• 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
Всичко за дърводелството
nautilus33 - майстор
Не, телената четка не е вариант. Опитах да зачистя с нея пантите на касата, и като закачих дървото без да искам издълба доста. Та, няма да стане. Самите панти ще ги мажа с Терминатор да сваля боята, после с ръчна телена четка и накрая с шкурка. После боя по избор. С дремел не знам, щото там приставките, които са с камък отпред са за шлайфане на метал. За сега човъркам леко с една по-малка и остра шпакла. получава се горе-долу добре. Иначе утре ще опитам с шило да видя как ще стане. Все трябва да има начин.
EDI - майстор
Вземи макетен нож и отпред го изтъпи леко да стои като кука /едно време правехме такива резци за плексиглас и други пластмаси/ и дръпни два, три пъти, боята трябва да излезе.
nautilus33 - майстор
Утре или в събота ще опитам. Благодаря за съвета :)

ПП има ли вероятност лака на водна основа да не хване добре към дървото, тъй като преди това е имало блажна боя? Казаха ми, че има такава опасност, защото от самата блажна боя са попаднали смоли в дървото, които си остават.
bulhomes2 - майстор
Предполагам, че има. Никога не съм лакирал върху боя. Не ти разбрах проблема с телената четка. Най-модерните мебели напоследък се минават точно с телена четка за да се състари изкуствено дървото. Телта изважда по-меките власинки. Боядисва се всичко с патина. След това се шкури. Патината остава в ямките от по-меките власинки и се показват по-твърдите жили на дървото. После се байцва и лакира.

Чух, че последната мода били машини, които правели дупки като от дървояди. Толкова изчанчена е станала модата...
nautilus33 - майстор
Не, няма да лакирам върху боята. Свалям я с пистолет за горещ въздух, след което шлайфам до дърво. Т.е. боя не остава никъде. Но ми казаха, че в самата боя има смоли, които попиват в дървото. И лака може да не хване добре.
Иначе проблемът с телената четка е, че направо дълбае в дървото, става дума за тази по-меката от месинг. И отнема много материал дори при най-лекото невнимание.
Илчо Илиев - майстор
чет апр 11, 2019 9:19 pmnautilus33 написа:

Иначе проблемът с телената четка е, че направо дълбае в дървото, става дума за тази по-меката от месинг. И отнема много материал дори при най-лекото невнимание.
А дали не са се скапали тези дървении,вземи парче нова дъска и пробвай четката,да не се окаже,че се мъчиш да възкресяваш мумия........т.е. държала ги е боята :wink:
nautilus33 - майстор
Не, здрави са си. Днес шкурих хубаво до дърво. Всичко им е наред, и съм много доволен от резултата като цяло. Само където си е пипкава работа и отнема много време.
ПП Еди, номерът с макетния нож стана, макар и да не успях да направя точно кука отпред, но добре вади боята.
nautilus33 - майстор
И така, скоро трябва да почна да лакирам един от прозорците, обаче имам една питанка, тъй като мнения по въпроса са различни. Тук, във фотума, четох, че трябва да шлайфам лака на водна основа между отделните ръце. Продавачът пък ми каза, че ако навлажня дървото преди първа ръка, няма нужда от шлайфане между ръцете. В една дърводелна пък ми казаха, че и двата варианта са излишни. Та, как е най-добре да процедирам?
EDI - майстор
Дрънкат глупости.Дай им дограмата и им кажи да ти я направят гладка след последна ръка по техните тертипи.Дори и от стара дограма излиза рошаво след първа ръка лак.Обикновено се шлайфа леко с шкурка 300-400 след първа или преди последна ръка.Под шлайфане се има предвид прекарване леко с ръка, да обере настръхналото.
miliad - специалист
Започни с това, което ти е казал търговеца. Вярно е. А след първа ръка лак, сам ще си прецениш.
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98

Тема "Тема за бързи въпроси и отговори в дърводелството" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: