• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 23
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
lucho - специалист
keymaker написа:
lucho написа:
Това означава ли, че мембраните се съхраняват по-добре, ако резервоарите на машините се държат пълни (т.е. мембраните на карбураторите са постоянно потопени в горивна смес), отколкото ако резервоарите са празни (т.е. мембраните остават "на сухо")?
Моите наблюдения и практика показват точно това ,колкото и нелогично да звучи.
Когато остарее бензина започва да мирише на блажна боя от терпентина с който го смесват и имам съмнения че точно той ''оправя'' мембраните (стават на дъвка).
Доколкото разбирам, дори да се остави карбураторът пълен, тъй като той има контакт с атмосферния въздух, постепенно бензинът от него ще се изпари и пак мембраната ще остане на сухо. Друг е въпросът, че ако има добавен стабилизатор на гориво, би трябвало той да повлияе благоприятно на мембраната и да намали вероятността за изсъхването ѝ. Ето откъс от упътването на мотокосата "C282" на японската фирма "Shindaiwa" (съжалявам, че е на английски, но такова упътване на български не намерих):

Изображение

Това, което е описано в лявата колонка, ми се струва най-важно. Може би описаното в дясната колонка наливане на масло в отвора на свещта е прекалено, а 90-те дни в текста най-отгоре са твърде консервативен срок на съхранение, при положение че "STA-BIL" действа най-малко 12 месеца в нормална концентрация.
lucho - специалист
lucho написа:
Минавайки край най-близката до нас бензиностанция, сварих момента, когато един камион-цистерна беше дошъл да им пълни подземните резервоари.
Вчера там също имаше камион-цистерна, който пълнеше същия подземен резервоар. Т.е. на всеки 5 дни го допълват. Това означава, че проблемът дали бензинът е пресен в гръцката бензиностанция отпада.
пишман_майстор - майстор
Навремето се интересувах от алкилат-бензин. При нас не знам предлага ли се.Дори бях питал за такъв във форума.
Последно в Украйна бях гледал, че е и на добра цена там.
Една позната и популярна фирма предлагаща такива горива в немско https://sonderkraftstoff24.com/
keymaker написа:
От години не зазимявам техниката ,заради проблемите с'' разсъващи'' се мембрани на крбуратора. Просто паля машините за по 10-15 мин. през 40-45 дена ,като винаги наливам прясна смес ,а преди това източвам ''остарялата'' .
Много истина има в това мнение. Аз го правя през два , два и половина месеца . През 40-45 дни ще е още по-добре.
lucho - специалист
пишман_майстор написа:
Навремето се интересувах от алкилат-бензин. При нас не знам предлага ли се.
В Интернет не намирам да се продава, иначе не знам. Какво му е предимството?
keymaker написа:
От години не зазимявам техниката ,заради проблемите с'' разсъващи'' се мембрани на крбуратора. Просто паля машините за по 10-15 мин. през 40-45 дена ,като винаги наливам прясна смес ,а преди това източвам ''остарялата'' .
Много истина има в това мнение. Аз го правя през два , два и половина месеца . През 40-45 дни ще е още по-добре.
Колегата е написал в друга тема тук и това:
Бензина от машините не го източвам от 2009-та г. ,просто ги припалвам поне веднъж месечно, до тая процедура прибягнах след големи ядове със ''разсъхнал'' се карбуратор,когато спазих процедурата от ръководството на спарки. Та въпросната машина докато се ''закисна'' след 6м. престой , наряза 10 куб. дърва с умопомрачителния разход от 6.5л. за цялата работа.
пишман_майстор - майстор
Две мнения ( мои ) http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=434703 и другото в този форум ( по-точно питане )
пишман_майстор написа:
Аз да питам и тук , някой да знае дали се предлага някъде в Бг алкилат-бензин ( бензин Aspen ) ? Чета чудесни отзиви в немско за такъв . Много е бил подходящ за двутактови машинки , поради изкл.ниските си вредни съставки, не трови излишно оператора + че е и много стабилен , не се налага точене от машинката при по-дълъг престой , отделно няма/не прави отлагания по система, карбуратор и др. , изгарянето му е отлично , не се получава нагари , дори чисти стари такива . Готова смес трае минимум 2 години !!
В Украйна го има на 14 лева 5 литра , според мен отлична цена предвид качествата му. В Германия е на цени м/у 2.60 до към почти 4 ойро на литър в зависимост от купеното количество . В България има ли производство на такова гориво ? И ако да, къде и на каква цена е ?
И инфо : http://dv.sartpp.ru/news.php?ID=145
lucho - специалист
Намерих само това (по-рано в тази тема бях дал препратка към информация за този продукт и снимки):
ASPEN 2T

Специален екологичен бензин за 2-тактови двигатели. Смесени с 2% напълно синтетично, биоразградимо двутактово двигателно масло. Подходящ за малки моторни инструменти и верижни триони. Спецификация: SN 181 163. JASO FB. Опаковка в литри: 5 l, 25 l, 200 l.
Но няма цена. Явно продават само на едро. Трябва някой да се нагърби с тежката задача да го купува на едро и да го продава на дребно.

П.П. Имат и бензин без масло, за 4-тактови двигатели, пак без цена:
ASPEN 4T

Специално гориво (алкилат бензин) за 4-тактови двигатели. Екологично съобразно. Спецификация: SN 181 163. Опаковка в литри: 5 l, 25 l, 200 l
Фирмата е варненска, със седалище в бившата Западна промишлена зона. Телефон: 0876-582-573, e-mail: petko.georgiev(маймунско_а)motorex.bg

П.П.П. На стр. 149 в каталога на "Husqvarna" на български език за 2015 г. пише (побългарил съм превода):
Пазете градината си от вредни вещества!

Алкилатният бензин Aspen буквално не съдържа никакви вредни въглеводороди, съществуващи в традиционния бензин (бензол, аромати, полиаромати или алкени), което означава, че карциногенните, устойчиви и токсични полиаромати намаляват с до 90% в изгорелите газове. Алкилатният бензин намалява и количеството изхвърлен в атмосферата азотен окис и допринася за тропосферен озон. Той няма миризма или пушек, така че можете да се радвате на свежия въздух, докато косите моравата.

Код: Избери всички

                | Aspen 4 | Еко клас 1
                |         | 95-октанов безоловен
----------------+---------+---------------------
Сяра, миллионни | 1       | 10
Аромати, обем % | 0,1     | 35
Бензоли, обем % | 0,01    |  1
Алкени, обем %  | 0,1     |  5–13
keymaker - специалист
Да в другата тема го написах това, но след смяната на използваното масло промених системата понеже не съм сигурен дали синтетиката на олео-мак има такива съставки.
lucho - специалист
Американската фирма за производство на малки ДВГ "Текумзе" пише следното в отговорите на често задавани въпроси:
12. What should I do when storing my engine?

Short-term storage:
  • Remove debris from the engine to facilitate adequate cooling, correct engine speed, and reduce the risk of excessive heat build up.
  • To avoid stale gas and carburetor problems, treat fuel with Ultra-Fresh or other fuel stabilizer. Add according to manufacturer’s instructions.
  • After adding stabilizer, run engine for 10 minutes outdoors and away from sources of ignition to allow the fuel to reach the carburetor.
На стр. 12 в упътването за техния 1,49-киловатов двутактов двигател с въздушно охлаждане и работен обем 49,2 куб.см с възможност за водоравно или отвесно разположение на коляновия вал (а следователно с мембранен карбуратор) "TM049XA", в раздела "Short Term / Seasonal Storage" (кратковременно / сезонно съхранение) са дадени същите съвети, но малко по-подробно:
To avoid stale gas and carburetor problems, treat the fuel system in the following method below:

NOTES

Tecumseh recommends using ULTRA-FRESH™ or Fuel Saver Plus Gasoline Stabilizer plus Fuel System Cleaner as an acceptable method of minimizing formation of fuel gum deposits during storage. This product is available from your Authorized Tecumseh Servicing Dealer.

Always follow mix ratio found on stabilizer container. Failure to do so may result in equipment damage.

It is not necessary to drain stabilized gas from carburetor.


IV. Fuel Treatment

1. Add fuel stabilizer according to manufacturer'sinstructions.
2. Run engine at least 10 minutes after adding stabilizer to allow it to reach carburetor.
Обърнете внимание на изречението "It is not necessary to drain stabilized gas from carburetor." (Не е необходимо да се източва стабилизиран бензин от карбуратора.)
lucho - специалист
keymaker написа:
Да в другата тема го написах това, но след смяната на използваното масло промених системата понеже не съм сигурен дали синтетиката на олео-мак има такива съставки.
Не разбрах в какво точно се състои промяната. В това, че преди всяко припалване се сменя горивото? За какви съставки в маслото става дума? Стабилизиращи?
keymaker - специалист
Ами нямам инфо дли в новото масло има стабилизиращи съставки и докато не получа отговор ( оставил съм едно количество в шише за известно време).
В руски форум прочетох за зеления орегон и се оказа вярно след 1г. престояване нямаше разлика в аромата на суровата смес и изходящите газове . Липсваха и специфичните утайки наподобяващи ръжда или клей.
Имам надежда ,че и с маслото на олео-мак ще има подобен резултат ,ама страх лозе пази.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 23

Тема "Смесване на двутактова смес" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: