа / преди фланеца с 2 та болта зьа натягане на набивката сложи маслоуст. гума сплътно по отвора на вала. Обикн. гуме не слагай стрее с дни.Още по-хубаво е да сложиш шайба от PTFE много плътно плъзгаща се по вала с външен диаметър около 60-70 мм -пази от проникане на вода в предния лагер на ел. двигателя при износване на набивката.
fedoracore - напреднал
нед яну 23, 2022 7:45 pmkr1100 написа:
нед яну 23, 2022 4:17 pmfedoracore написа:
...чудеса вътре ръжда набивки кво ли не ...от 8 болта само 3 скъсани ..това ще се оправи при стругар от 6 на 8 мм се ето това уплътнение да сменя с ново...
IMG_20220122_162637.jpg
Ако беше понагрял нямаше да се скъсат. Не се тръгва директно на развиване .Нагряване, почукване по главата , опит за леко затягане и едва тогава развиване , но без прекомерна сила . Може на 2-3 пъти лашкане леко затягане, развиване , Няма нужда от стругар , на колонна бормашина затягане на частта в менгеме здраво. Център в средата на скъсания болт / ако е скъсан накриео заравняване на повърхността .След центъра свредло/изваждач даже в ЛИДЛ пускат отвреме навреме такива свредла. Пренарязване на резбата и нови болтове. ! болт CrNi е под 20 ст.- не се скъпи, но си решаваш следващото разглобяване след години напред.
Няма такова уплътнение и не виждам за какво е. Като гледам снимката отдолу е изхода на помпата. Вала на ел.двигателя минава напред и се куплира с турбината. На това уплътнение няма отвор в центъра за вала на ел. двигателя.
Още нещо важно На вала на ел. двигателя преди самата помпа / преди фланеца с 2 та болта зьа натягане на набивката сложи маслоуст. гума сплътно по отвора на вала. Обикн. гуме не слагай стрее с дни.Още по-хубаво е да сложиш шайба от PTFE много плътно плъзгаща се по вала с външен диаметър около 60-70 мм -пази от проникане на вода в предния лагер на ел. двигателя при износване на набивката.
това уплътнение е на тръбата входяща вода ... утре ще са направени резбите и купени болтове CrNi ...мани днес открих друг проблем е тоя кран се е разпаднал вътре в тръбата и частите му няма излизане ...не поддава и на развиване ...а и горелка нямам тук в София ,но ще го измисля ...мисля да сменя всичко от основата на помпата коляно кран тръба ...дано подаде на развиване само там при основата...ремонт на вида на терасата :rolleyes:
Прикачен файл:
IMG_20220122_162703.jpg
IMG_20220122_162703.jpg (63.23 KиБ) Видяна 855 пъти
kr1100 - майстор
[quote=fedoracore post_id=1093333 time=1642962314 user_id=8435
.. това уплътнение е на тръбата входяща вода ...а и горелка нямам тук в София ,
IMG_20220122_162703.jpg
[/quote]
Не знам за какво е сложено. Няма нужда от него. Капака на помпата влиза в тялото плътно .
както си дал снимката - тояно след 2 та болта с глава 13 за натягане на набивката сложи на вала на двигателя или плътно набита по остта гума 3-4 мм или PTFE шайба с дебелина 3-4 мм и външен диаметър според помпата м/у 50 и 70 мм за да не стича вода към лагера при изпуснала набивка.
Забр. още нещо - като се сглоби помпата точно под тези 2 болта на корпуса има 1 отвор - разшири го на поне 6-8 мм. Отвора е малък и се затлачва и от ръжда и от боклуци. Набивката я обмажи дипълнително с молибденова смазка.

П.П. Ако през зимния период не използваш помпата - разхлабвай леко 2 та болта за натягане на набивката. При използване леко донатягане . При дълъг престой двигателя може да не тръгва да се върти - свали кожухана перката / 3 винта/ и се опитай при изкл. напрежение да завъртиш остта с перката. Ако не стане свали перката - 1 винт с гайка е и с клещи завърти остта. Иначе може да изпушат намотките на ел. двигателя.
fedoracore - напреднал
пон яну 24, 2022 1:30 pmkr1100 написа:
[quote=fedoracore post_id=1093333 time=1642962314 user_id=8435
.. това уплътнение е на тръбата входяща вода ...а и горелка нямам тук в София ,
IMG_20220122_162703.jpg
Не знам за какво е сложено. Няма нужда от него. Капака на помпата влиза в тялото плътно .
както си дал снимката - тояно след 2 та болта с глава 13 за натягане на набивката сложи на вала на двигателя или плътно набита по остта гума 3-4 мм или PTFE шайба с дебелина 3-4 мм и външен диаметър според помпата м/у 50 и 70 мм за да не стича вода към лагера при изпуснала набивка.
Забр. още нещо - като се сглоби помпата точно под тези 2 болта на корпуса има 1 отвор - разшири го на поне 6-8 мм. Отвора е малък и се затлачва и от ръжда и от боклуци. Набивката я обмажи дипълнително с молибденова смазка.

П.П. Ако през зимния период не използваш помпата - разхлабвай леко 2 та болта за натягане на набивката. При използване леко донатягане . При дълъг престой двигателя може да не тръгва да се върти - свали кожухана перката / 3 винта/ и се опитай при изкл. напрежение да завъртиш остта с перката. Ако не стане свали перката - 1 винт с гайка е и с клещи завърти остта. Иначе може да изпушат намотките на ел. двигателя.
[/quote]

ок.мерси за съветите ...сега като я взема от стругар мога да си сложа предварително набивката нали?
за кои отвор казваш да го разширя ....тоя къде се източва водата ли ?
не те разбирам къде да сложа тая шаиба PTFE шайба...тук ли
Прикачен файл:
prodavalo_160920288410_7117350_113331616_big.jpg
kr1100 - майстор
пон яну 24, 2022 9:48 pmfedoracore написа:

1. сега като я взема от стругар мога да си сложа предварително набивката нали?
2. за кои отвор казваш да го разширя ....тоя къде се източва водата ли ?
3. не те разбирам къде да сложа тая шаиба PTFE шайба...тук ли
2. На последната ти снимка разширяваш отвора долу на зеления корпус. Има отвор м/у очертаното и щепсела.
3. Слагаш шаиба PTFE шайба точно там където си посочил на остта плътно набита .
След това нанизваш фланеца натягащ набивката без да завиваш гайките / За там си вземи гайки с пластмаса против саморазвиване . С обикновенни гайки се развиват от вибрации , а е трудно преди тях да сложи федер шайби/.
Монтираш турбината към остта и предния капак. Затягаш крепежа на предния капак където е входа на водата.
Режеш си 3 парчета набивка с необходимата дължина / ако си вадил стар набивка и не сия хвърлил - имаш мостра за дължина/. Напъхващ 1- вото парче набивка и запомнящ къде е снадката. За напъхването си помагаш с фланеца. После следва 2 рото парче набивка. Снадката му да е на 120 гр от първата снадка, после 3 тото парче пак с изместена на 120 гр. снадка. Понапъхваш фланеца и леко попритягаш гайките.
Всичко това е добре да се прави на работна маса за удобство.
Монтираш помпата, обезвъздушаваш я и я пускаш за 1-2 мин да повърти. Леко позатягаш отново гайките , на няколко пъти докато едва прокапва вода.
fedoracore - напреднал
вт яну 25, 2022 1:14 pmkr1100 написа:
пон яну 24, 2022 9:48 pmfedoracore написа:

1. сега като я взема от стругар мога да си сложа предварително набивката нали?
2. за кои отвор казваш да го разширя ....тоя къде се източва водата ли ?
3. не те разбирам къде да сложа тая шаиба PTFE шайба...тук ли
2. На последната ти снимка разширяваш отвора долу на зеления корпус. Има отвор м/у очертаното и щепсела.
3. Слагаш шаиба PTFE шайба точно там където си посочил на остта плътно набита .
След това нанизваш фланеца натягащ набивката без да завиваш гайките / За там си вземи гайки с пластмаса против саморазвиване . С обикновенни гайки се развиват от вибрации , а е трудно преди тях да сложи федер шайби/.
Монтираш турбината към остта и предния капак. Затягаш крепежа на предния капак където е входа на водата.
Режеш си 3 парчета набивка с необходимата дължина / ако си вадил стар набивка и не сия хвърлил - имаш мостра за дължина/. Напъхващ 1- вото парче набивка и запомнящ къде е снадката. За напъхването си помагаш с фланеца. После следва 2 рото парче набивка. Снадката му да е на 120 гр от първата снадка, после 3 тото парче пак с изместена на 120 гр. снадка. Понапъхваш фланеца и леко попритягаш гайките.
Всичко това е добре да се прави на работна маса за удобство.
Монтираш помпата, обезвъздушаваш я и я пускаш за 1-2 мин да повърти. Леко позатягаш отново гайките , на няколко пъти докато едва прокапва вода.

тук ли трябва да има отвор...стрелката където съм я сложил.благодаря че даваш съвети ...ще я направя :rolleyes:
Прикачен файл:
prodavalo_160920288410_7117350_113331616_big.jpg
fedoracore - напреднал
вт яну 25, 2022 10:12 pmkr1100 написа:
да там е отвора.
значи скъсаните болтове са оправени ,купени нови неръждаеми и гаики също ,каквито ми каза ...
боята е премахната от мотора -в понеделник ще го пръсна на работа ...
тръбата с крана е развита ... всичко е почистено до основа
остана да взема шаиба и тръба и коляно .
въпросът ми е тоя кран трябва ли да го има задължително или не?
Прикачен файл:
IMG_20220122_162703.jpg
IMG_20220122_162703.jpg (63.23 KиБ) Видяна 701 пъти
fbr - майстор
За работата на помпата, крана не е необходим, но ако ще имаш два щранга, по които да подаваш вода, то ще ти трябва за пренасочване.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Отваряне на водна помпа Вида" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: