• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Тази тема е за мечтатели философи и изобретатели.
iliya_i - майстор
Според мен причините са 2:
1. Отказ на техниката.
2. Самонадеяност на пилота. Въпреки опитите на шефа му да снеме вината от него.
т.к 1 е безпорна, ще кажа за 2:
Би трябвало кораба при този размер на канала за преминаване да вземе предварително "чист" курс избягващ отпасна близост колоните и отбивачите. Тук се е разчитало на маневра в последната минута. Време за реакция в случай на отказ - няма. Възможност за реакция в случай на отказ няма.
В случая с Варненския мост е обратно - ширината на отвора е 30 метра, а на кораба 13 метра - почти половина, но съизмерими.
Тук имаме широка вода преди моста. И кораба е трябвало да заходи не по най-краткия път, без да взема курс към колоните и отбивачите и да разчита на маневра в последната минута.

То е като да даваш газ на колата до последно преди пресечката и да разчиташ на рязко набиване на спирачки за да влезеш в нея. В 99% може да се получи, но в 1% да не се получи.
Andri01 - майстор
" 1. Отказ на техниката." !!! Всичко друго е разтягане на локуми и писаници от хора далече от корабоплаването!!!
hidrazin - майстор
Било отказ на техниката ... УМНОразбирачи.
Само дето не помнят че у нашия бряг скоро се БУХНА гемия с подобни размери.
След ЧАСОВЕ отклонение от курса и в България ... никой и нищо не разбра. :lol: :lol: :lol:
Докато не се бухна де, ама и тогава разбраха по случайност... :x
Имаме си и тема:
ЦЪЪЪК
Та ония са цвете пред нас. Нас дето никакви ни няма.
И радостното в случая (доколкото може да бъде радостно) е че жертвите са изключително малко.
Само и единствено по щастливо стечение на обстоятелствата - ранния, сутрешен час.
Онова че били спрели трафика за 2-3 минути щото им били подали сигнал от кораба - а корабчета в очите ми? :)
Нооооо.... много удобно!
:partyman:
Киррил - специалист
Някой здраво лъже в информацията.
Oт видеото се вижда ясно че: от началото на първото обезточване до сблъсъка изминават 40 секунди.
Те казват, че В 01:26 ч корабът започна да се отклонява от курса си, хвърлят котви и отклоняват руля.... а в 01:28 ч "Дали" се блъска в моста, това прави две минути или 120 секунди.
Някой лъже във времето, или преди това е имало други обезточвания за които не се споменава.
Има скрити 80 секунди и какво е ставало тогава е неизвестно.
Американци.... кога ли са казвали истината.....
hidrazin - майстор
ср мар 27, 2024 7:14 pmDundyTheCroc написа:
Екипажа не знам дели е бил дрогирам, ама за водка и сало не се съмнявал
Мен ми е през оная работа дали екипажа е бил от окри, индуси, население от територия България, зулуси или каквито и да било други.
Целия цирк тръгва от ЕДИН пост в тъпия "Х" (ТуитНър) който е даже по-тъп и от най-тъпите - ФацеБоко ... :lol:
Кофтито е че не само наши, ами и световни медии дето се праскат за много по, по, най се връзват на някакъв си боклук.
И без да проверят, започват да тиражират...
Е, какво трябва да направи редовия потребител на Интернет? Ми нищо не може да направи и налапва кукичката.
Та на въпроса - ако бяха окраинци щяха да са водка, ако бяха жедъри щяха да са напушени здраво, ако бяха от населението на територия България щяха да са на литър шльоковица...
Ма след като са индийци, са били така:





:partyman:
bigdragon - майстор
hidrazin написа:
... у нашия бряг скоро се БУХНА гемия с подобни размери.
...
Deadweight 3217 tons
Length 89 m
Breadth 12 m
Engine power 750 KW


Deadweight 116851 tons
Length 299 m
Breadth 48 m
Engine power 41480 KW

Доста сериозен коефицент на подобие:
36 пъти повече носи;
3.5 пъти по-дълъг;
4 пъти по-широк;
55 пъти по-мощен...

Все едно да сравняваш баничарка с Белаз от средните...

Изображение
Последна промяна от bigdragon на чет мар 28, 2024 9:27 pm, променено общо 1 път.
iliya_i - майстор
чет мар 28, 2024 8:09 pmAndri01 написа:
" 1. Отказ на техниката." !!! Всичко друго е разтягане на локуми и писаници от хора далече от корабоплаването!!!
Кораба подхожда под видим ъгъл около 45 - 60 градуса спрямо моста.
Искаш да кажеш, че една минута ти гарантира поворот на такъв ъгъл при тези размери на кораба на безопасно разстояние :lol:
Киррил - специалист
чет мар 28, 2024 9:26 pmiliya_i написа:
...........една минута ти гарантира поворот на такъв ъгъл при тези размери на кораба ..........
От началото на първото обезточване до удара изминават не минута или две, а само 43 секунди.
Лъжат за времето. Вижте горното видео.
Няма как толкова голям кораб при 8 възела да прави толкова резки повороти без външна намеса.
iliya_i - майстор
чет мар 28, 2024 9:42 pmКиррил написа:
чет мар 28, 2024 9:26 pmiliya_i написа:
...........една минута ти гарантира поворот на такъв ъгъл при тези размери на кораба ..........
От началото на първото обезточване до удара изминават не минута или две, а само 43 секунди.
Лъжат за времето. Вижте горното видео.
Няма как толкова голям кораб при 8 възела да прави толкова резки повороти без външна намеса.
И аз така мисля, ама водолаза не вярва. Просто кораба е подведен към моста на ръба на възможното.
Сега, дали минута или само 43 секунди, тя само комуникацията пилот - капитан - рулеви е над 5 секунди.
bigdragon - майстор
чет мар 28, 2024 9:42 pmКиррил написа:
...първото обезточване до удара изминават не минута или две, а само 43 секунди.
Лъжат за времето. Вижте горното видео.
...
А да забелязваш, че скороста но възпроизвеждане на клипа ти не е нормална :?:

Ето ти го с нормална скорост:


Обърнете внимание на трафика в началото на клипа и на 5-та минута.
Последна промяна от bigdragon на чет мар 28, 2024 9:53 pm, променено общо 2 пъти.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "Един мост по-малко" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: