keymaker написа:Доколкото разбирам, дори да се остави карбураторът пълен, тъй като той има контакт с атмосферния въздух, постепенно бензинът от него ще се изпари и пак мембраната ще остане на сухо. Друг е въпросът, че ако има добавен стабилизатор на гориво, би трябвало той да повлияе благоприятно на мембраната и да намали вероятността за изсъхването ѝ. Ето откъс от упътването на мотокосата "C282" на японската фирма "Shindaiwa" (съжалявам, че е на английски, но такова упътване на български не намерих):lucho написа: Това означава ли, че мембраните се съхраняват по-добре, ако резервоарите на машините се държат пълни (т.е. мембраните на карбураторите са постоянно потопени в горивна смес), отколкото ако резервоарите са празни (т.е. мембраните остават "на сухо")?Моите наблюдения и практика показват точно това ,колкото и нелогично да звучи.
Когато остарее бензина започва да мирише на блажна боя от терпентина с който го смесват и имам съмнения че точно той ''оправя'' мембраните (стават на дъвка).
Това, което е описано в лявата колонка, ми се струва най-важно. Може би описаното в дясната колонка наливане на масло в отвора на свещта е прекалено, а 90-те дни в текста най-отгоре са твърде консервативен срок на съхранение, при положение че "STA-BIL" действа най-малко 12 месеца в нормална концентрация.