Тази тема е за мечтатели философи и изобретатели.
MrMurdjo - майстор
Таблетките много вероято са Английска сол (магнезиев сулфат ли беше?), която иначе се ползва за разхлабително при хората. Преди време четох доста неща по разни чужди форуми. И там, в САЩ например, се продават.
Доколкото си спомням, добавянето спомагало разграждането на големите и твърди кристали оловен сулфат, които се образуват при експлоатацията на акумулатора и различните цикли на разряд и заряд.
shotik - майстор
С прахчета на Вазовските заводи съм продължавал живота на акумулатор ,преди слагането им не можеше да превърти да запали мотора на Трабант,а после ,след слагането им още две години го ползвах,за мен е доказано ,че е имало полза.
tsenkov - специалист
Здравеите, имам едно старо ръководство за експлоатация на Вертолетни оловни акумолатори. Там всичко е описано.Ако има някои от Пловдив мога да му го дам да го скенира и да го качи. Има всичко-теория и практика.
rorik - специалист
Един акумулатор ако е изкарал 3,5 - 4 години ще изкара още толкова след "лекуване".
Пробвано преди30 години.Сега не зная какви са.Добре имиване с чешмяна вода . За да се махне окъсяването.После добре измиване с дестилирана. После наливане с електролит с по-голяма гъстота. Престояване определено време .Изливане После втори път. После наливане нормална гъстота. После заряд с малък ток със селеново зарядно което позволява настройка на зарядния ток. ,до постигане на необходимата гъстота.Разряд.Втори път заряд с малък ток . Разряд. Третия път с обикновено зарядно .Това е лекуване .
valqk - специалист
@fox_vt - след като го пробиеш с какво го запушваш?
Някой има ли идея точно съотношение дестилирана вода/електролит какво трябва да е?
Имам едни 2 акумулатора дето чакат...
Някой има ли идея необслужваем дали може да се съживи? До колкото знам вътре са с гел. Там как стоят нещата? Стоял е дълго време в кола без да се пали и ефекта е че сега не може да вдигне напрежение.... и не държи грам...
MamaMy - майстор
Това за гела в необслужваем акумулатор въобще не е вярно. До сега съм виждал един единствен гелов акумулатор и струваше мама и тате. Необслужваемите имат едни каналчета на капака за по-добро улавяне и кондензиране на изпарението от което следва, че губят по-малко вода и карат повече без да ги пипаш. Производителя си е направил сметката да мине гаранцията и след това не му пука. Иначе повечето такива акумулатори под лепенката си имат тапи или цял капак който се сваля. Е, има и такива които са залепени злобно. На тях им отварям малки дупки и ги проверявам и допълвам със спринцовка. След това ги затапвам с тиксо ако са за стационарни или пък с полиуретанов силикон, но само след като съм сигурен, че са тръгнали.
Това с възстановяването с миене го забрави.
Като отвориш някой акумулатор на 20 години и такъв на 5 ще разбереш защо. Дебелината и структурата на клетките е такава, че новия се разпада и се свлича на дъното. Клатенето за миене въобще няма да го подобри. Даже по-лошо. Старите акумулатори са с по-дебели клетки и най-вече решетките които държат активното вещвство са много по-здрави. За сепараторите е съвсем отделна тема.
valqk - специалист
MamaMy написа:
Това за гела в необслужваем акумулатор въобще не е вярно. До сега съм виждал един единствен гелов акумулатор и струваше мама и тате. Необслужваемите имат едни каналчета на капака за по-добро улавяне и кондензиране на изпарението от което следва, че губят по-малко вода и карат повече без да ги пипаш. Производителя си е направил сметката да мине гаранцията и след това не му пука. Иначе повечето такива акумулатори под лепенката си имат тапи или цял капак който се сваля. Е, има и такива които са залепени злобно. На тях им отварям малки дупки и ги проверявам и допълвам със спринцовка. След това ги затапвам с тиксо ако са за стационарни или пък с полиуретанов силикон, но само след като съм сигурен, че са тръгнали.
Това с възстановяването с миене го забрави.
Като отвориш някой акумулатор на 20 години и такъв на 5 ще разбереш защо. Дебелината и структурата на клетките е такава, че новия се разпада и се свлича на дъното. Клатенето за миене въобще няма да го подобри. Даже по-лошо. Старите акумулатори са с по-дебели клетки и най-вече решетките които държат активното вещвство са много по-здрави. За сепараторите е съвсем отделна тема.
Ясно, ще пробвам да го отворя. А за тези двата обслужваемите - Български са... от преди 6-7 години... има ли някакъв шанс според теб? Не държат заряд, а и стоят от 2 години и ме чакат да пробвам да ги орпавя....
MamaMy - майстор
Тук вече ще оплюя българското. Шанс няма. Но ако имаш някой панталон за изхвърляне, пробвай! :wink:
valqk - специалист
Мдаааа. еми ще пробвам по описания във фиат форума начин... пък каквото сабя покаже.
Между другото, поиграх си да извадя полезното инфо от дългата статия на фиат форума и да сложа 2 линка към аеромер + съдържание (за мен си).
Дано е ползезно и на някои друг: http://www.valqk.com/post/224
lubomirlz - специалист
От тия необслужваемите на Искра онзи ден на бащата му гръмна, цъфна като майска роза и от двете страни точно 4 месеца след като изтече гаранцията. Еб,х ги в каналчетата за кондензиране на газовете, а живот имаше още много в него, държеше ток и си палеше без проблеми :evil:

Тема "Нов живот за стария акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: