Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
brum - майстор
Колебая се как да постъпя и реших да питам за съвет.

Имам една моторна коса (нещо подобно на RTR/Rider - едно и също нещо но с различна марка). От както я имам не работи добре. Имаше опити за настройване на карбуратора, но с нулев успех за момента. Проблемите са следните:
  • Като загрее трябва смукача да е по средата, иначе при подаване на газ двигателят изгасва.
  • Струва ми се, че не достига до достатъчно високи обороти. Със смукача успявам да ги кача малко, но успява да се развърти само като обеднее сместа (точно преди свършване на горивото).
  • Вибрациите ми идват в повече - след час работа с нея има още 2 часа дето ме мравучкат ръцете.


Последно я ползвах с леко стар бензин (на 2 години) и с може би маааалко повече масло от необходимото, но проблемите които описвам са от както я има. Тогава просто си мислех, че така си работят 'смотаните' марки. Сега някак си дойде момента да помисля как да продължа.

Вариант 1 ми е да се опитам да занеса тази някъде за ремонт и да видят дали наистина е с проблем или си въобразявам. Надявам се да успеят да настроят карбуратора и да заработи сравнително нормално след това.

Вариант 2 е да си купя нещо марков (до 1000лв) защото само това би успяло да елиминира поне до някъде последният проблем. Като гледам тия по улиците как косят с разните машини на Щил и Хускварна - ми то няма нищо общо с тази дето ползвам. Дори двигателят им работи като часовник спрямо моята. Пък и ако тези имаха проблем с вибрациите хората дето работят по улиците щяха да седят редовно по доктори.

Та търся съвет - да се опитам ли да оправям старата (и ако да - къде да я занеса) или да си купя нова (и ако е нова - какво да избера). Парите в ситуацията не ме притесняват - мерак ми е от 3-4 години да се сдобия с хубава коса и съм готов да ги жертвам. Както има една приказка - кеф цена няма. А на косенето гледам като удоволствие което е съсипано от зле работещата машина в момента.

Може би е добре и да спомена какво кося - двора на вилата. И надявам се в най-скоро бъдеше на друга къща за постоянно живеене. На вилата тази година тревата не е косена и е висока почти колкото мен (има-няма 1.5 до 2 метра). Та обезателно трябва има и нож. Площ - малко под декар.
iivanov - майстор
Давай направо на вариант 2 , щом не те притесняват парите . Човекочасовете на майстора ще са същите , като за маркова машина .
lov - майстор
Какво е състоянието на гарнитурите на карбуратора и тази под пластмасовия кривундел дето е хванат за цилиндъра. Даже по точно се съмнявам че там си с разхлабени болтове и гарнитурите са в ред. И ако го разглабяш внимавай че там има едно отворче с диаметър около1,5-2 мм да не е запушено
Свали карба и затегни болтовете под него. Те са два всъщност. Всички признаци говорят за това и няма да е последната дето съм видял с такива признаци по същата причина. И после си регулирай карба щом си го пипал.
brum - майстор
Хм, ще погледна за разхлабени болтове или за скъсана гарнитура. Ако се окаже нещо толкова елементарно - ще ѝ дам още един шанс :) .
sian - специалист
По какво разбираш кога смукача е отворен. Относно вибрациите често се дължи на неправилно монтиран или или неизправен режещ инструмент.
brum - майстор
За смукача - не помня много :) . В единият край беше в режим за палене, в другият за работа като е загрял двигателят. Отворен е там където е за палене, затворен е другото. Белязано беше май на корпуса на косата.

Относно инструмента - и с нож, и с кордова глава (хубава и маркова) - все си вибрира повече от колкото ми се иска.
brum - майстор
Тъй, малко снимки да кача на това дето го мислех за смукач и на карбуратора.

Смукача май не е точно смукач. Представлява пластина с малка дупка. Седи точно между въздушният филтър и дросела. При затворено положение косата смуче въздух само през малката дупка. При отворено положение - през голямата дупка която пластината закрива.

На другат снимка е карбуратора и дросела. Карбуратора е само с един винг за регулиране. Има един допълнителен малък който контролира колко да седи отворен дросела ако не е подадена газ.

Нямаше разхлабени болтове и скъсани гарнитури. Старите не оцеляха при свалянето и сега ще ги сменя с течна гарнитура за картери (едно като силикон, ама май по-скоро е полеуретаново лиепило). Ще внимавам да не запуша нещо което трябва да седи отпушено.

Та като гледате "смукача" - каква му е ролята. Какво се случва когато е "затворен" и дросела успява да смуче въздух само през малката дупка?

Прикачен файл

smukach.jpg
brum - майстор
Хм, нещо не успях да кача 2 снимки в един пост. Ето го и дросела.

Прикачен файл

carb.jpg
gnt69 - майстор
съб юни 23, 2018 12:38 pmbrum написа:
Та като гледате "смукача" - каква му е ролята. Какво се случва когато е "затворен" и дросела успява да смуче въздух само през малката дупка?
Точно това му е ролята на смукача. Да затвори притока на въздух за да влезе повече бензин и да е по богата сместа при студен двигател.
brum - майстор
А малко насоки как да настроя карбуратора? С този единствен винт за настройки по него се надявам да не е много сложно...

Тема "Ремонт на моторна коса или нова такава..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: