• 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
вт авг 03, 2021 8:45 amSoviet_Soldier написа:
Браво, бойче! Жалко, за олимпийската надежда, но навреме са те спрели, страшилище такова!
Като нямаш доводи, сега пък намеци за "тумбене"?!
Не мога да падна толкова ниско, просто няма как да стане.

Сега, нещо сериозно, поради което не бих си позволил да наливам нонейм минералки. Евентуално марковата на Щил или Хуск, ако работата е неотложна.

https://cdn.sanity.io/images/sw3vm7m7/p ... 10x175.jpg

Вижда се къде е поставен "съчкорезът" ми, според интензитетът на експлоатация. Това нещо, през жизненият си цикъл, освен надеждност, е създадено да върши много по голям обем от работа, от хоби машините.
Профи техника, лична техника, мислиш ли, че не зная как, какво и колко?!

Не мога да не си представя, къде би стояла твоята китайка, на тая картинка.
Някъде далеч у лево, вероятно извън бюрото ти.

С машини за работа, отнасям се сериозно, но пък уважавам и хобито ти- всеки трябва да има нещо за разпускане.
Soviet_Soldier - специалист
вт авг 03, 2021 9:41 amТрифон П.Трифонов написа:

Браво, бойче! Жалко, за олимпийската надежда, но навреме са те спрели, страшилище такова!
Като нямаш доводи, сега пък намеци за "тумбене"?!
Не мога да падна толкова ниско, просто няма как да стане.

Сега, нещо сериозно, поради което не бих си позволил да наливам нонейм минералки. Евентуално марковата на Щил или Хуск, ако работата е неотложна.

https://cdn.sanity.io/images/sw3vm7m7/p ... 10x175.jpg

Вижда се къде е поставен "съчкорезът" ми, според интензитетът на експлоатация. Това нещо, през жизненият си цикъл, освен надеждност, е създадено да върши много по голям обем от работа, от хоби машините.
Профи техника, лична техника, мислиш ли, че не зная как, какво и колко?!

Не мога да не си представя, къде би стояла твоята китайка, на тая картинка.
Някъде далеч у лево, вероятно извън бюрото ти.

С машини за работа, отнасям се сериозно, но пък уважавам и хобито ти- всеки трябва да има нещо за разпускане.
Не съм имал амбиции за кариера, просто тренирах за здраве и удоволствие.

Не знам китайката ми къде се намира, или колко може да издържи, то при тях качеството варира, но и тях ги ползват за професионални цели. Образецът по който се правят, като мощност и кубатура е аналог на Stihl MS250.
С едно уточнение;
MS 250, 251 не е в профи клас.
При Щил архитектурата на мотора, за професионалния клас, е различна.

Освен това, колко законно правят нещо, което изнасят нанякъде, под някакво име, ползвайки нещо, от някого, е въпрос с голямо В.

https://law.asia/stihl-case-colour-comb ... ion-china/

Щил печелят делата в Пекин.
koveslav - майстор
пон авг 02, 2021 6:15 pmSoviet_Soldier написа:


То не е нужно човек да е минал курсове чак, че да се досети, че като пусне газта и притвори въздуха горивото в цилиндъра не изгаря и се насъбира много масло, което като е минералка оставя силен нагар.
Нагар не се получава от количество масло,а от прекомерна работна температура.Нагар в картера(подбуталното пространство) на двутактов двигател се получава само при силно прегряване или при голямо количество газове пропуснати през сегментите,които газове пак водят до прегряване в подбуталното пространство. Подбуталното пространство постоянно на всеки ход се охлажда от постъпващата нова порция студена смес и при изправен двигател работил дори и с богата на масло смес,там се събира доза течно масло,но не и нагари.Нагарите от голямото количество масло се трупат по челото на буталото,по главата и в ауспуховия отвор-това са точките с най-висока температура,но и там се натрупват само след прекомерно загряване на двигателя.Нагар се получава след преминаване на температурната точка на изпарение на маслото- т.е. след прегряване на тези повърхности.
Маслата имат като характеристика,освен всичко друго и точка на коксуване-т.е. склонност към въглеродни отлагания,или по нашенски казано нагари.Изпитват се чрез изпарение и се бележат с проценти.Обикновено по-редките масла са с по-нисък процент коксуване.Въпроса с отлагането на нагари не е само в това дали маслото е минерално или синтетично,а какви са неговите качества и дали двигателя работи в нормален температурен режим.Единствено това,че като цяло синтетичните масла имат по-високи темп. точки на изпарение прави вярно горното твърдение на Солджера,но пак не е гаранция и зависи от качествата на самото масло.
Прегряването на двутактовия двигател(затягането) става след преминаване на точката на изпарение на маслото отлагащо се от горивната смес по триещите се повърхности.След преминаване над определена работна температура се изпарява цялото количество масло намиращо се в момента в зоните на триене,в резултата на липсата на смазване се повишава триенето и вследствие на това температурата на триещите се повърхности се покачва до точки на провлачване на някои материали-най-напред алуминиевите детайли.За това при съмнения за прегряване се дърпа рязко смукача,за да се обогати максимално сместа и по този начин да се смажат обилно триещите повърности,двигателя се оставя да се задави и угасне и не се прави опит за превъртане,докато не се охлади.Обикновено това го спасява от прегряването без последствия.Това "задавяне" води до мигновено охлаждане,тъй като по-голямото количество масло не може да се изпари напълно,успява да намали триенето,а изпарението на внесенето голямо количество горивна смес от прегретите повърхности също води до охлаждане на повърностите.Ако не се пипа двигателя до изстиване,най-често няма последствия.
Поради тези причини за двутактовата машина са най-полезни променливите режими на работа,за да се преминава често и към режими с по-богати смеси.След всяко преминаване през режим с по-богата смес тя на пракитка частично се охлажда и е готова за нов екшън.Т.е. лоста за газта трябва да се "помпи" възможно по-често!
Обратно на двутактовата машина,при четиритактовата най-добрия режим на работа е постоянния- еднакви обороти и постоянно натоварване.
Другия обсъждан въпрос-маслото в дизеловото гориво.Масло се добавя при съмнения за лоши мазилни качества на горивото.В дизеловата горивна апаратура всички детайли в горивонагнетателните помпи и разпръсквачите разчитат на мазането от горивото.За да се повишат мазилните качества на дизеловото гориво и да се неутрализират последствията от преминаващите частици вода се добавя масло.Вода в горивната апаратура има,защото във всеки обем,включително в резервоарите при по-резки температурни разлики се получават кондензи.Голяма част от тези проблеми с кондензите(и с тяхното замръзване през зимата) се реши с използването на пластмасови резервоари,корпуси на филтри и тръбопроводи в дизеловата апаратура при по-новите модели.Но аз като немарлив собственик съм карал дизелов автомобил купен на около 300 000 и продаден на около 520 000 без да добавям масло и не съм имал никакви проблеми.
Soviet_Soldier - специалист
пон авг 16, 2021 12:12 amkoveslav написа:

Нагар не се получава от количество масло,а от прекомерна работна температура.....
Газта не бива да се напомпва често, защото нагарът далеч не е само от маслото, а и от недоизгорялото гориво. При помпенето на газта се износва и карбуратора. При работа на пълна газ в областта на заглушителя при мотокоси, като FS55 температурата достига до към 220-230 градуса и не се качва повече, а маслото HP Ultra започва да кипи при нагряване над 400 градуса, доколкото си спомням. При минералното щилско този показател е значително по-нисък.

Мнението е модерирано във връзка с т.11 от Общите правила за ползване на форума: В цитатите включвайте само тези части от мнението на потребителя, които коментирате. Не цитирайте мненията, които се намират непосредствено преди вашето. Изключение се допуска, ако вашето мнение е първо на следваща страница в темата.
пон авг 16, 2021 12:46 amSoviet_Soldier написа:
Совче, не знам, поради глупост или съзнателно цитираш целият чаршаф. По вярвам да е поради небрежност и нехайство, което е проява на неуважение към всички, които четат.
Спри да пишеш глупости, моля те! Съвсем откровено.
Човека с един пост показва знания, а ти не спря.
Обикновено дългите постове дразнят, но този е изваден като от учебник.
Ако не си го осмислил, прочети го още само веднъж, Моля!
Ако пак не ти се получи, на следващата литургия ще се помоля за теб.
Soviet_Soldier - специалист
пон авг 16, 2021 8:48 amТрифон П.Трифонов написа:
пон авг 16, 2021 12:46 amSoviet_Soldier написа:
Совче, не знам, поради глупост или съзнателно цитираш целият чаршаф. По вярвам да е поради небрежност и нехайство, което е проява на неуважение към всички, които четат.
Спри да пишеш глупости, моля те! Съвсем откровено.
Човека с един пост показва знания, а ти не спря.
Обикновено дългите постове дразнят, но този е изваден като от учебник.
Ако не си го осмислил, прочети го още само веднъж, Моля!
Ако пак не ти се получи, на следващата литургия ще се помоля за теб.
Ти пишеш глупостите обичайно, а не аз. Последният ти пост е пример за това. Поне към общите приказки и някой друг аргумент да бе пуснал. И да постът е дълг, но са пропуснати доста важни неща.

На твърдението му, че нагарът не се получавал от многото масло, мога да кажа, че и то пречи на пълноценното изгаряне на горивото и резултатът е лепкава смес от масло и недоизгоряло гориво, което слиза надолу и прилепя сегментите и тук прегряването изобщо не е задължително. Ако само при прегряване се случваше да се отделя нагар, то нямаше да се срещат цилиндри със слепени сегменти, но иначе в добро състояние на буталото и цилиндъра.
Нагар в картера(подбуталното пространство) на двутактов двигател се получава само при силно прегряване или при голямо количество газове пропуснати през сегментите,които газове пак водят до прегряване в подбуталното пространство.
И тук не съм съгласен. Гадостите в картера особено при верижните триони са най-вече от лошата работа на въздушния филтър, както и от гореспоменатото недоизгоряло гориво с масло. Особено като се реже суха дървесина и се получава ситна прах, която минава през филтъра с времето тя се отлага в картера, попада в лагерите, възпрепятства свободното им въртене и започва вала да се върти във вътрешните колела на лагерите, което силно го износва и образувалият се луфт не се оправя с проста замяна на лагери.

Има много тънкости в тая тема, особено що се касае до свойствата на маслата, а те далеч не се ограничават до максималната температура която понасят. Качественото масло притежава добри миещи свойства, или иначе казано разтваря нагара, докато некачествените се смесват с него, постепенно гъстеят, втърдяват се и на това се дължат сериозните налепи. Многото минерално масло не разтваря добре, а събира в себе си продуктите от недоизгарянето на горивото. Колкото повече се помпа газта, толкова повече са те, а прекалено многото масло попива в себе си повече от въпросното недоизгоряло гориво, ето по този начин се запичат сегментите и се запушват канала за изгорелите газове в цилиндъра и заглушителя.

Същото е и при 4 тактовите двигатели, на края при смяна маслото е почерняло, не защото е прегрявано, а защото е попило в себе си продуктите отделящи се при горенето. Когато маслото е качествено, то запазва добре своята гъстота и не позволяват въпросните нагари да се отлагат в двигателя. Когато маслото е некачествено, вътре остава една каша, гъстее сериозно от нагара, отлага се по компонентите на двигателя.
-Боже, прибери си...!
Не можеш да не сереш на метеното, макар и веднъж да не си премел.
Вероятно нуждата ти е неистова, не удържаш.
Явно на теб, Господ отдавна ти е простил.

Не, че ще ги изтриеш, но аз да ги запазя, бисерите.
пон авг 16, 2021 11:58 amSoviet_Soldier написа:
...
Качественото масло притежава добри миещи свойства, или иначе казано разтваря нагара, докато некачествените се смесват с него,
..........
канала за изгорелите газове в цилиндъра и заглушителя.
Каналът си е канал, но за друго. За изгорелите газове си има прозорец
...
Когато маслото е качествено, то запазва добре своята гъстота и не позволяват въпросните нагари да се отлагат в двигателя. Когато маслото е некачествено, вътре остава една каша, гъстее сериозно .....
Не си виновен, просто така се е случило с теб.
Soviet_Soldier - специалист
пон авг 16, 2021 12:06 pmТрифон П.Трифонов написа:

Не, че ще ги изтриеш, но аз да ги запазя, бисерите.
За триене са общите ти приказки породени от липсата на знания. Твоите постове са за триене, а не моите.
пон авг 16, 2021 12:58 pmSoviet_Soldier написа:
пон авг 16, 2021 12:06 pmТрифон П.Трифонов написа:

Не, че ще ги изтриеш, но аз да ги запазя, бисерите.
За триене са общите ти приказки породени от липсата на знания. Твоите постове са за триене, а не моите.

Нещо ти се е сгъстило, ма сигур е от климата и лошата вентилация. Коксуваш.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23

Тема "Смесване на двутактова смес" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: