• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 21
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
Soviet_Soldier - специалист
чет окт 15, 2020 9:36 amdragozow написа:
Това може да важи за определени марки. Аз колко Husqvarna и Hitachi съм продал и нямам такива наблюдения, при това сервиза е при мен. Не случайно надлъжните са по-скъпи и с повече екстри като външни четки, плавен старт, регулиране на помпата за маслото и др.
Цената се формира от много фактори. Човекът го обясни във видеото, че при концепцията с надлъжен мотор при стартиране резачката клюмва настрани, по тази причина е желателно да имат плавен старт, който оскъпява конструкцията излишно и прави работата по-мудна. Помпите за масло са различни типове и те нямат общо с двигателя, дали ще е регулируема или не си е решение на производителя. По принцип регулировката на маслото е за професионални резачки, където се ползват шини с различна дължина. При битовите електро резачки рядко се допуска ползването на по-голяма шина от тази в комплекта (около 40см). Също спирачките и "съединителите" на електрическите са много различни, като конструкция. При някои модели, като се пусне газта веригата бързо спира, при други продължава по инерция. Конструктивни особености много, но като говорим за надеждност, тези с напречен мотор са по-здрави и го твърдят много професионалисти. Около 70% от случаите със слизани зъбни колела са при версиите с надлъжно разположен мотор. Не е сложен скъп или фатален ремонт да се заменят колелцата, но аз особени предимства в концепцията с надлъжен мотор не виждам. Цената е по-висока, както вече подчертахте, надеждността е по-ниска. Какъв смисъл има в покупката на резачка с надлъжен мотор? Единствения плюс е, че е по-плоска, и ако с нея се мъчите да прониквате между клоните на дърво и да го кастрите ще е по-лесно, обаче пък е за сметка на дължината, което я прави по-неудобна за работа в по-ограничени пространства.

Ето мнението на още един професионалист, който потвърждава, че концепцията с напречен двигател е по-надеждна. Като цяло много подробно и информативно видео е направил на темата:
ZEDYCUS - майстор
А защо си мислиш, че говоря теоретично? Никога не съм си позволявал да давам мнение в този и друг форум, ако нямам лично впечатление. Имал съм и продължавам да работя и с двата типа резачки на макита, за които ми показваш клипчета на базата на впечатления на някой друг ползвател.
А пък клюмване при старт, си е за бисерите от всякъде. Айде със здраве да си гледаш клипчетата.
Soviet_Soldier - специалист
чет окт 15, 2020 12:20 pmZEDYCUS написа:
А защо си мислиш, че говоря теоретично? Никога не съм си позволявал да давам мнение в този и друг форум, ако нямам лично впечатление. Имал съм и продължавам да работя и с двата типа резачки на макита, за които ми показваш клипчета на базата на впечатления на някой друг ползвател.
А пък клюмване при старт, си е за бисерите от всякъде. Айде със здраве да си гледаш клипчетата.
Точно защото пишеш глупости, за това съм уверен, че си само на теория. Ами гледам си ги клипчетата, защото със сигурност е по-разумно да взимам акъл от професионалисти ремонтирали стотици, а може би хиляди подобни резачки, отколкото на някой си, дето имал същата Макита. . . Казват професионалистите, че с напречен двигател е по-надеждно, то си и личи, че зъбните колела са значително по-масивни. Отделно на фините зъби луфтовете им се отразяват доста по-лошо, отколкото при тези с масивните зъби.
И аз имам и съм работил, както с бензинови, така и с електрически, но едно е да работиш с тях, съвсем друго да ги ремонтираш всеки ден. Когато са ти минали не 1-2, а стотици през ръцете може да си направиш сметка, кое е по-надеждно, като концепция.

И кое точно е за бисерите? За какво служи плавния старт? Неговата цел е да не допусне резкия тласък, когато електромоторът се задвижи и да щади механичните компоненти от претоварванията. По-горе ти го казаха, с надлъжен двигател по-често се комплектоват с тази "екстра", сигурно си има защо нали? Поставят го по-често при тях, точно защото тласъкът е страничен и конструкцията при тях е по-слаба.
ZEDYCUS - майстор
акъл от професионалисти ремонтирали стотици, а може би хиляди подобни резачки, отколкото на някой си, дето имал същата Макита. .
От къде взимаш акъл, малко ме интересува. :-D А сред Хилядите ремонтирани от специалистите случайно да мерна някоя Макита, Хитачи, Щил или Хускварна?
Дали ми вярваш или не също не ме интересува, но защо подминаваш и неглижираш мнението на човекът който ги продава и сервизира същевременно?
Аз приключих с темата. Жив и здрав.
dragozow - майстор
Ок, да направим един експеримент щом си толкова убеден в ниското качество на надлъжните. Нека всеки с маркова електрическа резачка напише каква е и какво е сменил по задвижването. Като напънеш напречната в дърво и я натиснеш много, заради липсата на съединител заминава водещото колело, което го играе един вид буфер за да не изгори мотора. При надлъжната сработва електронната защита и спира машината. Те и ъглошлайфите от 50 и от 300 лв имат еднаква конструкция, но качеството им е различно. Имам едни клиенти каменари, купуват малки ъглошлайфи по 1,6 kW само. Всичко друго не издържа, но като го хване да работи не спира цял ден. На евтиния веднага е за корона, пиньон и е пълен с прах. Скъпите си изкарват гаранцията.
Soviet_Soldier - специалист
чет окт 15, 2020 8:18 pmdragozow написа:
Ок, да направим един експеримент щом си толкова убеден в ниското качество на надлъжните. Нека всеки с маркова електрическа резачка напише каква е и какво е сменил по задвижването. Като напънеш напречната в дърво и я натиснеш много, заради липсата на съединител заминава водещото колело, което го играе един вид буфер за да не изгори мотора. При надлъжната сработва електронната защита и спира машината. Те и ъглошлайфите от 50 и от 300 лв имат еднаква конструкция, но качеството им е различно. Имам едни клиенти каменари, купуват малки ъглошлайфи по 1,6 kW само. Всичко друго не издържа, но като го хване да работи не спира цял ден. На евтиния веднага е за корона, пиньон и е пълен с прах. Скъпите си изкарват гаранцията.
Аз съм уверен, защото с очите си виждам, че между двата модела при тази с напречен двигател 1 зъб е колкото 3 при тази с надлъжен. Нормално да е доста по-здрав. А мненията тук биха били твърде малко, че да правим изводи, ако изобщо такива има. Колкото до защитите на електромотора, има различни подходи.

Аз не случайно пращам видеа от сервизи. По форумите почти всеки ще изкара неговия избор най-добър, дори и да не е така или ще похвали даден продукт, само щото е чел, че въпросната марка е хубава. За радост Макита е доста разпространена марка и има много клипове с мнение на професионалисти. Ето видео за конкретния модел с надлъжен двигател, към който се е насочил питащия. Авторът ясно е написал "Не препоръчвам" и е обяснил нагледно защо:

ZEDYCUS - майстор
Аз съм уверен, защото с очите си виждам, че между двата модела при тази с напречен двигател 1 зъб е колкото 3 при тази с надлъжен.
Ограмоти се малко по темата за зъбните колелета, информация в нета има доста. Правия зъб за да носи същото натоварване като зъба на еволвентно зъбно колело трябва да е голям. За мое нещастие на курсовата ми работа навремето, ми се падна редуктор с прави зъби. Аз чертаех на размер а2, съкурсниците чертаеха редуктори с наклонени зъби и размера на картона беше наполовина. :butthead:
Четах коментарите под твоя клип, някои дават по правилни заключения от майстора. Е от същия майстор друго клипче, как хвали същата конструкция, че даже и на същата марка, пък даже и с пластмасови колела. :-D

Повече няма да вдигам темата, щото явно целта е такава да дигнем рейтинга на направи си сам форума, да излиза напред в търсачките. Поредната тема която ми затвърждава мнението.
Па я клъвнах кат шарань. :lol:
Soviet_Soldier - специалист
чет окт 15, 2020 11:49 pmZEDYCUS написа:

Ограмоти се малко по темата за зъбните колелета, информация в нета има доста. Правия зъб за да носи същото натоварване като зъба на еволвентно зъбно колело трябва да е голям. За мое нещастие на курсовата ми работа навремето, ми се падна редуктор с прави зъби. Аз чертаех на размер а2, съкурсниците чертаеха редуктори с наклонени зъби и размера на картона беше наполовина. :butthead:
Четах коментарите под твоя клип, някои дават по правилни заключения от майстора. Е от същия майстор друго клипче, как хвали същата конструкция, че даже и на същата марка, пък даже и с пластмасови колела. :-D

Повече няма да вдигам темата, щото явно целта е такава да дигнем рейтинга на направи си сам форума, да излиза напред в търсачките. Поредната тема която ми затвърждава мнението.
Па я клъвнах кат шарань. :lol:
А предишните 2 техинка и те ли са се заблудили? Ха ха
Това видео е за модел UC3530A, а не за този, който по-горе е споменат. За разлика от предишната Макита, валът тук е с шлици към зъбното колело, което бе проблем при гореспоменатия модел. Пък и зъбното колело е пластмасово и със сигурност лесно се слизва, което е обичайно за моделите с надлъжен мотор. И ти ми говориш за ограмотяване. Нищо де, поне ще си легна тази вечер с хубаво настроение, развеселен! Ха ха

Колкото до чертежите на зъбни колела, с такива неща се занимавахме в 7-8-ми клас някъде, по труд и техника. Явно и аз, като теб още от тогава съм станал експерт на темата, ако разбирам правилно, какво се опитваш да намекнеш. ;dd
Бойче, с тези дълги постове, формирани на база Интернет ограмотяване, гледане и предлагане на клипове, файда не привнасяш много. Долу-горе е ясно какъв ти е интереса и накъде сочи феда, но с постове опит не се трупа. Опита си личи.
Индианец - специалист
пет окт 16, 2020 6:21 pmТрифон П.Трифонов написа:
Бойче, с тези дълги постове, формирани на база Интернет ограмотяване, гледане и предлагане на клипове, файда не привнасяш много. Долу-горе е ясно какъв ти е интереса и накъде сочи феда, но с постове опит не се трупа. Опита си личи.
Абе не знам дали има опит или не, ама към бой върви. :-D
Вече в тая тема за втори път.
Важното е да е по-безопасна и да не се озорява поне според мен де.
Иначе електрическите са ми малко непознати, маам с бензинова. :)
Даже днес повалях дърво за първи път.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 21

Тема "Резачка за дърва" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: