• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Всичко за дърводелството
lyubohar - майстор
Доста талашитени мебели са минали през ръцете ми в 45годишния ми семеен живот.
И безброй винтове са се измъквали.Е,не са били от коментираните плоскости.
Най доброто и лесно решение за мен е слагане на дюбели.След това там е нямало проблеми.
Но се иска внимателен подход.
Не пробивай направо с бургията.От по твърдо дърво си направи водач(дупка с диаметъра на бургията),
който го стегни за всяка дупка със стяга.
Така няма да разрошиш дупката.Ползвай и ограничител на бургията.
Ако се работи внимателно на 15мм талашит може да влезеш 13мм.
Дюбела трябва да влиза плътно и при набиването да подложиш равна дъска от другата страна.
И нея може да я стегнеш със стягата.
Предварително може да импрегнираш дупката с разредено лепило.
Накрая винтовете-не ги навивай направо,а ги подлъжи с по тънка бургия.Колкото дебелината м/у витките.
lov - майстор
Кърпих една такава врата която преди това се бяха опитали да китват с трици и лепило и не беше изкарало много. Ма то си е фавла а не плоскост а и такъв кит не е много по здрав. Но при мен се беше разкъртило доста по на широко та само с дибла не ставаше та с оберфрезата направих по големи отвори почти до ламината и в тях набих тапи по размер само че е епоксидна смола защото ме беше страх че ако е плътна тапата и я набивам ще откърти дъното. После питах как е и ми казаха че държало.
il_iliev - напреднал
На тия 15 мм плоскост каквото и да прави ще държи като умрял свещ :lol:
Christo - майстор
Тая работа може да стане с дибли, но си трябва минимум колонна бормашина и добре заточено свредло, може и с фреза да стане. Трябват по-високи обороти и с малко подаване. Трябва да остане минимум 1мм в дъното на отвора. Диблата ще държи, ако между нея е плоскостта има минимален луфт, колкото за лепилото. Ако ще пробиваме на място, без разглабяне, с някой разбит Райдер или Скил, дето потронникът бие като за световно, ще се получат къртичини, а не отвори. И сръчни ръчички ще трябват :)
Chefo77 - майстор
А какво би станало, ако планките са залепени от външата страна на плоскостта, а винтовете се заменят с болтове, които да преминават през планката и се завинтват в гайки отсреща (ако има място), или се използват винтове за метал, които да захапят в планката (ако има залепен до този гардероб)?
lov - майстор
То колонна и ръчна бормашина които са в идеално състояние имам но предпочетох в фрезата защото иначе или трябва да се разглабя целия гардероб или път да се прави водач с ограничител за ръчната бормашина. А ако се разглоби вероятно повторно ще е почти невъзможно да се сглоби. :lol:
И ползвах малко хитринки гледани от друг форум. На мястото където ще се пробива първо се лепи едно широко хартиено тиксо и се дупчи през него. Чеповете дето се набиват е добре да бъдат с точната дължина или една идея по къси. След като се намажат с лепилото и се набият в отворите от горе се слага парче найлон. Върху него сгъната салфетка или някаква тъкан да обере луфтовете и една дъсчица и се прибира със стяга. Така смолата няма да се стече от стените защото плоскоста все пак е вертикална. Предварителното залепено тиксо ще пази обаче от това което ще се опита да се стече докато затворим дупката. След като се втвърди лепилото лесно се отделя заедно с излишъчите.
Между другото в Лидъла пускаха такива ферзери за правене на чепове и съответно разпробиване. Но не знам защо всички решиха че са само за нови изделия а не за ремонти и подобни кърпежлъци.

Чефо това става ама на вътрешните стени даже при мен така се получи че и от двете страни бяха захванати панти. Е с малко се разминаваха ама никакъв шанс да сложиш някаква планка пък да не говорим за гайка. А на видима страница няма как да я дупчиш за такива гимнастики.
Честно казано мъчим се да кърпим мебели еднодневки ма какво да се прави доста хора се връзват на евтенията.
Christo - майстор
Едновремешният талашит беше 19мм. Мина се на 18. 17мм не знам дали са го прескочили, или аз не съм виждал. Скоро гледах у един приятел кухненски шкафчета с 16мм. Само корпусите, вратичките от масив. Ма чак 15мм, доста екстремно. За 14 да не говорим.Такива големи врати.... Както се казва, хубавите и евтините неща ги продават на различни щандове.
muhala - майстор
Защо не опиташ с винтове през пдч-то ? Някои винтове с големи хубави глави. Главата отвън, винта минава през пдч-то, през пантата и стягаш с гайка.
lov - майстор
Не стига че бяха дебели ами се водеха и от подредени дървесни частици. Тоест преди да ги натиснат на пресата се вибрират за да се уплътнят и чак после с не знам колко си натиск да се слепят така че вътре като режеш един такъв стар материал си е почти идеално плътен. Това същото съм го гледал на живо как става на поточна линия. А сегашно наистина е като вафла. Даже не мога да се сетя как успяват да го направят с толкова въздух вътре. Ако не е ламината от страни ще се разпадне докато го носиш. :lol:
Dino23 - помощник
На трите места на пантите захванах три метални 2 мм. планки с готови пробити на тях 5 мм. дупки. През готовите дупки на планките пробих в ПДЧ-то с бургия 3 мм. и ги захванах с по четири винта 3.5х15 мм. На всяка планка пробих по още една дупка 5 мм.(номер 1 на снимката). Сега остава да направя резба на двете дупки отбелязани с червено на снимката където хващат винтовете на пантите и да взема подходящите винтове за да захвана пантите.
Прикачен файл:
20170417_200303rr.jpg
И сега елементарните въпроси, вероятно смешни за повечето от вас, но на мен ми се случва за пръв път:
- на дупка 5 мм. резба с метчик 5 мм. ли трябва да направя ?
- после винтове за метал с фрезенкова глава размер 5х20 ще ми свършат работа мисля ?
В отвора на пантата не мога да вкарам винт по-дебел от 5 мм.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Тема "Разбито захващане на панти на гардеробна врата - как се ремонтира ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: