• 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
Soviet_Soldier - специалист
пон авг 16, 2021 1:03 pmТрифон П.Трифонов написа:


Нещо ти се е сгъстило, ма сигур е от климата и лошата вентилация. Коксуваш.
krasi92 - майстор
Соуджър спри и почеши коня. При тебе от много учение и знание ти е гръмнал матърборда и е необратимо.
Soviet_Soldier - специалист
пон авг 16, 2021 8:49 pmkrasi92 написа:
Соуджър спри и почеши коня. При тебе от много учение и знание ти е гръмнал матърборда и е необратимо.
А на тебе кво ти е гръмнало? Кво да спирам, чак толкова елементарни неща да не съобразяват някои хора е смешно. За кво да ги оставям да заблуждават хората с глупости? Кажи ми в колко инструкции глупостите дето пишат за помпането на газта е препоръчано? Хайде нали ми правиш забележка, поне градивна да е. Като му отнемаш постоянно въздуха на двигателя и пречиш горивото и маслото да доизгарят, не се ли образува нагар? Точно пък на мен ще ми е гръмнало, да знаеш!
koveslav - майстор
пон авг 16, 2021 11:58 amSoviet_Soldier написа:


Същото е и при 4 тактовите двигатели, на края при смяна маслото е почерняло, не защото е прегрявано, а защото е попило в себе си продуктите отделящи се при горенето. Когато маслото е качествено, то запазва добре своята гъстота и не позволяват въпросните нагари да се отлагат в двигателя. Когато маслото е некачествено, вътре остава една каша, гъстее сериозно от нагара, отлага се по компонентите на двигателя.
Нищо не е същото.При двутактовия двигател всички продукти в сместа изгарят или се изпаряват и се изхвърлят след всеки такт изгаряне, в това време постъпват нови,свежи продукти,включително и маслото.Миещите свойства на маслото са последна грижа при него и даже не се разискват.
При четиритактовия двигател условията на работа са съвсем различни,а маслото се използва дълго време в неговия обем и дълго време е подложено на веществата съдържащи се в изгорелите газове.Тук вече маслото трябва да неутрализира тези продукти,които с неизбежно образуващите се при загряване и изстиване на двигателя водни кондензи правят агресивни за металните повърхности съединения. И т.н. и т.н.Трябва да се изпише книга,само за най-важните подробности...
И не жали механиката на карба при двутактовия-тя също е постоянно смазана от маслото в горивото,за разлика от сухото гориво при четиритактовите.Има основни принцири и маниери на използване на двата вида двигатели и те са съвсем различни помежду си.
Двутактовата машина е компромис като конструкция,тя е с повече недостатъци,отколкото предимства и е добре оператора да е наясно и да и помага да живее,чрез начина на експлоатация.Не се пробвай да пишеш нова теория на ДВГ,няма да сполучиш.
Soviet_Soldier - специалист
вт авг 17, 2021 1:51 amkoveslav написа:

Нищо не е същото.При двутактовия двигател всички продукти в сместа изгарят или се изпаряват и се изхвърлят след всеки такт изгаряне...
Не били важни миещите свойства? Необходимо е само да се запознаеш що е то стандарта JASO, и какви са основните изисквания към двутактовите масла, които го покриват за да разбереш, че това не е така.
Да, карбураторът се смазва отвътре, но един от най-годните проблеми при тях е износването на буталото на ускорителната помпа. (Подкачващата е друго за тези които не са в час) Да не говорим за жила, тяги и други компоненти, които не се смазват.
Както казах по-горе всичко е елементарно, когато се сипва повече от предвиденото масло, то влошава изгарянето само по себе си. Да маслото гори, но по-зле от бензина, а когото е минерално оставя е сериозен нагар при изгарянето си. Колкото повече масло има в горивната смес, толкова повече нагар се отлага при всеки цикъл на двигателя. А когато на всичкото отгоре често му се отнема и въздуха, това още повече възпрепятства пълноценното изгаряне и зацапва цилиндъра. Обичайно такива хора седят по сервизите забили двигателя и заглушителя с нагар, с залепени сегменти или убити карбуратори. В общи линии това са и основните причини в нито една инструкция да не препоръчват въпросното напомпване.
Двутактовият двигател, когато е изправен, настроен добре и с хубаво масло/гориво може да поддържа оборотите си дълго време без проблем. При мотопомпите и двигателите за лодка примерно никой не стои да си играе с газта през 5 секунди. С мотокосите също не е нужно, дава се пълна газ и напред, а не в едната страна с газ, в другата без, просто е излишно губене на време и гориво, за сметка на ресурса на инструмента.

Мнението е модерирано във връзка с т.11 от Общите правила за ползване на форума: В цитатите включвайте само тези части от мнението на потребителя, които коментирате. Не цитирайте мненията, които се намират непосредствено преди вашето. Изключение се допуска, ако вашето мнение е първо на следваща страница в темата.
Индианец - специалист
В последно време в тоя форум за какво ли не говорите, относно двутактови машини.
Сега пък на газта се спряхте....
Сега не знам как е точно но примерно при моторни триони често се налага да се помпи газта.
Примерно ако кастриш клоните на повалено дърво, там не можеш да държиш газта на заварка.
А нагара, че е лоша работа е така, ама според мен за домашна употреба тоя нагар няма да стане скоро в цилиндъра, а при професионалистите машината ще си е навъртяла ресурса.
Пък и минералната на Щил не знам какво толкова ви е проблем, нали уж Щил няма да пусне масло за продажба, което да скапе машината...много им робувате на тия двутактови бръмчилки.
Работите какво работите, ако ви е кеф чистите, на рафта и до следващият път отмаря.
krasi92 - майстор
вт авг 17, 2021 10:38 amSoviet_Soldier написа:
вт авг 17, 2021 1:51 amkoveslav написа:

Нищо не е същото.При двутактовия двигател всички продукти в сместа изгарят или се изпаряват и се изхвърлят след всеки такт изгаряне, в това време постъпват нови,свежи продукти,включително и маслото.Миещите свойства на маслото са последна грижа при него и даже не се разискват.
При четиритактовия двигател условията на работа са съвсем различни,а маслото се използва дълго време в неговия обем и дълго време е подложено на веществата съдържащи се в изгорелите газове.Тук вече маслото трябва да неутрализира тези продукти,които с неизбежно образуващите се при загряване и изстиване на двигателя водни кондензи правят агресивни за металните повърхности съединения. И т.н. и т.н.Трябва да се изпише книга,само за най-важните подробности...
И не жали механиката на карба при двутактовия-тя също е постоянно смазана от маслото в горивото,за разлика от сухото гориво при четиритактовите.Има основни принцири и маниери на използване на двата вида двигатели и те са съвсем различни помежду си.
Двутактовата машина е компромис като конструкция,тя е с повече недостатъци,отколкото предимства и е добре оператора да е наясно и да и помага да живее,чрез начина на експлоатация.Не се пробвай да пишеш нова теория на ДВГ,няма да сполучиш.
Не били важни миещите свойства? Необходимо е само да се запознаеш що е то стандарта JASO, и какви са основните изисквания към двутактовите масла, които го покриват за да разбереш, че това не е така.
Да, карбураторът се смазва отвътре, но един от най-годните проблеми при тях е износването на буталото на ускорителната помпа. (Подкачващата е друго за тези които не са в час) Да не говорим за жила, тяги и други компоненти, които не се смазват.
Както казах по-горе всичко е елементарно, когато се сипва повече от предвиденото масло, то влошава изгарянето само по себе си. Да маслото гори, но по-зле от бензина, а когото е минерално оставя е сериозен нагар при изгарянето си. Колкото повече масло има в горивната смес, толкова повече нагар се отлага при всеки цикъл на двигателя. А когато на всичкото отгоре често му се отнема и въздуха, това още повече възпрепятства пълноценното изгаряне и зацапва цилиндъра. Обичайно такива хора седят по сервизите забили двигателя и заглушителя с нагар, с залепени сегменти или убити карбуратори. В общи линии това са и основните причини в нито една инструкция да не препоръчват въпросното напомпване.
Двутактовият двигател, когато е изправен, настроен добре и с хубаво масло/гориво може да поддържа оборотите си дълго време без проблем. При мотопомпите и двигателите за лодка примерно никой не стои да си играе с газта през 5 секунди. С мотокосите също не е нужно, дава се пълна газ и напред, а не в едната страна с газ, в другата без, просто е излишно губене на време и гориво, за сметка на ресурса на инструмента.
ти да нямаш някои роднина у парламента бре. стига я би тая тенджера. разбрахме те че си учил.
вт авг 17, 2021 1:45 pmkuger написа:
Що не вземете да спрете да си мерите "двутактовата смес" вече? Станахте банални!
Оффффф, много си прав.
Минавам на бира и миди по "бургаски", хахааа. Здраве да е!
Последна промяна от Трифон П.Трифонов на вт авг 17, 2021 1:54 pm, променено общо 1 път.
Soviet_Soldier - специалист
вт авг 17, 2021 12:05 pmИндианец написа:
В последно време в тоя форум за какво ли не говорите, относно двутактови машини.
Сега пък на газта се спряхте....
Сега не знам как е точно но примерно при моторни триони често се налага да се помпи газта.
Примерно ако кастриш клоните на повалено дърво, там не можеш да държиш газта на заварка.
А нагара, че е лоша работа е така, ама според мен за домашна употреба тоя нагар няма да стане скоро в цилиндъра, а при професионалистите машината ще си е навъртяла ресурса.
Пък и минералната на Щил не знам какво толкова ви е проблем, нали уж Щил няма да пусне масло за продажба, което да скапе машината...много им робувате на тия двутактови бръмчилки.
Работите какво работите, ако ви е кеф чистите, на рафта и до следващият път отмаря.
Верижните триони работят на значително по-високи обороти от мотокосите, мотопомпите и подобни. Помпането на газта при тях е при кастрене, но по време на рязане на дебели дърва никой не помпа газта, нали? То няма как постоянно да се работи в пълна газ, даже и с мотокоса да е, но постоянно зорлем да се помпа газта с увереност, че така се увеличава ресурса за мен е несериозно.
Относно маслото, минералните не са добри, без значение на коя марка са. Те са предназначени предимно за лека битова работа. Работил ли си с червеното масло на Щил? Съседът има FS-55, уж малък двигател ,а като си оправя двора цялата махала ароматизира все едно Трабант е форсирал. Щилската синтетика ми харесва, в пропорция 50:1 работи много чисто, едва ли не като 4 тактов двигател, не пуши особено и не мирише.

Нали знаеш, Индианец, всеки сам си решава как да си ползва техниката, и с какви консумативи. Ние тук просто си лафим и изказваме вижданията си по въпроса.

Какво стана с Хускварната, реши ли се проблема с карбуратора?
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23

Тема "Смесване на двутактова смес" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: