• 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 36
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
hidrazin - майстор
чет мар 14, 2024 4:06 pmkr1100 написа:
Сакън в никакъв случай после ядове. Адски запича и прешлени на верига и зъбчатката на шината след дълъг престой , че трябва киснене в бензин . Патих с такова на разтегателната резачка за клони от ЛИДЛ купена някъде 2014г. Есента рязох , а напролет ядец- веригата не се движи.
Това е полезно. Ама не за мен де. Няма опасност да тръгна да купувам такова... :-D
:partyman:
пишман_майстор - майстор
Ми то в инструкцията си пише за екомаслото ( вид олио с "добавки") :
След приключване на рязането да се източи наличното от резервоарчето и да се налее минерално масло , да се промие системата.
Колко четат инструкции-отделна тема , а колко прочели пък го спзват... пак отделна тема. Но всички които си препатят, да стане на клей и да блокира с чернилка всичко наред - никога повече не се връщат да си купят такова, ако ще и лев да стане литъра му :)
Аз лично ползвам евтино наливно масло за скоростни кутии, дифф-ове и други такива . Това лятото, зима ако е ( студ ) - М10 или М16 .
Веригите и шините живеят най-дълго с диференциално масло. Зъбците се смаляват от точене , но звената си остават с минимални луфтове. Имал съм случаи една шина да я изкарам с поне 10-12 вериги и два ринга. Изпробвано десетки години при мен.
hidrazin - майстор
чет мар 14, 2024 8:09 pmпишман_майстор написа:
Веригите и шините живеят най-дълго с диференциално масло.
:? Възможно, и няма причина да не ти вярвам.
Ама диференциалното не ти ли смърди на чесън бре? :-D
:partyman:
vlax - майстор
чет мар 14, 2024 8:09 pmпишман_майстор написа:
Аз лично ползвам евтино наливно масло за скоростни кутии, дифф-ове и други такива ...
Веригите и шините живеят най-дълго с диференциално масло...
+1
ЕР90 ползвам и нямам проблем.Преди съм ползвал и АН 100,но вече не предлагат при нас наливно,само на варели. :-D
Indianec 2 - специалист
чет мар 14, 2024 11:36 amhidrazin написа:
Какво масло се използва за веригата има значение само за тези дето основно с това се занимават.
Ако някой се притеснява каква маслена мъгла ще диша, да не използва двигателно масло - нито ново, нито отработено.
Има си масла специално за вериги и са под 10 кинта за литър.
В моторните масла има добавки които ги няма в маслата за веригите. И добавките си остават в маслото независимо дали е ново или отработено.
За тези дето са много "ЕКО" - има масла за вериги дето са биоразградими.
Ако ще се използва ново моторно масло е добре да е от най-евтиното. Има шанс да няма добавки или да са минимални.
За защита на очите има очила...
За любителска работа и с малък обем става почти всичко, включително отработено. Само дето цапа...
:partyman:
P.S.
ср мар 13, 2024 5:47 pmIndianec 2 написа:
смесено с трансформаторно
Трансформаторното масло има мазилни свойства горе-долу колкото има и нафтата. Демек няма почти никакви.
Затова добавям отработено.
Даже като каза нафта се сетих преди време питах дали с трансформаторно мога да карам стария дизел, ми стана, но няма количество и вече съм с комър рейл.
hidrazin - майстор
пет мар 15, 2024 12:00 amIndianec 2 написа:
Затова добавям отработено.
Е и?
Отработеното масло е такова което вече е с намалени или почти никакви мазилни свойства.
Ти допълнително го разреждаш с нещо дето няма никакви мазилни свойства.
Демек - Манджа с грозде... , бира с минерална вода и подобни... :-D
:partyman:
Soviet_Soldier - специалист
Щом не е тръгнала да дълбае шината и не къса веригите, явно някакви минимални смазващи свойства има. Лошото е, че като не се смазва пълноценно, веригата се нагрява бързо и силно, пък металът колкото повече се грее, толковапо-мек става. Та е малко съмнителна икономия, но в крайна сметка всеки сам си преценява.

Мой приятел беше взел евтино, уж М8В ,за такова му го продали (Съветско минерално масло за 4 тактови двигатели), само съсипа шината на чисто нов Mcculloch. Явно трансформаторно са му пробутали. И понеже ходи на отдалечен обект да върши работа с нея, натискал, натискал, колкото да приключи и да не се разкарва пак, та в момента шината е деформирана и посиняла.

Аз миналия месец вероятно убих маслената помпа на моя китаец, но следващия път ще си проличи. Не ми стигна за малко горивото, забърках половин резервоар 250мл, обаче в бързината забравих да долея масло за веригата. Масло в масления резервоар винаги остава, пък и помпата е настроена на средна позиция, не блъска на макс, щото шината не е кой знае колко дълга, та едва ли е работила продължително на сухо. Поне по шината силно износване и посиняване няма. Чак като я разглобих да я чистя се усетих какво е станало.
miroki - майстор
чет мар 14, 2024 4:02 pmkr1100 написа:
ср мар 13, 2024 4:31 pmmiroki написа:
Аз моята винаги с отработено масло я карам, но го ползвам година след сипване сериозно утаено. Но е обикновено китайче от ония, които продаваха в Кауфланд.
Жълто като китаец ли е машинчето ?
Имам такова и му става шината и веригата от Гризли 1850 W купено втора младост през далечната 2007г. Изпища му зацепването към верижното колело / съединителя/. Та без да искам се оборудвах с 2 ри к-т верига ишина.
Уж е 2400W , но са китайски , по-слабо е от Гризли -то
Не, партидата бяха зелени. Много е китаец. :)
Но, не помня кога бяха 99 лв.
Един орех падна в двора и ми се наложи да го режа, та така спешно го взех.
Кусура е, че каквото и масло да сипя за веригата до другата седмица е изтекло. За това почнах с отработено и вече не помня колко години е така. Поне 7-8. То като работи машината пръска напред, не отгоре ми. Само първата година си рязах дървата за зимата с него. Сега си ги купувам нацепени. Може би за това изкара толкова. Отдавна съм спрял да робувам на машини и марки. А и може да не го намеря някоя неделя. Ако е голяма белята, следващата машина и толкова. Понеже не се занимавам професионално с това и не ходя да режа на хората дървата.
емовлаха - специалист
Изхабени вериги убиват режещата гарнитура неправилно източена верига също



Хускварната не успя да си намери настройките дали и не кипна празния ход отиде горе на черешата
пишман_майстор - майстор
чет мар 14, 2024 9:31 pmhidrazin написа:
чет мар 14, 2024 8:09 pmпишман_майстор написа:
Веригите и шините живеят най-дълго с диференциално масло.
:? Възможно, и няма причина да не ти вярвам.
Ама диференциалното не ти ли смърди на чесън бре? :-D
:partyman:
Е насмърдява си там, ма аз проблем нямам с това. Повече ми е мъка липсата на алкилатбензин ( бензин Аспен ) . Намирам когато изляза навън , но трябва съм с кола . Последно време и цената му скокна "мъжката" в малките разфасовки...
П.п. скоро не съм търсил при нас за наличност, цени. Трябва да проверя, да си взема там една туба .
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 36

Тема "Резачка за дърва" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: