• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Тази тема е за мечтатели философи и изобретатели.
Киррил - специалист
ср мар 27, 2024 8:14 pmDundyTheCroc написа:
Капитана и част от екипажа, американците писаха веднага след инцидента.
Прикачен файл:
01.jpg
01.jpg (25.84 KиБ) Видяна 272 пъти
Киррил - специалист
ср мар 27, 2024 8:30 pmТрифон П.Трифонов написа:
https://glasnews.bg/sviat-sasht/ukraine ... ma-535702/
https://kritichno.bg/sviat/ukrainets-li-e-bil-kapitan/
Излиза, че нашите морски служби умишлено лъжат и заблуждават населението.
Да им го начук....
Нищо не излиза.
Информация объркваща и всякаква.
Andri01 - майстор
Първия линк е писан от някой ,дето хал-хабер си няма от материята. Тъпи ,идиотски мисирки!!! " ...условен автопилот ..."!!!! Също като " гемия 300м"! :lol: :lol:
Avas_co - майстор
ср мар 27, 2024 8:14 pmDundyTheCroc написа:
Капитана и част от екипажа, американците писаха веднага след инцидента.
Уж се пишеш умно момче, пък се връзваш на евтини фейкове.
Изображение
Изображение
Изображение
Киррил - специалист
Контейнеровозът "Дали" напусна пристанището на Балтимор в 00:44 ч.
В 01:26 ч корабът започна да се отклонява от курса си. В 01:28 ч "Дали" се блъска в моста "Франсис Скот Кий". Корабът е имал скорост около 8 възела. Помлял е бетонният "делфин" който е преграда обикновено на стотина метра преди опората и се забива в нея. Масата му е около 100000 тона и няма начин да не я събори.
При поредният Порт С. контрол в Чилие е констатирано със забележка, че корабът има недостатъци в "задвижването и спомагателните машини", според данни на сайта Equasis. При наличие на забележка е задължително до 6 месеца той да е проверен отново. Морските и пристанищните власти на Сингапур заявяват, че корабът е преминал две отделни инспекции в чуждестранни пристанища през юни и септември 2023 г. Дефектен манометър за гориво е бил отстранен преди корабът да напусне пристанището след инспекцията през юни 2023 г.
Информират, че по указание на пилота в 01:26 е дадено ляво на борт и спусната лява котва. Не са работили главен двигател и АДГ.
При 8 възела скорост, това прави 4,1мс, = 250 метра в минута или за последните 2 решаващи минути изминава около 500 метра. Разстояние достатъчно да се хвърлят не само едната, но и другата котва. Да се отдадат 10 ключа на вода и задържи веригата, прави около 250 метра. Остава запас от 250 метра до моста. Ако не се скъса веригата, теоретично ще намали много скоростта му.
Не знам какво са правили, но от видеото ясно се вижда, как кораба последните 10-20 секунди ясно и недвусмислено се отклонява и нацелва подпората на моста. Поради каква причина той силно се откланя от курса си?
Една от причината може да бъде ударът в "делфинът" който е пред опората. Ако ударът е бил в лявата скула на кораба, или левият борд, той с масата си го събаря, но и се отклонява силно на дясно. Това съвпада по време - 100 метра с 4м/с се изминава за около 20-25 секунди.
Лично аз нямам друго обяснение за необичайният силен завой на дясно на 45 градуса в последните 10-20 секунди, сякаш умишлено е целил основата на моста.


Прикачен файл:
Snap862736019.jpg
Snap862736019.jpg (86.05 KиБ) Видяна 191 пъти
Прикачен файл:
Snap862736023.jpg
Прикачен файл:
Snap862736020.jpg
Snap862736020.jpg (31.12 KиБ) Видяна 191 пъти
Мерките, които описа и би трябвало да се вземат за тези две минути, изискват тренировки.
Не зная в търговският флот как стоят нещата.
Борбата за живучест на кораба се изучава и тренира редовно. Само тогава действията се извършват бързо и правилно дори под стрес.
Наблюдавал съм персонал, който се подготвя редовно, но реално не работи. В аварийна ситуация целият екипаж оплете конците, а инцидента първоначално се пое от други екипи.
Andri01 - майстор
"Информират, че по указание на пилота в 01:26 е дадено ляво на борт и спусната лява котва. Не са работили главен двигател и АДГ." Е, как без захранване рулевата ще работи? Тя има и ръчно задействие,но то е от румпелното!! А и тогава трябва да работи аварийната хидравлична помпа. Просто остава без управление и след удара в отбивача кораба тръгва надясно. Зле стечение на обстоятелствата.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "Един мост по-малко" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: