Стоянски написа:Колкото до камерите на борда - едва ли е някакъв проблем да монтират достатъчно и навсякъде, където има нужда,Ами виж сега, имам си някакви собствени виждания и предположения.
та пилотите с един поглед да разберат какво не е наред, вместо да се чудят КМС?
На фона на цената на едно летателно средство и цените на билетити, стойността на тая работа едва ли е проблем...
Тук въпросът е ЗАЩО НЕ СЕ ПРАВИ?
Един самолет се проектира и до първата бройка минават едни 15-тина години.
Разчета е да се използва едни 40 години след това. Например Еърбъс А380 - един от най-новите и модерни самолети.
Идеята за него възниква 1988-ма година. След 5 години е готов някакъв първоначален проект.
Година по-късно идва и решението за първата бройка. Проектиране до към 2000-та година и чак 2005-та е първия полет.
Доста дълъг период нали?
След като е конструиран и пуснат в производство, всякаква промяна и допълнения са изключително трудни почти невъзможни по много причини.
Погледни кабината на тоя самолет - направена е от лесно сменяеми панели.
Предполагам първоначално по панелите са били предвидени уреди от типа на часовниците като в другите самолети.
После е лесно самите панели да бъдат подменени с нови и модерни панели с дисплеи но конекторите отзад са същите, както и окабеляването.
Демек вадиш стария панел с часовниците и слагаш такъв с дисплей. Останалото - виждат се ръчки и копчета типично от преди 15-20 години.
Та възможните промени са основно там.
Още по-сложно става за самолет който вече е в експлоатация - трябва да го спреш да лети, да го разглобиш частично, да направиш нови инструкции за проверка, нови тестове...
Ето част от окабеляването на този самолет - 530 километра кабели...
Може би ще е така за самолети които сега се проектират и ще излязат след 10-15 години...