Всеки да напише по някоя весела случка или виц.

Колко сантиметра е страната на куб с обем 100 литра? Изберете най-доброто приближение от следните:

8%
31
3
18%
34
7
5%
37
2
Няма гласове
40
5%
43
2
61%
46
23
3%
49
1
Няма гласове
52
Няма гласове
55

Общо гласове: 38

toolegittoquit - майстор
Каква ще да е тая математическа интуиция? Краткосрочната памет е краткосрочна памет не случайно.
kalpev - специалист
Гласувах. За съжаление, по никакъв начин не мога да докажа, че съм си смятал задачата сам.
Може би трябваше разсъжденията да ги пишем в друг раздел или тема, без да са видни тук.
Ако искате, мога да ви дам моите разсъждения, но те са много близки до вече написаните от jordanvass, защото и аз знам, че 5 на трета е 125...
В интерес на истината, най-лесно е решението на sstefanov, ама кой да се сети за старото правило...
Покрай отклонението на lov и в същия дух, много ми се ще Lisko да ми отговори на един въпрос:
Lisko, ти как ще приемеш моето твърдение, че по условие където си дал 100л, всъщност са 80л, а тези 100л са само привидни?
dyaneff - майстор
profesionalist_wood написа:
Безделници :-D
По-добре безделници, отколкото без празници. :)
lov - майстор
Нарочно не отговорих а пуснах това за песимиста и оптимиста. Принципно задачата не е сложна само трябва да се внимава в дименсиите сиреч сантиметри и дециметри, че да се получат литри. Иначе с повдигането на квадрат или куб още си ги помня от ученическите години в математическата гимназия. Числата на квадрат до 20 сега и на сън да ме бутнеш ще отговоря но на трета или четвърта степен почвам да се зоря. А имах съученик дето седяхме на един чин него и даскалите го ползваха като калкулатор. За него до 100 на трета и четвърта бяха като таблицата за умножение. :shock:
Lisko - майстор
kalpev написа:
..
Покрай отклонението на lov и в същия дух, много ми се ще Lisko да ми отговори на един въпрос:
Lisko, ти как ще приемеш моето твърдение, че по условие където си дал 100л, всъщност са 80л, а тези 100л са само привидни?
Ще отговоря с усмивка :)

Мисля че хората решават по-успешно ако ги оставиш на спокойствие (или пуснеш във форум), а ако отидеш при някого и му я кажеш тая с думи, започва едно притеснение и логиката бяга. Особено ако човека се притеснява.
Мисля си също че такива задачи трябва да се дават в училище, и не защото някога може да ти притрябва когато си на село и не си носиш смартфона, а защото развива логиката по принцип. То човек докато е ученик точно това му убягва - вика си - и що го учим сега това като няма никаква ползва.

Във варианта за ученици може би трябва да бъде зададена така - предложете най-близко приближение и обяснете защо, без да има дадени никакви примерни стойности.
kalpev - специалист
Lisko написа:
Ще отговоря с усмивка :)
Правилно :-D
И аз така се смеех за еднаквите фигури в условието, които били само привидно еднакви, а всъщност били различни :-D Въобще, голям смях пада :-D

Та, по същество.
Не съм дал отговор на задачата ти. Писах само, че гласувах, но не и какво точно.

Та, решението на задачата ти е 43 :-D :-D :-D
Това е така, защото тези 100л по условие, само привидно са 100л, а всъщност са 80л!
Сигурно ще си зададеш въпроса как така тези 100л станаха 80л?
Ми, много просто - със зрителна измама. Tова в условието, което всички виждат, че е дадено 100л, всъщност е 80л., а цифричката 100 е зрителна измама. Как така не го виждате това 80, просто не проумявам, толкова е ясно #-o
Второ доказателство - решението е 43, защото аз ти го казвам! Имай предвид, че съм голям професионалист в тия задачи. Смятам наум като осемядрен процесор, а компютрите ми са десеткомногомного процесорни, страшна работа са, ти казвам, софтуерът им е 6D. Така, че щом аз като супер професионалист твърдя, че решението е 43, то просто е така и съм прав.
За повече доказателства, мога да ти сметна и някой ъгъл на куба за по-голям ефект в твърдението си. Мога да ти нарисувам и някой начупен диагонал в него, немаш грижи - все пак съм супер професионалист и ги разбирам тия работи. Поради това, ако някой смее да твърди на мен, професионалиста, че решението ми е грешно, значи е глупак.
И защо си ползвал думичката обем в тая задача, а? Аз като професионалист ти казвам, че обем се ползва при двумерни фигури, а при тримерни се ползва лице. Ей, докога ще ви уча, ей...
Сега ще кажеш, че ти си съставител на задачата и наистина си имал предвид по условие 100л. Нема такова нещо!!! Това е недопустимо! Така задачата става безинтересна, защото условието е скучно вярно и има само едно скучно възможно решение, а и така ще излезеш прекалено коректен пич. По принцип, за такива задачи никой нормален съставител не дава коректни условия, щото става хептен безинтересно. И по принцип, при такива задачи условията трябва да са грешни, за да се търси вярното решение. И пак по принцип, при такива задачи първо се дава решението, а после си нагаждаш условието както ти е угодно според това решение. Ей, основни принципи не знаете! В условието има скрита трансформация и са 80л, ти казвам. Вярвай ми, все пак ги разбирам тия работи. Ти сигурно си ги имал предвид тези 100л само на някое много, много, много подсъзнателно ниво, а реално и съзнателно си знаеш, че са 80л.
След всички тези мои и безспорни доказателства, всички пичове, дето са казали за отговор 46 - да си признаят, че грешат!
Изхождайки от това, че решавате задачата за 100л обем, а те всъщност са 80л, няма как да ми изведете никакво вярно доказателство за вашето решение 46. Ако можете - направете го. Имате каса бира от мен. :-D
И не разбирам защо така мамите и решавате задачата с дадените по условие 100л, след като са всъщност 80л? Защо са 80л вече доказах по-горе. Недейте така да мамите, бре, не е хубаво това - аз, като видно достоен човек ви го казвам!
Та, от моите безспорни доказателства като професионалист, очевидно решението ми е 43. Всеки, който ми казва, че очевидно в условието са дадени 100л - греши! Очевидното за вас въобще не е така, а е зрителна измама и всъщност са 80л. И идете на офталмолог да се прегледате. Това 46, което ми казвате, че за вас вярното решение, въобще не е така! Всеки може да ми казва каквото си иска. ВъпросЪТ е като виждате, че не сте прави - да си признаете. :-D
Един по един, или в редичка :-D, както предпочитате - но веднага да си признаете тук, че не сте прави! Ми, така де, бъдете достойни :-D :-D :-D :-D


Lisko, само твоят отговор на задачата ти не го видях никъде. Ти за кое решение си гласувал?
Последна промяна от kalpev на нед сеп 20, 2015 2:37 am, променено общо 1 път.
hidrazin - майстор
kalpev написа:
...Второ доказателство - решението е 43, защото аз ти го казвам! ...
Стана доста весело. Никакви "доказателства" не видях а само празни приказки.
Я дай по същество.
:partyman:
kalpev - специалист
Вярно ли са празни приказки? Отговори ми.
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Ей, много се дразня някой като каже, че не ми е вярно решението. Ама много. Точно в това се състои измамата - че тези 100л са всъщност 80л. А от тук и решението ми е 43. Щом го казвам, значи е така, все пак съм професионалист.
И как за един може да са смислени доказателствата, а за друг не?
Lisko - майстор
kalpev написа:
Lisko, само твоят отговор на задачата ти не го видях никъде. Ти за кое решение си гласувал?
Аз не съм гласувал, щото моя отговор е "компрометиран" :) понеже първо сметнах с машинка, чак после ми хрумна като задачка за наум
kalpev - специалист
Аха, ние смятаме като луди наум, а ти с машинката. Е, нищо, случва се и на най-добрите.
Всеки греши, даже и най-големите умове. Нормално е, хора сме, а не роботи.
В грешките няма нищо срамно, стига да имаме доблестта да си ги признаем. Така ли е?

Иначе, за задачата - признавам си, добра е. Доста се поглавоблъсках, но умът има нужда и от тренировки.
За спокойствието при решаването си прав. Притеснението е враг на логиката, а то идва от различни фактори, дори и притеснението от гузна съвест, което да те кара да се излагаш.
За днешните ученици и какво учат в училищата мога да кажа много. Но дълга тема ще стане...Електронните джаджи са улеснение, което, което ги кара да мислят по-малко и рационално. Информацията около тях е неизчерпаема и просто я взимат наготово, без да се замислят сами. Болно ми е, че по таблетите не може да им видиш пръстите как пишат, а като вземат химикалката се чудят какво да я правят. Болно ми е, че все по-неграмотни стават. Правописните им грешки са правопропорционални на броя думи и букви...

Щом задачата ти ще я даваш и във вариант на ученици, имай предвид да задаваш условието коректно вече. При некоректно, грешно условие, не чакай верен отговор. Нито пък да е само един и еднозначен. Иначе, всичко губи смисъл, както и самия смисъл защо му е съставителя да дава съзнателно некоректно условие, а да търси верен и еднозначен отговор. Въобще, там където нещата са еднакви ги обозначавай като еднакви, а там където са различни ги обозначавай като различни. Еднаквите неща са си еднакви, различните са си различни. Никога не допускай различни неща да ги изобразяваш като еднакви, защото е некоректно и всичко губи смисъл. Ако е 100, го изобрази като 100, ако е 80, го изобрази като 80! Но никога не допускай всъщност 80, да го изобразиш в условието си като 100, защото видя какво стана с тия зрителни измами и трансформации. А и е некоректно така условието. Ти защо в твоето условие си дал 100л, видно е 100л, а всъщност е зрителна измама, и е трансформирано реално 80л? Щом е дадено 100, значи трябва се приеме безрезервно за 100, какви са тия трансформации?
И като дадеш тази задача на учениците, то нека знаят:
Условията на всички задачи са даденост и се приемат за верни. Те се приемат, че са точни, ясни и конкретни и не се доказват, доказва се само решението. Нелепо е, първо да се доказва, че самото условие наистина е вярно, а чак после да се доказва и решението. На кому е нужно да дава съзнателно грешно условие и да чака верен отговор? В задачата се приема само това, което е дадено по условие, а не каквото си счете ученика за нужно.
Но най-важното нещо, на което трябва да ги научиш е: никога, никога, ама никога не им позволявай да променят условието на задачата. Недопустими са такива своеволия да мамят като го променят както си искат, както им скимне, както им е удобно и изгодно. Защото допуснеш ли го, ще стане страшно. Всеки ще си дава всякакво грешно решение, а после ще си променя и наглася условието както му е изгодно, според това решение. И ще твърдят, че са прави. С вкарването на тия привидности, където по условие дадено нещо е такова, но само привидно за всички е такова, а всъщност е съвсем друго, то те ще са прави за себе си, каквото и да ми доказваш! Което не променя самият факт, че грешат и мамят, ама какво от това, ако нямат достойнството да си го признаят!!! Съгласен ли си?


/Ти как ще коментираш моето решение? Вярно ли е, грешно ли е? А като го сметна с машинката първо, тя какво ти даде?/

Тема "Куб 100 литра" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: