Всичко за дърводелството
naster - майстор
Да, може би ще се разходя до Ташев, че нещо 40 лева за гайка, на фреза за 70...
PIP - майстор
С цангата и гайката не прави компромиси, гледай да е правилния размер и модел, че последствията може да са сериозни.
naster - майстор
Изобщо не е на зор положението - имам да изкопая 2 адаптера в едно китарно тяло. И евентуално за ръбовете на един проект на китарен кабинет, че първия го жулих с бормашината с диск - не ме питайте как се заобля 18мм брезов шперплат.
mavryt4o - майстор
вт юни 02, 2020 5:05 pmthemask написа:
Привет,

Имам следната чуденка и ще се радвам на идеи:
Циркулярът ми има слотове за каретка с височина 6.5мм. Всички нови джаджи, които се продават за тези слотове са с височина 9.5мм. Какви са ми вариантите в този случай?
Прилагам снимка :)

slot.jpg
Има търси на листове полиамид с добавка молибиден сулфид. На плъзгане е по-износоистойчив от желязото и можеш с щрайхмуса и циркуляра да си го натъманиш.
themask - специалист
ср юни 03, 2020 4:19 pmmavryt4o написа:
вт юни 02, 2020 5:05 pmthemask написа:
Привет,

Имам следната чуденка и ще се радвам на идеи:
Циркулярът ми има слотове за каретка с височина 6.5мм. Всички нови джаджи, които се продават за тези слотове са с височина 9.5мм. Какви са ми вариантите в този случай?
Прилагам снимка :)

slot.jpg
Има търси на листове полиамид с добавка молибиден сулфид. На плъзгане е по-износоистойчив от желязото и можеш с щрайхмуса и циркуляра да си го натъманиш.
Аз по-скоро се чудя дали има начин да направя слотовете 9.5мм :?
Иначе плъзгачи да си правя по 6.5мм мога от всичко, но готова каретка няма как да си взема и да ползвам.
mavryt4o - майстор
чет юни 04, 2020 10:20 amthemask написа:
ср юни 03, 2020 4:19 pmmavryt4o написа:
вт юни 02, 2020 5:05 pmthemask написа:
Привет,

Имам следната чуденка и ще се радвам на идеи:
Циркулярът ми има слотове за каретка с височина 6.5мм. Всички нови джаджи, които се продават за тези слотове са с височина 9.5мм. Какви са ми вариантите в този случай?
Прилагам снимка :)

slot.jpg
Има търси на листове полиамид с добавка молибиден сулфид. На плъзгане е по-износоистойчив от желязото и можеш с щрайхмуса и циркуляра да си го натъманиш.
Аз по-скоро се чудя дали има начин да направя слотовете 9.5мм :?
Иначе плъзгачи да си правя по 6.5мм мога от всичко, но готова каретка няма как да си взема и да ползвам.
Това не е ли шейна!? Гледам всеки сам си ги прави според размера. Аз и слот и шейна си бях правил но не ми се видя стабилно защото искам да качвам всъкакви по големина детайли. Ако от двете страни на диска имах канали като теб мисля че ще е по-стабилно но аз нямам възможност заради каретката. Иначе сваляш плота и на инструментална фреза ще ти го отворят.
Buliviv - специалист
От няколо дни споря с един колега, който твърди, че абрихт / става дума за чугунена машина със съответната заводска платформа за нея / било хубаво да се сложи на дървен фундамент , а не директно на пода. Щяло да обира вибрациите.
На мен лично тази теория ми се вижда не много обоснована, но може и да греша.
Та с удоволствие съм готов да чуя и други мнения, та да си знам да купувам ли бира или ще ме черпят.
PIP - майстор
Вибрациите идват от дисбаланс на вретено/ос/, ножове, шайби, лагери, мотор и подобни. Т.е. най-важно е всичко движещо се на високи обороти да е направено и настроено както трябва. А вече намаляването/убиването им се получава най-вече с масата/тежестта на конструкцията, затова чугуна е най-подходящ за целта. Добре е машината да седи възможно най-стабилно на пода – ползата на гуми и подобно не е да обират вибрации, а да оберат луфтове при неравностти, т.е най-лесно е с тях да не се клати. Най-добре да се хване към пода, така че според мен това с палететата е пунтамара, но най-важното е да се мисли да не се получават вибриации, а не как да се убиват.
mavryt4o - майстор
Моя абрихт 3метра чугун мисля че около 700кг го взех от завод в Велинград. Беше сложен на подложки от транспортна лента и анкериран здраво в бетона.
Buliviv - специалист
пон юли 06, 2020 6:41 pmPIP написа:
Вибрациите идват от дисбаланс на вретено/ос/, ножове, шайби, лагери, мотор и подобни. Т.е. най-важно е всичко движещо се на високи обороти да е направено и настроено както трябва. А вече намаляването/убиването им се получава най-вече с масата/тежестта на конструкцията, затова чугуна е най-подходящ за целта. Добре е машината да седи възможно най-стабилно на пода – ползата на гуми и подобно не е да обират вибрации, а да оберат луфтове при неравностти, т.е най-лесно е с тях да не се клати. Най-добре да се хване към пода, така че според мен това с палететата е пунтамара, но най-важното е да се мисли да не се получават вибриации, а не как да се убиват.
Напълно споделям. Горе долу и моите доводи са такива и му обеснявам, но отговора е "така ми е казал дядо ти Иван, а той бе главен дърводелец на еди си кой завод 30 години и т.н.".
Дядо Иван е слагал палет или нещо подобно, но според мен пода е бил неравен / както е в голяма част от строителството от някога/, което е налагало поставянето на машините на дървена скара, за да що годе да се елеминира това.
При положение, че имаме равен под, ефекта от тази скара ми се вижда по - скоро някаква заблуда.

Тема "Тема за бързи въпроси и отговори в дърводелството" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: