чет окт 15, 2020 9:36 amdragozow написа: Това може да важи за определени марки. Аз колко Husqvarna и Hitachi съм продал и нямам такива наблюдения, при това сервиза е при мен. Не случайно надлъжните са по-скъпи и с повече екстри като външни четки, плавен старт, регулиране на помпата за маслото и др.Цената се формира от много фактори. Човекът го обясни във видеото, че при концепцията с надлъжен мотор при стартиране резачката клюмва настрани, по тази причина е желателно да имат плавен старт, който оскъпява конструкцията излишно и прави работата по-мудна. Помпите за масло са различни типове и те нямат общо с двигателя, дали ще е регулируема или не си е решение на производителя. По принцип регулировката на маслото е за професионални резачки, където се ползват шини с различна дължина. При битовите електро резачки рядко се допуска ползването на по-голяма шина от тази в комплекта (около 40см). Също спирачките и "съединителите" на електрическите са много различни, като конструкция. При някои модели, като се пусне газта веригата бързо спира, при други продължава по инерция. Конструктивни особености много, но като говорим за надеждност, тези с напречен мотор са по-здрави и го твърдят много професионалисти. Около 70% от случаите със слизани зъбни колела са при версиите с надлъжно разположен мотор. Не е сложен скъп или фатален ремонт да се заменят колелцата, но аз особени предимства в концепцията с надлъжен мотор не виждам. Цената е по-висока, както вече подчертахте, надеждността е по-ниска. Какъв смисъл има в покупката на резачка с надлъжен мотор? Единствения плюс е, че е по-плоска, и ако с нея се мъчите да прониквате между клоните на дърво и да го кастрите ще е по-лесно, обаче пък е за сметка на дължината, което я прави по-неудобна за работа в по-ограничени пространства.
Ето мнението на още един професионалист, който потвърждава, че концепцията с напречен двигател е по-надеждна. Като цяло много подробно и информативно видео е направил на темата: