Тази тема е за мечтатели философи и изобретатели.
ferrari4456 - специалист
Гледахте ли новините?
Всички машини изнесени от страната.Всички съкратени и толкова от завода.Имал е поръчки до май 2015 година.Същата трагедия, като Кремиковци...
Питам само защо??? :vom: :vom:
То това ни беше от малките успешни производства...преминаваме на внос!
tysonlkr - специалист
И не само като Кремиковци, а като много други заводи. С Химко Враца същото направиха, изнесоха машините в Нигерия, тия нерентабилните лоши машини от комунистическо време. Какви са тия "инвеститори", какво са инвестирали? Инвестирали ли са нещо изобщо? Отговорите ги знаем.
И ВМЗ-то на там са тръгнали, а знаем какви неща се произвеждаха там, не говоря за оръжията.
В репортажа се казва че машините се изнесени в Унгария. Как така тук е нерентабилно да се произвежда с тези машини при положение, че сме с най-евтината работна ръка, на този въпрос не мога да си отговоря.
Тук там все още се среща по някой производител в България, но май няма да е за дълго с такива "управители" и "собственици".
Когато едно нещо са ти го подарили и не си вложил и 1 лев във него, като го разпродадеш най лесно прибираш парите :x
Какви са тия големи "инвеститори", които не можеш да ги намериш :?

Според мен отговора е само един :arrow: това ни е отредено от "големия брат", да бъдем потребители, а не производители [-(
Илчо Илиев - майстор
Изключително болна тема....
Аз работя в мебелна фабрика, навремето са я преватизирали-РМД, но по-скоро са я откраднали, в работещо състояние, с договори с ИКЕА, с всичко наред....
Успели са да я доят 12-15 г успешно...
Аз като започнах работа там , правехме 30-35000 стола на месец,но поради ''умело '' управление и'' далновидна'' политика на ръководство и собственици, фабриката прекрати работа за ИКЕА,работниците бяха намалени на 1/3, 3 г кретахме и фабриката потъна ..
Взеха и ни натириха неплатена....10 мес., като през това време се мъчеха да разпродадат каквото може,но...явно не са намерили добра цена...
Сега пак уж работим,но...25 човека.., а бяхме 350..
ЗА другите заводи с по 1000-1800 работника няма да говорим, те са спомен..
Цялата политика, от 90-та на сам е в тая насока- унищожение на всякакво производство, за да сме зависими по всякакъв начин...
Приватизация за ....1$..
kozl - майстор
ferrari4456 написа:
Гледахте ли новините?
Всички машини изнесени от страната.Всички съкратени и толкова от завода.Имал е поръчки до май 2015 година.Същата трагедия, като Кремиковци...
Питам само защо??? :vom: :vom:
То това ни беше от малките успешни производства...преминаваме на внос!
Какво означава - успешно. Днес успехите се измерват с пари. Китай стана световен лидер в определянето на цените на пазара. Ти, тоя, тя, аз купуваме живеем вече в пазарна икономика, пазаруваме по-изгодно и инвестираме в китайското. Ей на комшиите от югозапад и те ни заливат със китайско-потурчени стоки. Българските коли и те китайски. Така е в пазара, а нали гласувахме за пазарна икономика. Омръзнала ни беше "СИВ"ата икономика - те сега пазарна. И да роните сълзи по миналото, или стоките имат пазар и се продават или колкото и да са добри, но пазара не ще да ги усвои - на производителят ще му се наложи да капаци да затвори.
Кремиковци успешно произвеждаше метал от бедна руда ама до кога така :? . Няма как да се вкарва бедна суровина, да се налива повече енергия за преработка, защото трябва да се преработи повече количество руда и накрая да се получи конкурентна цена на метала.
Кремиковци ли :shock: - извадете го от примерите за "успешно". Този мастодонт беше залязъл още преди да се срине берлинската стена. Едно "Успешно" под крилото на СИВ, едва ли ще има успех в пазарната икономика.
nikolson - майстор
Отлагането на приватизацията, мантрите "ще дойдат чужденците, да им работим без пари", входно-изходната икономика от 90-те, имаха за цел създаването на родни "капиталисти", които да имат нужните средства, за собственост на подходяща цена, които да приватизират, независимо от качествата си.
За болшинството от хората се случи онова, от притчата за стоте жълтици, стоте камшика и торбата сол...
8180 - майстор
kozl написа:
Едно "Успешно" под крилото на СИВ, едва ли ще има успех в пазарната икономика.
Аз, като по-тъп да попитам - това "успешно" при СИВ за кого е успешно или не?
Трескаво търся друго "успешно" под крилото на .... - за ТЕБ поне?

Отделно, че смятам за долна к*ва, която си продава г*за за жълти стотинки и правя разлика с класна прост**ка, която осребрява целувки и ордени в милиарди за бардака. :)
Естествено, не са толкова прости нещата, но горното е основополагащо в нашите земи.
А Кремиковци малко или почти хич е работило на бедна руда, както и приходите от приватизацията не СТОПИХА външния дълг, даже обратното - "дребна системна" подробност на "пазарната икономика".

Изобщо нямам намерение да споря с радиото, телевизията, евродепутати/комисари (каква прекрасна дума), посланици и т.н. - предпочитам вицовете. :)
А в един такъв се приписва на Бай Тошо: - "Няма да можете да боядисате това, което съм Ви построил" - баш по темата и пейзажа в БГ. И още - "Сега е време на митинговата демокрация". :?
VLADO66 - майстор
Кремиковци никога не е работил на печалба-това е политически проект.Още при изследването на находището другарите съветски специалисти са излезли със становище че е бедно на желязна руда/полиметално/,но Живков и Брежнев потулиха всичко и решиха да правят "индустрия".Най-голямото престъпление е че сумати години този комбинат тровеше софийското поле и нещастниците живеещи на него.
8180 - майстор
VLADO66 написа:
нещастниците живеещи на него.
Ти знаеш - сигурно и уред за "щастие" имаш. Имам няколко приятели, работили там - да те запозная да ги тестваш!?
Иначе, на бегъл поглед - богатите страни ИМАТ индустрия или не? Ние сигурно пак сме "по-така".
Сигурно е на добро, ама...
VLADO66 - майстор
Факт е че от както спря Кремиковци въздуха над София стана по-чист.Нямам нищо против индустрията само че в случая като няма руда и се работи с вносна такава,металургичния комбинат се прави на морско пристанище,иначе не се връзват сметките със себестойността.Освен да са имали впредвид развитието на железопътния транспорт/в частност БДЖ/,ама се видя докъде я докараха :wink:
8180 - майстор
И БДЖ и много неща са имали предвид (дори цигани, помаци, сирийци и граници, ако щеш), ама пусто "планова икономика".
Само дето сега не ми е ясно как на "пазарен принцип" внасяме домати, картофи, чесън от развити индустриално страни, пием "купешка" вода (без Кремиковци), пърдим на поразия от консерванти и купуваме Дегазин, солим с хималайска сол. Защо гаранциите, лизингът и новите модели на колите (вече на "петилетки") са вързани и как така във сценария на серияла сюблимният момент е баш миг преди рекламите, които случайно са навсякъде.
И да, кой ги купува/плаща тези реклами като "свободен избор" и търсене?
Сигурно е "стихията на пазара" или пък ... пърдящите. :)

По-добре да не задълбаваме - ценя мненията ти като правило и уважавам.
А ты меня....? :) :partyman:

Тема "Същата работа, като Кремиковми и електроди Ихтиман..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: