Здравейте!
В момента, докато ви пиша, навън е -20 градуса. Мнозина утре като тръгнат за работа ще установят, че акумулатора е паднал и не могат да запалят.
Същото беше с моя български Монбат 62 Ah - след 3 години експлоатация, дори след пълно зареждане със зарядно, една нощ на -6 студ и на другия ден вече е мъртъв.
Приготвих се да купувам нов, когато видях в магазина за авточасти едни български таблетки за възстановяване на акумулатори. Слага се по една във всяка клетка. По принцип не вярвам на такива неща, пък и таблетките бяха явно гаражно Направи-Си-Сам производство. Но викам - дай да пробвам.
Свалих акумулатора, източих киселината в една кофа. А тя мътна!
Измих със топла струя под налягане всяка клетка. После изливам водата, после отново пълня, бълникам, изливам. Всеки път изтичаше чернилка. И така 5-6 пъти.
Киселината оставих в едно шише 12 часа да се избистри и утаи чернилката, после я налях внимателно обратно. Наложи се да долея още, която взех от друг стар акумулатор.
Сложих въпросните таблетки и го включих към зарядното. Честно казано не очаквах въобще да задържи заряд след такива интервенции и вече бях приготвил 130 лв. за нов акумулатор.
На другия ден паркирах в града и отидох по работа. Когато се върнах след час - о ужас, забравил съм фаровете. Въпреки това колата запали. Това беше нещо ново.
Тече вече трета мразовита нощ, с температури доста под -6, колата ми е затрупана в снега, така че не я карам. Всяка сутрин я припалвам за проба. И трите пъти запалва и то след неколкократно 4-5 секунди въртене, защото на бензин пали трудно.
Разлика очевидно има. Дали от измиването на акумулатора или от таблетките - нямам идея.
Сега съм поръчал платка за десулфатор, с който ще обработя допълнително акумулатора.
В момента, докато ви пиша, навън е -20 градуса. Мнозина утре като тръгнат за работа ще установят, че акумулатора е паднал и не могат да запалят.
Същото беше с моя български Монбат 62 Ah - след 3 години експлоатация, дори след пълно зареждане със зарядно, една нощ на -6 студ и на другия ден вече е мъртъв.
Приготвих се да купувам нов, когато видях в магазина за авточасти едни български таблетки за възстановяване на акумулатори. Слага се по една във всяка клетка. По принцип не вярвам на такива неща, пък и таблетките бяха явно гаражно Направи-Си-Сам производство. Но викам - дай да пробвам.
Свалих акумулатора, източих киселината в една кофа. А тя мътна!
Измих със топла струя под налягане всяка клетка. После изливам водата, после отново пълня, бълникам, изливам. Всеки път изтичаше чернилка. И така 5-6 пъти.
Киселината оставих в едно шише 12 часа да се избистри и утаи чернилката, после я налях внимателно обратно. Наложи се да долея още, която взех от друг стар акумулатор.
Сложих въпросните таблетки и го включих към зарядното. Честно казано не очаквах въобще да задържи заряд след такива интервенции и вече бях приготвил 130 лв. за нов акумулатор.
На другия ден паркирах в града и отидох по работа. Когато се върнах след час - о ужас, забравил съм фаровете. Въпреки това колата запали. Това беше нещо ново.
Тече вече трета мразовита нощ, с температури доста под -6, колата ми е затрупана в снега, така че не я карам. Всяка сутрин я припалвам за проба. И трите пъти запалва и то след неколкократно 4-5 секунди въртене, защото на бензин пали трудно.
Разлика очевидно има. Дали от измиването на акумулатора или от таблетките - нямам идея.
Сега съм поръчал платка за десулфатор, с който ще обработя допълнително акумулатора.
Прикачен файл
product_16.jpg (44.06 KиБ) Видяна 41182 пъти