• 1
  • 2
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
lucho - специалист
Здравейте отново, съфорумци!

Отдавна не бях писал тук, но тъй като вчера завърших окосяването на моята половиндекарова джунгличка, искам да споделя някои впечатления. Имайте предвид, че никога преди това не бях косил с мотокоса, така че това ми беше първото подобно упражнение. От практиката по-добър учител няма, но методът на пробите и грешките не е най-добрият метод за учене. Затова с благодарност ще приема съветите на по-опитните съфорумци.

Първо, ето списък на материалната част, с която работих:
  • Моторна коса "CG 31EBS NA" на "Hitachi" (вж. тази тема).
  • Глава "Lightning load" модел № 559060 (109 мм) на "Oregon" (вж. тази тема).
  • Корда Φ2,5 мм "Techni 280°" на "Oregon" (от комплекта на главата).
  • Самар на "Агромаркет" (вж. тази тема).
  • Поликарбонатен визьор продукт №699 на "Univet" (вж. тази тема).
  • Антифони (наушници) "PW44BKR" на "Portwest".
  • Антивибрационни ръкавици арт. № 7045 на "Cosafety".
От всичко в горепосочения списък съм, общо взето, доволен:

Мотокосата е със средна за "Hitachi" мощност от 1,1 kW (най-маломощната им мотокоса е 0,63 kW, а най-мощната – 1,7 kW). Макар че в гъста и висока трева не може да се подава бързо, защото спадат оборотите дори при пълна газ, все пак се справи със задачата. Площта от около половин декар лозе и овощна градина, обрасли с некосена, гъста, висока, жилава и разнообразна селска трева окосих за общо около 3 часа – на три пъти в три различни дни. За това време изгорих около 1,4–1,5 литра бензин, смесен със зелено орегонско масло в съотношение около 1:45. Предполагам, че някои професионалисти биха се справили и по-бързо дори с тази сравнително маломощна машина, но все пак на мен ми беше за първи път и още не съм усвоил тънкостите на занаята. На два пъти ми се зави снопче трева точно между главата и чашката над нея и трябваше да я вадя, което се оказа трудно, но възможно дори с голи ръце (ако не я извадиш, изобщо не развива обороти дори при пълна газ – само се товари двигателят и върти едва-едва). Не знам как може да се предотврати това явление. Единственото ми оплакване от мотокосата е, че много трудно пали при студен двигател. Пробвах с малко газ (спусъкът задържан с фиксатора) с и без смукач и без газ с и без смукач – все тая! Трябва поне 20–30 пъти да се опъне въжето на стартера, за да загрее малко от това и чак тогава благоволява да запали. Отначало не може да развие обороти и гасне при подаване на газ, но при следващия опит вече постепенно си влиза в режим. Може би нещо бъркам при тази процедура – ако е така, пишете каква ми е грешката, но вече няколко пъти е все така.

Главата се представи отлично. Не можах да я счупя дори след удар в керемида (която не бях забелязал, защото слънцето ми блестеше в очите) на пълни обороти! Само кордата от едната страна се скъса, но не точно в отвора, от който се подава, а малко извън него и беше достатъчно да я тупна в земята няколко пъти, за да излезе нова корда и да възобновя косенето, без да е необходимо да разглобявам главата и дори да спирам двигателя.

Кордата, макар и с диаметър само 2,5 мм, успява с лекота да среже почти 2 см дебелите стъбла на някои треви! Реже дори тънки (2–3 мм) дървесни издънки, но по-големите я късат. Общо взето, доста икономично се изразходва.

Самарът също върши чудесна работа и с него тежестта на мотокосата се носи не само от рамената, но и от таза, така че изобщо не се усеща.

Визьорът защитава дори брадата и след работа сравнително лесно се измива от парченцата трева, за разлика от мрежестия. Но ако косиш точно срещу ниско слънце, тревата се вижда много лошо и в такъв случай е по-добре да косиш с гръб към слънцето, ако е възможно. Капките от изпотяването от дъха не пречат особено на видимостта.

Антифоните (този модел впрочем се използва и от летищния персонал за защита от шума на самолетите) силно заглушават както рева на двигателя, така и пращенето от ударите на кордата в тревата. Лично аз си падам малко фонофоб, така че много ми помагат.

Антивибрационните ръкавици вършат сравнително добра работа, макар да успяват да поемат вибрациите само частично (не съм и очаквал друго).

Поради тежестта на двигателя отзад мотокосата се превръща в нещо като люлка и трябва да се внимава да не се натиска прекалено много в земята, защото започва да се люлее нагоре-надолу, а да се следва плавно теренът. Това е умение, което с течение на времето би трябвало да се овладее.

Това е засега! Извинявам се за дългото съобщение и благодаря за вниманието! :)
Последна промяна от lucho на нед май 14, 2017 5:40 pm, променено общо 1 път.
hidrazin - майстор
Що мотокоса бре? Ти нали беше фен на електрическите с акумулатор??? :-D
:partyman:
iivanov - майстор
Чак сега ли я запали ? А беше такъв мераклия . Опиши процедурата по палене стъпка по стъпка .
Колко масло сипваш.на литър , викаш ?
Kokar - специалист
iivanov написа:
Чак сега ли я запали ? А беше такъв мераклия . Опиши процедурата по палене стъпка по стъпка .
Колко масло сипваш.на литър , викаш ?
Тук

Металната перка на косата не е ли по-универсална и безгрижна за некултивиран терен?
Издънки до 1.5-2 см не са проблем тогава.
vrangelov - специалист
lucho,
Не е нормално да пали чак след толкова много дърпания. Сигурно си я бил задавил. Пробвай да я запалиш без газ или поне с много малко! Едно, две дърпания на смукач трябва да са достатъчни, за да "препука" двигателя и после трябва още едно дърпане без смукач, за да запали.

iivanov, 1:45 е 22 грама масло на литър бензин.

Поздрави


P.S. От линка на колегата останах с впечатлението, че главата се върти на празни обороти. Не трябва!
iivanov - майстор
vrangelov написа:


iivanov, 1:45 е 22 грама масло на литър бензин.
Аз знам , колко е . Даже е 22,5 . :-D Обаче някои нови в използването на двутактови бъркат .
keymaker - специалист
И 25 мл. масло да слагаш не е грешка, моите машини винаги с толкова са работили. С трудното палене, най вероятно допускаш грешката дори след първото припукване да не връщаш смукача и да я давиш. Пали я със застопорен спусък.
Разхода за тая площ е добър, а с времената ще започнеш за се справяш все по добре.
Ако работиш с ножа внимавай с газта, ножа има по малко съпротивление.
burkov - специалист
Да питам и аз по темата, с моя китарц Baukraft (райдерче) ми се струва че нещо не е наред. Коси добре и се справя с дебели и жилави треви обачее винаги работи само на смукач. Почти няма палене без смукач и като запаля, дори да поработи малко, върна ли смукача гасне веднага. На какво се дължи според вас. Разходс мисля че е нормален. Вчера окосих около 300 квадрата некосена джунла с около литър.
vrangelov - специалист
iivanov написа:
Аз знам , колко е . Даже е 22,5 . :-D Обаче някои нови в използването на двутактови бъркат .
Да де, ама помислих, че не ти се смята. 22,2 е и затова го закръглих на 22. Аз се опитвам да минимизирам грешката, като правя по два или три литра наведнъж. Ако остане, най-често отива за пръскачката, но понякога и за резачката. Като направя повече за пръскачката, остатъка отива за косачката.
iivanov - майстор
vrangelov написа:
Ако остане, най-често отива за пръскачката, но понякога и за резачката. Като направя повече за пръскачката, остатъка отива за косачката.
А пък съвсем ако остане , отива в субаруто на невата . Нищо , че е четиритактов . :-D Всъщност там отива всеки бензин , като се позаседи .
  • 1
  • 2

Тема "Първо косене с моторна коса "CG 31EBS NA" на "Hitachi"" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: