• 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 23
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
lucho - специалист
koveslav написа:
И че не е добра идея да си правите експерименти с новите мотори, няма резерв за това, както при старите. Всичко трябва да се спазва!
Съгласен съм, че с избора на масло компромис не бива да се прави. Но по отношение на бензина няма толкова много възможности. Например на стр. 11 в упътването на моята "CG31EBS" пише:
Използвайте безоловен бензин с октаново число 89.
Но такъв бензин у нас в момента не се продава! (Доколкото си спомням, едно време имаше 88-октанов, а по-късно 92-октанов.) Най-нискооктановият, който се продава сега, е 95-октанов. Толкова ли е трудно да поставят един октан-коректор на ъгъла на предварението на запалването?
ssiderov - специалист
koveslav написа:
Май не четете внимателно.Не твърдя нищо,споменавам разлики и факти. И предполагам,че "компенсират с качества на маслото". Технологийте напредват,ок. Но нали започнахте за обсъждате добавки,октани,по-евтини масла и т.н.,та затова се заех да обясня какво се случва в ДВГ-то. И че не е добра идея да си правите експерименти с новите мотори,няма резерв за това,както при старите.Всичко трябва да се спазва!
Иначе е факт,че започнаха оплаквания от лагери и т.н. Предполагам,че причините са гореописаните.
В скорошен разговор с мой познат сервизен техник на на резачки,косачки,храсторези и т.н.,човека сподели мнение за новите двигатели и технологии.При двигателите X-TORQ и 2 MIX вече и мощността е увеличена,като това предполага и малко промяна в конструкцията.По конкретно лагерите на коляновия вал.Но дали конструкторите са предвидили запас който да поеме новото натоварване не е ясно,но и промени няма!Лагерите са същите!Отхвърля опасността от слабо мазане,защото сухия въздух не влиза в картера,а над буталото.Но да не се отклонявам от темата много.
Просто тези двигатели си искат мазане с хубаво масло!Масло за което в повечето случаи ни се не дават пари или нямаме пари за него!Не става с това което сме сипвали в традиционните двутактови двигатели!Както казахте Вие колега "Всичко трябва да се спазва"!
Поздрави и Честита Нова година на всички!Желая всичко най-добро и ползотворна година! :partyman:
koveslav - майстор
ssiderov написа:
.....Отхвърля опасността от слабо мазане,защото сухия въздух не влиза в картера,а над буталото
За Много години и от мен,колеги!
Ами те и цилиндъра и буталото се мажат със същата смес,но ето че към нея добавяме и сух въздух,т.е. разреждаме я. А колкото до това че не постъпва сухия въздух в картера-да,така е,но след като двигателя е с над 20% по-икономичен,то това означава,че той работи по-дълго време с по-малко смес....дефакто мазането за оборот не е ли намаляло.....Т.е. вече всичко зависи от качествата на маслото.
iivanov - майстор
А дали олекотяването не е виновно ? По-малко материал - по-малка площ за топлоотвеждане . :? За хуск съм чувал , че са стигнали до там , че има случаи на пробити бутала , при по-грубо сваляне на съединител .
ssiderov - специалист
Имат такива модели и Щил с тънкостенни чела на буталата.За това най-безопасно за блокиране си остава въжето!Щил имат нов модел пластмасов стопер извит леко в двата края като лъжица и ляга на по-голяма площ,а не в точка.Иначе си го пробиваш буталото спокойно с класическия стопер.
lucho - специалист
Честита Новата 2017 година! Бъдете здрави и нека Новата година да е ползотворна, плодородна и зеленчукородна! :)
ssiderov написа:
За това най-безопасно за блокиране си остава въжето! Щил имат нов модел пластмасов стопер извит леко в двата края като лъжица и ляга на по-голяма площ, а не в точка. Иначе си го пробиваш буталото спокойно с класическия стопер.
Извинявам се, но не разбрах за какво блокиране става дума тук и какъв е този "стопер".
ssiderov - специалист
А колкото до това че не постъпва сухия въздух в картера-да,така е,но след като двигателя е с над 20% по-икономичен,то това означава,че той работи по-дълго време с по-малко смес....дефакто мазането за оборот не е ли намаляло.....Т.е. вече всичко зависи от качествата на маслото.[/quote]

Тука има един тънък момент който още не съм разбрал.X-Torq двигателя го има с ръчно настройваем карбуратор и електронен(ауто тюн)!Мисля че при ръчния карбуратор този ефект би могъл да се компенсира с настройки!Но при електронния един господ знае какво става!Не ми е ясен принципа на работа на електрониката и за това не коментирам.От технически интерес дано скоро го разбера!Получавал информация от датчици за бензин,атм.налягане и др.Те повечето оплаквания са от моделите с AUTO TUNE.
iivanov - майстор
lucho написа:
Извинявам се, но не разбрах за какво блокиране става дума тук и какъв е този "стопер".
Стопера е инструмент за блокиране хода на буталото. Ползва се при сваляне на съединителя .
koveslav - майстор
iivanov написа:
А дали олекотяването не е виновно ? По-малко материал - по-малка площ за топлоотвеждане . :? За хуск съм чувал , че са стигнали до там , че има случаи на пробити бутала , при по-грубо сваляне на съединител .
Те "грубияните" си чупеха буталата и едно време. Има много "способни" и в същото време страшно самоуверени хора.
Повишаването на обротите,без да се претоварва критично механиката на двигателя може да се постигне единствено и само чрез олекотяване на бутало-мотовилковата група.
Намаляването на дебелините на материалите води и до подобряване на термодинамиката,лесно и бързо отвеждане на топлината,но и до намалявне на механичната здравина на детайлите,наистина.
Но за да мислим правилно за тези неща-не знам дали сте се замисляли,че при свръхобороти двигателите късат биелите и буталата си,но никога и при никакъв вид претоварване(освен при затягане,блокиране) не ги "смачкват" или изкълчват. Т.е.-центробежните сили(зависещи от тежестта на пов. детайли) при възвратно-постъпателното движение,опитващи се да "разкъсат" бутало-мотовилковата група са много по-големи от силите на натиск,които упражняват върху нея разширяващите се газове.Натоварванията от всички тези сили се понасят и от лагерите,естествено.Така че в много отношения олекотяването помага.
koveslav - майстор
ssiderov написа:

Тука има един тънък момент който още не съм разбрал.X-Torq двигателя го има с ръчно настройваем карбуратор и електронен(ауто тюн)!
AUTO TUNE и всяка приличаща на нея система от една страна е добра,защото в процеса на работа много от условията на работа се променят-температура,замърсяване на възд.филтър,атмосф. налягане(силно влияещо на всеки карбуратор,заради различната плътност на въздуха) и т.н. Но истинското определяне на качеството на сместа се прави чрез изгорелите газове-ламбда контрол.При наличието на масло в газовете това е някакъв проблем,нямам идея как е изпълнена като цяло тази система.С принципите на управление на инжекционите съм наясно и правя някаква аналогия,но тук как е реализирано това и какви датчици има и къде са разположени те....нямам идея.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 23

Тема "Смесване на двутактова смес" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: