• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15
Всичко за дърводелството
Ивайло.Иванов - напреднал
PIP написа:
Става дума за две дъски по 2см от петица. В идеалния случай 2 страни за рендосване по 1.5мм = 3мм на дъска, общо 6мм за двете, като добавим 2-3мм за лентата на банцига оставят 1-2мм при идеално права талпа. При къси парчета е възможно, но при дълги е по-скоро изключение, освен това като се подготвя материал се съобразяваш не само с най-добрите талпи, но и с лошите. При лепене има допълнителни обработки, но за тях нещо не останаха милиметри, както и да е, щом можете супер.

Извинявам се
Не съм разбрал
Аз ако трябва да извадя две дъски от талпа петица първо бих я разрязал по средата ( на две по 2.5см.) и след това рендосване и калиброване.Но едва ли да стане защото при рязането освобождаваш напрежението и дъските се кривят - особено ако са дъб.
Ако ми трябва плот на 2см. дебелина - правя заготовките на 3см. дебелина - рендосвам лице и два канта - лепя ги след като стегне лепилото рендосвам тънко лицето и калибровам .
Ивайло.Иванов - напреднал
mavryt4o написа:
bimbaeco написа:
Ванка, гледай сега как правя гимнастиката:
Бича чамова талпа на 3 см дебела и широка леко над 20. От дъбова талпа на 3 см дебела и малко над десет широка цепя две парчета по 1 см и нещо и ги залепвам с ПВА и много стеги за чама. Едните стеги притискат надолу дъба към чама, а другите стискат хоризонтално двете парчета дъб едно към друго, за да не се получи луфт по шева. Като стегне лепилото, минавам на щрайхмуса и половината от заготовката на касата ми е готова. После повтарям упражнението и залепвам двете половини, и получавам 40 сантиметра широка страница за касата.
Ето снимки
Прикачен файл:
k1.jpg
Прикачен файл:
k2.jpg
Прикачен файл:
k3.jpg
Прикачен файл:
k4.jpg
Прикачен файл:
k5.jpg
Мите, знам, че ме бъзикаш. Четох лекцията за присъстващите в аулата :), на теб знам, че ти е ясно.
Стори ми се ефективен начин да се заобиколи банцигът. Като правих ореховата маса, влачих талпите на друго място да ми ги цепят, убих си цял ден и от 11 сантиметра дебела талпа, на която имаше равно лице и кант, оня човек извади две талпи по 3 см дебели и една - 2. Много ми се струва бракът. За тоя един ден згубен, щах да си ги направя с триона по този начин и щеше да излезе още една тройка, и нямаше да влача талпи като луд.
още една тройка ако цепиш с брадвата :-D

А фалца на касата как ще го направиш - какво покритие ( какъв материал ?)
bimbaeco - майстор
Не съм измислил още какво ще правя с фалца.
Първоначално мислех да правя, като залепя в края на касата парче масив, в което да фрезовам фалца, но като че ли няма да имам време и ще закова стопера на вратата върху касата (това, което е означено със Stop на рисунката).
Прикачен файл:
front-door-jam-tittle-5a629a8ba159b.jpg
front-door-jam-tittle-5a629a8ba159b.jpg (48.24 KиБ) Видяна 1640 пъти
Така процедират в Америка. Става много бързо и лесно. На всички врати в старата къща е така.
С вкопан фалц вратата изглежда по-чисто, но нямам време за губене, защото до края на август трябва да се преместим, а има сума работа за довършване. Все пак, ако мениджърът каже, ще се фрезова :)
PIP - майстор
Варианта със стоперите се ползва, когато вратите се боядисват и/или са вътрешни врати. Дъб не се боядисва и не бих ги препоръчал тоя метод за външна врата.
bimbaeco - майстор
Вратите, за които говоря, са вътрешни. Просто такава снимка намерих и не, нямам намерение да боядисвам дъба :)
mavryt4o - майстор
Ивайло.Иванов написа:
PIP написа:
Става дума за две дъски по 2см от петица. В идеалния случай 2 страни за рендосване по 1.5мм = 3мм на дъска, общо 6мм за двете, като добавим 2-3мм за лентата на банцига оставят 1-2мм при идеално права талпа. При къси парчета е възможно, но при дълги е по-скоро изключение, освен това като се подготвя материал се съобразяваш не само с най-добрите талпи, но и с лошите. При лепене има допълнителни обработки, но за тях нещо не останаха милиметри, както и да е, щом можете супер.

Извинявам се
Не съм разбрал
Аз ако трябва да извадя две дъски от талпа петица първо бих я разрязал по средата ( на две по 2.5см.) и след това рендосване и калиброване.Но едва ли да стане защото при рязането освобождаваш напрежението и дъските се кривят - особено ако са дъб.
Ако ми трябва плот на 2см. дебелина - правя заготовките на 3см. дебелина - рендосвам лице и два канта - лепя ги след като стегне лепилото рендосвам тънко лицето и калибровам .
Тук вече ме спечели само дето не винаги се намират подходящите по дебелина заготовки особено дъб.Ха кажи ми за тези пусти напрежения от какви фактори се получават.За мен единственото спасение е да се бичи всичко на тънко и лепене,клинозъбни снадки ии така..
PIP - майстор
Според зависи, като извадиш беловината от външния край, махнеш сърцевината (напуканото) в средата и от 25см широка талпа при много късмет ще ти останат 2х10см заготовки, надпускаш дебелина според зависи и ги оставяш известно време според зависи да доизсъхнат/доизкривят/донацепят, общо казано да видиш дали ще излязат още дамари. "клинозъбните снадки' не са толкова за по-здраво, колкото да спират дъските да се разминават при лепенето. При лошо лепило нищо не помага и обратното.
Ивайло.Иванов - напреднал
mavryt4o написа:
Ивайло.Иванов написа:
PIP написа:
Става дума за две дъски по 2см от петица. В идеалния случай 2 страни за
Тук вече ме спечели само дето не винаги се намират подходящите по дебелина заготовки особено дъб.Ха кажи ми за тези пусти напрежения от какви фактори се получават.За мен единственото спасение е да се бичи всичко на тънко и лепене,клинозъбни снадки ии така..

Всяко дърво има напрежение ( бук, дъб, чам и т.н. ) и при рязане се освобождава и започва да се криви. Зависи от коя част на тупа е отрязана талпата колкото е по близко до сърцевината толкова по-голямо ще е напрежението. А и значение има колко е сух материала - сега ги сушат в сушилни за оп 2-3 месеца ( и го мерят с влагомера и той е сух [-X ) и ти го продават за сух. А преди са оставали талпите да седят на проветриво място 5-6год. сами да изсъхнат. Но сега никои няма да затвори парите се за толкова време.
Ивайло.Иванов - напреднал
PIP написа:
Според зависи, като извадиш беловината от външния край, махнеш сърцевината (напуканото) в средата и от 25см широка талпа при много късмет ще ти останат 2х10см заготовки, надпускаш дебелина според зависи и ги оставяш известно време според зависи да доизсъхнат/доизкривят/донацепят, общо казано да видиш дали ще излязат още дамари. "клинозъбните снадки' не са толкова за по-здраво, колкото да спират дъските да се разминават при лепенето. При лошо лепило нищо не помага и обратното.

Не съм съгласен със зъбите ти увеличаваш площа за лепене двойно. А нали като ги лепиш обръщах жилите една срещу друга за да може напрежението да си противодейства - със зъбите е по-здраво според мен
mavryt4o - майстор
Ивайло.Иванов написа:
PIP написа:
Според зависи, като извадиш беловината от външния край, махнеш сърцевината (напуканото) в средата и от 25см широка талпа при много късмет ще ти останат 2х10см заготовки, надпускаш дебелина според зависи и ги оставяш известно време според зависи да доизсъхнат/доизкривят/донацепят, общо казано да видиш дали ще излязат още дамари. "клинозъбните снадки' не са толкова за по-здраво, колкото да спират дъските да се разминават при лепенето. При лошо лепило нищо не помага и обратното.

Не съм съгласен със зъбите ти увеличаваш площа за лепене двойно. А нали като ги лепиш обръщах жилите една срещу друга за да може напрежението да си противодейства - със зъбите е по-здраво според мен
И аз мисля че в по-малките парчета с обърнати жили и премахнати чепове би трябвало напрежението и измятането да е по-малко.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15

Тема "Дърводелство с ръчни инструменти" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: